Lediga jobb Sway Sourcing Sweden AB i Sundbyberg

Se alla lediga jobb från Sway Sourcing Sweden AB i Sundbyberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sundbyberg som finns inom det yrket.

Ekonomiassistent till fastighetsbranschen i Sundbyberg!

Vi letar efter dig som vill kliva in i rollen som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontran och bli en nyckelperson på vår kunds ekonomiavdelning. Här blir du en del av ett härligt team på 10 personer och får en central roll i både det dagliga arbetet och utvecklingen framåt . Du blir spindeln i nätet när det gäller att hantera leverantörsfakturor korrekt och i tid, samtidigt som du är en viktig kontaktpunkt både internt och externt. Dessutom får... Visa mer
Vi letar efter dig som vill kliva in i rollen som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontran och bli en nyckelperson på vår kunds ekonomiavdelning. Här blir du en del av ett härligt team på 10 personer och får en central roll i både det dagliga arbetet och utvecklingen framåt .
Du blir spindeln i nätet när det gäller att hantera leverantörsfakturor korrekt och i tid, samtidigt som du är en viktig kontaktpunkt både internt och externt. Dessutom får du chansen att bidra till automatisering och smartare rutiner
Dina arbetsuppgifter
Hantering, kontering och bokföring av leverantörsfakturor


Hantering av betalningar och återrapportering


Påminnelsehantering


Stöd och rådgivning till kollegor i faktura- och beställningsfrågor


Medverka i månads- och årsbokslut


Bidra till att utveckla och effektivisera rutiner inom leverantörsreskontran

Vi söker dig som:
Är noggrann, serviceinriktad och trivs i ett högt tempo. Du är trygg i att ta ansvar och arbeta självständigt men gillar också att samarbeta i team .
Obligatoriska krav
Erfarenhet av fastighetsbranschen 


Dokumenterad erfarenhet av leverantörsreskontra


Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel


Mycket god svenska i både tal och skrift 

Meriterande
Erfarenhet av Fenix affärssystem


Intresse för system & gärna erfarenhet av systembyten 


Vana av att automatisera processer och rutiner inom ekonomi 

Praktisk information:
Ort: Sundbyberg.
Distansarbete: Distansarbete är möjligt vid enstaka tillfällen enl ök.
Omfattning: Heltid 100%
Startdatum:2025-09-15
Slutdatum:2026-03-14
Option:2026-09-14
Ansök senast:2025-08-28
Ansökan
För att ansöka skickar du in:

Uppdaterat CV på svenska


Referensförteckning (2 referensuppdrag med namn, typ, omfattning, tidsperiod & kontaktperson)

Är det dig vi beskriver? Tveka inte – skicka in din ansökan och ta chansen att bli en viktig del i detta uppdrag!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Arkivassistent till myndighet i Sundbyberg

Ansök    Apr 22    Sway Sourcing Sweden AB    Arkivassistent
Om uppdraget Vår kund står inför en omstrukturering av sitt fysiska arkiv inför framtida arkivflytt. För att säkerställa en smidig och korrekt hantering av befintligt material söker vi dig som vill vara med och stötta arkivfunktionen i det praktiska arbetet. Du kommer att arbeta nära arkivarie och annan arkivpersonal inom en enhet som ansvarar för informationsstyrning i enlighet med gällande lagar och föreskrifter. Plats: Sundbyberg, Stockholm Start: 23... Visa mer
Om uppdraget
Vår kund står inför en omstrukturering av sitt fysiska arkiv inför framtida arkivflytt. För att säkerställa en smidig och korrekt hantering av befintligt material söker vi dig som vill vara med och stötta arkivfunktionen i det praktiska arbetet.
Du kommer att arbeta nära arkivarie och annan arkivpersonal inom en enhet som ansvarar för informationsstyrning i enlighet med gällande lagar och föreskrifter.
Plats: Sundbyberg, Stockholm Start: 23 juni 2025 Uppdragsperiod: 1 år Omfattning: 100%
Arbetsuppgifter Inventera, sortera och omorganisera handlingar i det fysiska arkivet
Byta aktomslag och förteckna handlingar enligt Riksarkivets föreskrifter
Registrera information i arkivförteckningssystemet Klara
Hantera inkommande förfrågningar till arkivet
Arbeta nära och under handledning av arkivarie


Kravprofil
Obligatoriska krav:
Fullständig gymnasieutbildning
Minst 1 års erfarenhet av praktiskt arkivarbete med analoga handlingar inom offentlig sektor
Minst 1 års erfarenhet av förteckningsarbete enligt Riksarkivets föreskrifter
Flytande svenska i tal och skrift



Meriterande (mervärdeskrav):
Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap
Erfarenhet av system som Klara eller Visual Arkiv
Kunskap om relevanta lagar och föreskrifter för statliga myndigheter inom arkivområdet


Vi söker dig som: Är självgående, strukturerad och har en god administrativ förmåga
Trivs med praktiska arbetsuppgifter och att ta egna initiativ
Har lätt för att samarbeta och är van att arbeta mot tydliga mål


Ansökan
Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande. Detta är ett konsultuppdrag som kommer att tillföra värde i ett viktigt samhällsuppdrag. Vi ser fram emot att höra från dig!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Ekonomiassistent som vill arbeta i Sundbyberg eller Göteborg!

Ekonomiassistent sökes – Bli en del av ett spännande team! Är du en noggrann och driven ekonomiassistent med erfarenhet av fakturahantering och månadsbokslut? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Om rollen Vi söker en ekonomiassistent som vill vara en nyckelspelare i vårt ekonomiteam. Du kommer att stötta ekonomer inom underhållsekonomi och arbeta med allt från leverantörsfakturor... Visa mer
Ekonomiassistent sökes – Bli en del av ett spännande team!
Är du en noggrann och driven ekonomiassistent med erfarenhet av fakturahantering och månadsbokslut? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!
Om rollen Vi söker en ekonomiassistent som vill vara en nyckelspelare i vårt ekonomiteam. Du kommer att stötta ekonomer inom underhållsekonomi och arbeta med allt från leverantörsfakturor och kundfakturaunderlag till kontoavstämningar och bokslutsarbete. Dessutom får du möjlighet att bidra i olika ekonomiska utredningar och utveckla dina kunskaper i en stimulerande miljö.
Arbetsuppgifter i korthet: Hantering och kontering av leverantörsfakturor Skapa kundfakturaunderlag Medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut Kontoavstämningar och reserveringar Löpande ekonomiska arbetsuppgifter och utredningar Arbeta i affärssystemet UBW/UNIT4 (Agresso)
Vem är du? Vi söker dig som har minst två års erfarenhet inom ekonomi och fakturahantering samt är van vid att arbeta självständigt. Du är noggrann, lösningsorienterad och har en god samarbetsförmåga. Dessutom har du tidigare erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor.
Krav: Gymnasial utbildning inom ekonomi eller minst två års erfarenhet inom ekonomiavdelning Minst 2 års erfarenhet av fakturahantering i UBW/UNIT4 (Agresso) Minst 1 års erfarenhet av månadsbokslut Minst 1 års erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor
Meriterande: Erfarenhet inom energibranschen Erfarenhet av huvudboksmodulen i UBW/UNIT4 (Agresso)
Placering & omfattning Tjänsten är på heltid och du kan arbeta från kontoret i Sundbyberg eller Göteborg. Möjlighet till distansarbete upp till 50% i samråd med chef. Uppdraget förväntas pågå under tidsperioden 5 maj 2025-4 maj 2026 med möjlighet till förlägning.
Säkerhetsprövning krävs Observera att tjänsten kräver en säkerhetsprövning med registerkontroll. Detta kan ta 8–10 veckor och måste vara klar innan uppdraget kan starta.
Är det här din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Erfaren Riskkoordinator till samhällviktigt uppdrag i Stockholm!

Om rollen: I denna roll kommer du att vara en central del av teamet och stödja riskhanteringen inom anläggningsprojekt på både program- och projektnivå. Du kommer att arbeta med att: Planera, genomföra och dokumentera riskanalyser tillsammans med projektgrupper Stötta projektledare i operativ riskhantering Analysera och sammanställa riskbilder och trender Bidra till utvecklingen av riskhantering inom verksamheten Kvalifikationer: Minst 10 års erfar... Visa mer
Om rollen:
I denna roll kommer du att vara en central del av teamet och stödja riskhanteringen inom anläggningsprojekt på både program- och projektnivå. Du kommer att arbeta med att:
Planera, genomföra och dokumentera riskanalyser tillsammans med projektgrupper
Stötta projektledare i operativ riskhantering
Analysera och sammanställa riskbilder och trender
Bidra till utvecklingen av riskhantering inom verksamheten
Kvalifikationer: Minst 10 års erfarenhet av riskhantering inom infrastrukturprojekt inom energi- eller transportsystem
Minst 5 års erfarenhet av riskarbete i större infrastrukturprojekt
Erfarenhet av att hålla riskworkshops i minst fem uppdrag
En högskoleexamen inom teknik eller motsvarande kompetens
Meriterande om du har arbetat i systemet Antura Projects och har arbetat med riskhantering inom statlig verksamhet.
Vad vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att arbeta med samhällskritiska projekt som bidrar till en hållbar framtid. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och stora utvecklingsmöjligheter!
Praktiskt information:Placering: Sundbyberg, med viss flexibilitet att arbeta på distans.
Omfattning: 80-100% under hela uppdragstiden.
Uppdragsperiod: 14 april 2025 - 14-Apr-2027
Låter det intressant? Skicka in din ansökan senast 18 mars 2025!
Varmt välkommen att bli en del av vårt team och bidra till framtidens energiinfrastruktur!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

IT-supporttekniker Sundbyberg Stockholm!

Om rollen I denna roll kommer du att vara en viktig del av servicedesken och arbeta med att ta emot och lösa incidenter samt hantera beställningar från användare. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Bemanna servicedesken (08:00–17:00) och hantera inkommande telefonsamtal, mail och personliga förfrågningar. Felsökning och lösning av problem inom hård- och mjukvara Installation och utskick av datorer Hantering av användarkonton och behörigheter D... Visa mer
Om rollen
I denna roll kommer du att vara en viktig del av servicedesken och arbeta med att ta emot och lösa incidenter samt hantera beställningar från användare. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Bemanna servicedesken (08:00–17:00) och hantera inkommande telefonsamtal, mail och personliga förfrågningar.
Felsökning och lösning av problem inom hård- och mjukvara
Installation och utskick av datorer
Hantering av användarkonton och behörigheter
Dokumentation av rutiner och lösningar i kunskapsdatabasen
Eskalering av mer komplexa ärenden till nästa supportnivå
Support av arbetsplats- och mötesteknik
Vi söker dig som har: 2–5 års erfarenhet av IT-support eller liknande roll
Erfarenhet av att arbeta i en servicedesk och hantera ärenden i ett ärendehanteringssystem.
God förståelse för Windows-miljö och Office 365
Kunskap inom felsökning av hård- och mjukvara
Erfarenhet av administration av användarkonton och behörigheter
Stark servicekänsla och en problemlösande inställning
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Placering och omfattning Tjänsten är på heltid med placering på kontoret i Sundbyberg.
Viss möjlighet till distansarbete kan finnas efter överenskommelse.
Uppdragets startdatum: 3 mars 2025.
Uppdragets slutdatum: 27 februari 2026.
Säkerhetsprövning
Då uppdraget bedrivs inom en samhällskritisk verksamhet krävs en godkänd säkerhetsprövning innan uppdraget kan påbörjas. Processen kan ta ca 8–10 veckor.
Ansökan
Skicka in ditt CV innan sista ansökningsdag 17 februari 2025. Vi ser fram emot att höra från dig!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Dokumenteringsingenjör Sundbyberg

Om rollen Som dokumentationskonsult arbetar du med administration och kvalitetssäkring av digital projekthantering (BIM/3D-modellering) i anläggningsprojekt. Du kommer att: Granska, kravställa och samordna dokumentationsleveranser. Samarbeta med entreprenörers BIM-samordnare och hantera informationsflöden. Säkerställa att dokumentation följer tekniska krav och rutiner. Arbeta i projekt där utveckling av digitala och modellbaserade arbetssätt står i fo... Visa mer
Om rollen
Som dokumentationskonsult arbetar du med administration och kvalitetssäkring av digital projekthantering (BIM/3D-modellering) i anläggningsprojekt. Du kommer att:
Granska, kravställa och samordna dokumentationsleveranser.
Samarbeta med entreprenörers BIM-samordnare och hantera informationsflöden.
Säkerställa att dokumentation följer tekniska krav och rutiner.
Arbeta i projekt där utveckling av digitala och modellbaserade arbetssätt står i fokus.


Vi söker dig som Har en teknisk högskoleutbildning eller YH-examen inom BIM/CAD/infrastruktur eller elkraft.
Har minst 3 års erfarenhet som dokumentationscontroller, datasamordnare eller motsvarande roll.
Har erfarenhet av att utveckla och implementera processer eller styrdokument.
Har arbetat som BIM-samordnare i anläggningsprojekt och inom en beställarorganisation.
Är flexibel, initiativrik och en lagspelare med stark administrativ förmåga.
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
Erfarenhet inom energimarknaden är ett stort plus.


Praktisk information Plats: Sundbyberg med viss möjlighet till resor inom Sverige.
Omfattning: 80–100 % från januari 2025 till januari 2027.
Säkerhetsprövning: Genomförs innan uppdraget påbörjas.


Vi erbjuder
En spännande möjlighet att arbeta med teknisk dokumentation i framtidens infrastrukturprojekt. Här får du bidra till innovativa lösningar och utveckla din kompetens i en dynamisk miljö.
Välkommen med din ansökan senast den 13 december 2024!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Bevaknings-/Larmoperatör till vår kund i Stockholm!

Ansök    Dec 12    Sway Sourcing Sweden AB    Larmoperatör
Vill du bli en del av ett team som spelar en avgörande roll i skydd och säkerhet? Vi söker nu en erfaren bevaknings-/larmoperatör för att förstärka bemanningen i vår kunds bevakningscentral. Här erbjuds du en spännande och utvecklande roll där du får arbeta med avancerade säkerhetssystem och stötta i kritiska beslut. Om rollen Som larmoperatör kommer du att vara en central del av bevakningscentralens operativa verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter ... Visa mer
Vill du bli en del av ett team som spelar en avgörande roll i skydd och säkerhet? Vi söker nu en erfaren bevaknings-/larmoperatör för att förstärka bemanningen i vår kunds bevakningscentral. Här erbjuds du en spännande och utvecklande roll där du får arbeta med avancerade säkerhetssystem och stötta i kritiska beslut.
Om rollen
Som larmoperatör kommer du att vara en central del av bevakningscentralens operativa verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Hantering av inkommande ärenden, larm och felanmälningar samt utskick av rätt kompetens för åtgärder.
Övervakning och rondering via kamerasystem.
Leda och stötta bevakningspersonal i det dagliga arbetet.
Administrera och hantera beställningar av bevakningsuppdrag.
Ansvara för behörighetshantering och administration av passersystem.
Utfärdande av passerkort och säkerhetsprövningar.
Hantering av radio- och telefonsamtal för att säkerställa bevakningscentralens operativa funktion.

Du kommer även att bidra med beslutsunderlag i form av lägesbilder vid incidenter och arbeta nära andra funktioner för att upprätthålla säkerheten. Arbetet utförs på plats i vår kunds lokaler i Sundbyberg där du är schemalagd följande arbetstider: Måndag, tisdag, torsdag och fredag kl. 06.00–16.00.
Kvalifikationer:
Gymnasieexamen, gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning mot Räddning och Säkerhet.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet från bevaknings-, larm- eller ledningscentral.
Minst 5 års erfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd.
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med larm-, passer- och kameraövervakningssystem samt MS Office-produkter.
Minst 2 års erfarenhet av att hantera tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning.
Minst 2 års erfarenhet av arbete med radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande.

Meriterande erfarenheter:
Minst 1 års erfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt.
Minst 5 års erfarenhet av arbete inom samhällsviktig verksamhet.
Minst 5 års erfarenhet från statlig myndighet, kommun eller region/landsting.


Kunden värdesätter personliga egenskaper högt och söker en person som har en fallenhet för administrativa uppgifter och som trivs både med självständigt arbete och arbete i grupp. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och kunna anpassa dig efter organisationens förändringar och arbetsbelastning. Andra nyckelkompetenser som är avgörande för att du ska lyckas är att du är prestigelös, förtroendeskapande och kommunikativ.

Praktisk information:
Uppdragsperiod: 1 Februari 2025 – 31 Januari 2027
Placeringsort: Stockholm/Sundbyberg
Sista ansökningsdag: 7 januari
Säkerhetskrav: Säkerhetsprövning och SUA-avtal krävs, då du kommer att hantera sekretessbelagd information. Uppdraget kan inte påbörjas förrän alla säkerhetsprocesser är genomförda.
Vi ser fram emot att välkomna dig till en viktig roll där du bidrar till säkerheten i en dynamisk och samhällsviktig verksamhet. Skicka in din ansökan idag!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

HR-administratör med fokus på rekrytering och utbildning!

Vill du vara en del av en dynamisk och växande organisation där du får möjligheten att bidra till att skapa en effektiv och välfungerande HR- och rekryteringsfunktion? Vi söker nu en engagerad HR-administratör till vår kund i Stockholm/Sundbyberg. Om rollen Som HR-administratör kommer du att arbeta nära våra rekryterare och vara en central del av vårt HR-team som består av 15 medarbetare. Du spelar en viktig roll i att säkerställa en smidig rekryteringspr... Visa mer
Vill du vara en del av en dynamisk och växande organisation där du får möjligheten att bidra till att skapa en effektiv och välfungerande HR- och rekryteringsfunktion? Vi söker nu en engagerad HR-administratör till vår kund i Stockholm/Sundbyberg.
Om rollen
Som HR-administratör kommer du att arbeta nära våra rekryterare och vara en central del av vårt HR-team som består av 15 medarbetare. Du spelar en viktig roll i att säkerställa en smidig rekryteringsprocess- och introduktionsprocess av nyanställdasamt administrera och koordinera utbildningsinsatser. Arbetet innebär stort ansvar och variation, där du får möjlighet att utveckla och förbättra våra processer i takt med organisationens tillväxt. Du kommer ävenbli inspelad i enhetens arbete medemployer branding som innebär att attrahera potentiella medarbetareoch vara en hjälpande hand vidjobb evenemang och studentmässor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administrativt stöd inom rekrytering, inklusive hantering av anställningsavtal och systemuppdateringar.
Koordinering och administration av utbildningsprogram, inklusive konferensplanering.
Samarbete med personalsäkerhetsenheten för säkerhetsrelaterade processer.
Uppdatering av interna system och hantering av HR-relaterade frågor.
Vem vi söker
Vi söker dig som har en avslutad utbildning inom personal- eller beteendevetenskap, alternativt gymnasieutbildning och minst två års erfarenhet av HR-administration. Du har god systemvana och erfarenhet av att arbeta i HR- och rekryteringssystem. Erfarenhet av Reachmee eller UBW är meriterande.
Personliga egenskaper:
God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
Självständig och strukturerad med ett öga för detaljer.
Stark kommunikationsförmåga på svenska och engelska.


Praktisk information:
Uppdragsperiod:01-Feb-2025 - 31-Jan-2026 med möjlighet till förlängning.
Placeringsort: Sundbyberg med möjlighet att delvis arbeta på distans ca 50%. Under introduktionen krävs dock närvaro på kontoret 100 %.
Omfattning: Heltid, 100%
Sista ansökningsdag: 18 december 2025.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställningsavtal skrivs då du kommer hantera sekretessbelagd information och känsliga uppgifter. Detta kan påverka startdatumet.
Vill du vara med och stötta en organisation som arbetar för att skapa en trygg och hållbar framtid? Skicka in din ansökan idag.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Behörighetsadministratör Sundbyberg!

Dina arbetsuppgifter Nu söker vi en person som vill arbeta som behörighetsadministratör för en statlig myndighet som är verksam inom energi och hållbarhet. Uppdraget är på 100% och pågår under 1 års tid under tidsperioden 04-Nov-2024 tom 04-Nov-2025 med placering i Sundbyberg. Myndigheten är i behov av förstärkning då en ny administrativ funktion ska upprättas med fokus på ansökningar om tillträde och tillstånd. I rollen som Behörighetsadministratör komm... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en person som vill arbeta som behörighetsadministratör för en statlig myndighet som är verksam inom energi och hållbarhet. Uppdraget är på 100% och pågår under 1 års tid under tidsperioden 04-Nov-2024 tom 04-Nov-2025 med placering i Sundbyberg. Myndigheten är i behov av förstärkning då en ny administrativ funktion ska upprättas med fokus på ansökningar om tillträde och tillstånd.

I rollen som Behörighetsadministratör kommer följande arbetsuppgifter ingå:
o Administrera tillträdesansökningar.
o Hantera vidimeringar till annan huvudman.
o Kontrollera fototillståndsförfrågningar för godkännanden.
o Kontrollera besökstillståndförfrågningar för godkännanden.
o Helpdeskfunktion för stöd till organisationen i ansökningar.
o Administrera Preboarding, Changebording, Offboarding.

Kvalifikationer för rollen:
• Godkänd Gymnasieutbildning
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd.
• Goda kunskaper i Officepaketet och grundläggande IT-vana
• Mycket goda språkkunskaper i tal och skrift både på svenska och engelska
• Det är meriterande om du har erfarenhet av behörighetsadministration från tidigare anställningar.

Personliga egenskaper som kunden värdesätter:
• Har en god samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Är flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Är utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Är ödmjuk och förtroendegivande
• Har förmågan att arbeta självständigt och målinriktat
• Har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter

Praktisk information
• Ort: Stockholm, Sundbyberg
• Beläggningsgrad: 100%
• Uppdragsperiod: 04-Nov-2024 - 04-Nov-2025
• Sista ansökningsdag: 22 Sep 2024

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så tveka inte på att skicka in din ansökan omgående. Innan anställningskontrakt skrivs kommer en säkerhetsprövning att tillämpas med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter.

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator Sundbyberg

Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en teknisk handläggare/ärendekoordinator för ett spännande uppdrag! Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Sundbyberg och ha möjlighet att axla rollen som konsult under tidsperiod 1 jan 2025 till 1 jan 2027. I denna roll kommer du att ha ansvar för att hantera inkomna ärenden och förfrågningar, samt säkerställa att dessa hanteras i linje med interna riktlinjer och gällande lagar. Du kommer att hålla en aktiv dialo... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en teknisk handläggare/ärendekoordinator för ett spännande uppdrag! Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Sundbyberg och ha möjlighet att axla rollen som konsult under tidsperiod 1 jan 2025 till 1 jan 2027.

I denna roll kommer du att ha ansvar för att hantera inkomna ärenden och förfrågningar, samt säkerställa att dessa hanteras i linje med interna riktlinjer och gällande lagar. Du kommer att hålla en aktiv dialog med kollegor och intressenter för att samla in information och remittera ärenden inför yttranden och svar.

Arbetsuppgifter:
• Handlägga och administrera inkomna ärenden som rör förändringar i kringliggande anläggningar och svara på frågor från allmänheten.
• Samarbeta med underhållsingenjörer och teknikspecialister för att sammanställa och formulera svar.
• Upprätthålla en löpande uppföljning av ärenden.
• Hantera kommunikationen internt och externt gällande ärenden samt bistå i planering och utförande av administrativa uppgifter.

Kvalifikationer:
• Teknisk utbildning på gymnasienivå.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av handläggning eller ärendehantering inom tekniksektorn.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av karttolkning (minst 50 % av uppdraget ska ha innefattat karttolkning)
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ritningstolkning (AutoCad eller motsvarande)
• Goda kunskaper i Office-paketet.
• Dokumenterad förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.

Meriterande krav
• Erfarenhet av ArcGIS Pro/Online, IFS, W3D3 eller ServiceNow.
• Erfarenhet av jordningsteknik inom kraftledning, luftledning eller kablar.
• Erfarenhet av arbete med kraftledningar, stationer eller kablar.
Personliga egenskaper:
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
• Flexibel och anpassningsbar.
• Självständig och målinriktad med administrativ fallenhet.

Praktisk information:
Ort: Stockholm, Sundbyberg
Beläggningsgrad: Heltid 100%
Distansarbete: Ja i viss mån enligt överenskommelse
Uppdragsperiod 01-01-2025 tom 01-01- 2027
Sista ansökningsdag: 6 november

Observera att en säkerhetsprövning krävs då uppdraget kan innefatta hantering av sekretessbelagd information. Säkerhetsprövningsprocessen kan ta mellan 8-10 veckor att slutföra.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så skicka gärna in din ansökan innan sista ansökningsdagen!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Ekonomiadministrativt stöd till vår kund

Ansök    Maj 28    Sway Sourcing Sweden AB    Ekonomikonsult
Dina arbetsuppgifter Vår kund är ledande inom el-överföringssystemet och expanderar deras verksamhet inom Division Nät. Med över 1400 engagerade medarbetare strävar vår kund att bygga fler stationer och ledningar än någonsin tidigare. Nu söker vi efter en driven och serviceinriktad ekonomiadministratör till vår kund för att stötta deras chefer i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifter: Som ekonomiadministratör kommer du att arbeta nära flera chefer inom oli... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är ledande inom el-överföringssystemet och expanderar deras verksamhet inom Division Nät. Med över 1400 engagerade medarbetare strävar vår kund att bygga fler stationer och ledningar än någonsin tidigare. Nu söker vi efter en driven och serviceinriktad ekonomiadministratör till vår kund för att stötta deras chefer i det dagliga arbetet.

Arbetsuppgifter: Som ekonomiadministratör kommer du att arbeta nära flera chefer inom olika enheter och avdelningar. Din roll innebär att självständigt planera och utföra ekonomiadministrativa uppgifter för att avlasta cheferna. Du kommer att hantera fakturor, resor, dokumentation, uppföljning av verksamheten, beställningar samt samordna frågor för avdelningen vid behov.

Krav: Vi söker dig som är social, självgående och har god förmåga att samarbeta med andra. En säkerhetsprövning kommer att krävas då du kan komma i kontakt med hemliga uppgifter.

Placering: Arbetsplatsen är på kundens kontor i Sundbyberg. Möjlighet till viss distansarbete finns med förutsättning att du kan vara på kontoret inom 1,5 timmar under arbetstid.

Omfattning: Uppdraget uppskattas vara på 80-100 % av en heltidstjänst under hela uppdragstiden.

Uppdragets startdatum: 01 Oct 2024
Uppdragets slutdatum: 30 Sep 2026


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Supporttekniker till vår kund i Sundbyberg

Dina arbetsuppgifter Vår kund är en ledande myndighet inom energibranschen och har 1400 anställda med huvudkontor i Sundbyberg och kontor runt om i Sverige. Krav för rollen: - Kunskap inom IT eller minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT med fokus på videoproduktion samt support av möten och mötesrumsteknik - Minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT-support de senaste 5 åren - Minst 2 års erfarenhet av att hantera mötes- och konferensrumsteknik - Minst 2 års erfa... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är en ledande myndighet inom energibranschen och har 1400 anställda med huvudkontor i Sundbyberg och kontor runt om i Sverige.

Krav för rollen:

- Kunskap inom IT eller minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT med fokus på videoproduktion samt support av möten och mötesrumsteknik
- Minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT-support de senaste 5 åren
- Minst 2 års erfarenhet av att hantera mötes- och konferensrumsteknik
- Minst 2 års erfarenhet av videoproduktion/streaming
- Flytande i engelska och svenska, i tal och skrift

Meriterande

Det är ett plus om du har två års yrkeserfarenhet av felsökning av Skype och Teams.

Rollen innebär: Som Supporttekniker på nivå 2 kommer du att vara ansvarig för att ta emot och lösa incidenter och beställningar. Du kommer även att utföra installation av datorer, felsökning av både hård- och mjukvara samt skicka ut datorer enligt behov.

Arbetsuppgifter:

- Bemanna servicedesken och svara på användarfrågor
- Supporta arbetsplats- och mötesteknik
- Hantera ärenden i ärendehanteringssystemet
- Lösa incidenter enligt SLA/OLA
- Eskalera ärenden vid behov
- Uppdatera kunskapsdatabasen
- Felsökning av hård- och mjukvara
- Administrativa uppgifter såsom användarkonton och behörigheter
- Dokumentera lösningar/rutiner i kunskapsdatabasen
- Utbilda och ge kunskapsöverföring

Omfattning: Heltid, 100 % beläggning under uppdragstiden.

Säkerhetsprövning: En säkerhetsprövning av konsult krävs på grund av eventuell hantering av känslig information. Processen för säkerhetsprövningen beräknas ta 8-10 veckor från tilldelning av uppdrag.

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna en engagerad Supporttekniker till vår kunds team!

Tillträde och ansökan
Startdatum: 12 augusti 2024
Slutdatum: 11 augusti 2025
Sista ansökningsdag: 14 maj 2024
Ort: Sundbyberg, med möjlighet till viss distansarbete efter överenskommelse.
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Supporttekniker till vår kund i Sundbyberg

Dina arbetsuppgifter Vår kund är en ledande myndighet inom energibranschen och har 1400 anställda med huvudkontor i Sundbyberg och kontor runt om i Sverige. Krav för rollen: - En annan formulering: Kunskap inom IT eller minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT med fokus på videoproduktion samt support av möten och mötesrumsteknik - Minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT-support de senaste 5 åren - Minst 2 års erfarenhet av att hantera mötes- och konferensrumstek... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är en ledande myndighet inom energibranschen och har 1400 anställda med huvudkontor i Sundbyberg och kontor runt om i Sverige.

Krav för rollen:

- En annan formulering: Kunskap inom IT eller minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT med fokus på videoproduktion samt support av möten och mötesrumsteknik
- Minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT-support de senaste 5 åren
- Minst 2 års erfarenhet av att hantera mötes- och konferensrumsteknik
- Minst 2 års erfarenhet av videoproduktion/streaming
- Flytande i engelska och svenska, i tal och skrift

Meriterande

Det är ett plus om du har två års yrkeserfarenhet av felsökning av Skype och Teams.

Rollen innebär: Som Supporttekniker på nivå 2 kommer du att vara ansvarig för att ta emot och lösa incidenter och beställningar. Du kommer även att utföra installation av datorer, felsökning av både hård- och mjukvara samt skicka ut datorer enligt behov.

Arbetsuppgifter:

- Bemanna servicedesken och svara på användarfrågor
- Supporta arbetsplats- och mötesteknik
- Hantera ärenden i ärendehanteringssystemet
- Lösa incidenter enligt SLA/OLA
- Eskalera ärenden vid behov
- Uppdatera kunskapsdatabasen
- Felsökning av hård- och mjukvara
- Administrativa uppgifter såsom användarkonton och behörigheter
- Dokumentera lösningar/rutiner i kunskapsdatabasen
- Utbilda och ge kunskapsöverföring

Omfattning: Heltid, 100 % beläggning under uppdragstiden.

Säkerhetsprövning: En säkerhetsprövning av konsult krävs på grund av eventuell hantering av känslig information. Processen för säkerhetsprövningen beräknas ta 8-10 veckor från tilldelning av uppdrag.

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna en engagerad Supporttekniker till vår kunds team!

Tillträde och ansökan
Startdatum: 12 augusti 2024
Slutdatum: 11 augusti 2025
Sista ansökningsdag: 14 maj 2024
Ort: Sundbyberg, med möjlighet till viss distansarbete efter överenskommelse.
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Supporttekniker till vår kund i Sundbyberg

Dina arbetsuppgifter Vår kund är en ledande myndighet inom energibranschen och har 1400 anställda med huvudkontor i Sundbyberg och kontor runt om i Sverige. Krav för rollen: - Kunskap inom IT eller minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT med fokus på videoproduktion samt support av möten och mötesrumsteknik - Minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT-support de senaste 5 åren - Minst 2 års erfarenhet av att hantera mötes- och konferensrumsteknik - Minst 2 års erfa... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är en ledande myndighet inom energibranschen och har 1400 anställda med huvudkontor i Sundbyberg och kontor runt om i Sverige.

Krav för rollen:

- Kunskap inom IT eller minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT med fokus på videoproduktion samt support av möten och mötesrumsteknik
- Minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT-support de senaste 5 åren
- Minst 2 års erfarenhet av att hantera mötes- och konferensrumsteknik
- Minst 2 års erfarenhet av videoproduktion/streaming
- Flytande i engelska och svenska, i tal och skrift

Meriterande

Det är ett plus om du har två års yrkeserfarenhet av felsökning av Skype och Teams.

Rollen innebär: Som Supporttekniker på nivå 2 kommer du att vara ansvarig för att ta emot och lösa incidenter och beställningar. Du kommer även att utföra installation av datorer, felsökning av både hård- och mjukvara samt skicka ut datorer enligt behov.

Arbetsuppgifter:

- Bemanna servicedesken och svara på användarfrågor
- Supporta arbetsplats- och mötesteknik
- Hantera ärenden i ärendehanteringssystemet
- Lösa incidenter enligt SLA/OLA
- Eskalera ärenden vid behov
- Uppdatera kunskapsdatabasen
- Felsökning av hård- och mjukvara
- Administrativa uppgifter såsom användarkonton och behörigheter
- Dokumentera lösningar/rutiner i kunskapsdatabasen
- Utbilda och ge kunskapsöverföring

Omfattning: Heltid, 100 % beläggning under uppdragstiden.

Säkerhetsprövning: En säkerhetsprövning av konsult krävs på grund av eventuell hantering av känslig information. Processen för säkerhetsprövningen beräknas ta 8-10 veckor från tilldelning av uppdrag.

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna en engagerad Supporttekniker till vår kunds team!

Tillträde och ansökan
Startdatum: 12 augusti 2024
Slutdatum: 11 augusti 2025
Sista ansökningsdag: 15 maj 2024
Ort: Sundbyberg, med möjlighet till viss distansarbete efter överenskommelse.
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Supporttekniker till vår kund i Sundbyberg

Dina arbetsuppgifter Vår kund är 400 en ledande myndighet inom energibranschen och har 1400 anställda med huvudkontor i Sundbyberg och kontor runt om i Sverige. Krav för rollen: Utbildning inom IT-support eller relaterat område 2-5 års erfarenhet inom liknande uppdrag Erfarenhet av att hantera incidenter och beställningar Rollen innebär: Som Supporttekniker på nivå 2 kommer du att vara ansvarig för att ta emot och lösa incidenter och beställningar. Du ko... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är 400 en ledande myndighet inom energibranschen och har 1400 anställda med huvudkontor i Sundbyberg och kontor runt om i Sverige.

Krav för rollen:

Utbildning inom IT-support eller relaterat område
2-5 års erfarenhet inom liknande uppdrag
Erfarenhet av att hantera incidenter och beställningar
Rollen innebär: Som Supporttekniker på nivå 2 kommer du att vara ansvarig för att ta emot och lösa incidenter och beställningar. Du kommer även att utföra installation av datorer, felsökning av både hård- och mjukvara samt skicka ut datorer enligt behov.

Arbetsuppgifter:

Bemanna servicedesken och svara på användarfrågor
Supporta arbetsplats- och mötesteknik
Hantera ärenden i ärendehanteringssystemet
Lösa incidenter enligt SLA/OLA
Eskalera ärenden vid behov
Uppdatera kunskapsdatabasen
Felsökning av hård- och mjukvara
Administrativa uppgifter såsom användarkonton och behörigheter
Dokumentera lösningar/rutiner i kunskapsdatabasen
Utbilda och ge kunskapsöverföring
Placering: Sundbyberg, med möjlighet till viss distansarbete efter överenskommelse.

Omfattning: Heltid, 100 % beläggning under uppdragstiden.

Säkerhetsprövning: En säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs på grund av eventuell hantering av känslig information. Processen för säkerhetsprövningen beräknas ta 8-10 veckor från tilldelning av uppdrag.

Ansökan: Sista ansökningsdag: 14 maj 2024
Startdatum: 12 augusti 2024
Slutdatum: 11 augusti 2025

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna en engagerad Supporttekniker till vår kunds team!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Användarsupport/Utbildningsansvarig, Stockholm

Dina arbetsuppgifter För kunds räkning söker vi en kandidat till rollen som Användarsupport/Utbildningsansvarig med start 1 augusti och ett år framåt. Bolaget spelar en central roll i omställningen till en hållbar energiförsörjning och du blir en viktig kugge i att kunna genomföra transformationen till att elektrifiera landet. Konsulten kommer att ha i uppgift att ge direkt operativt stöd till användare av IFS-systemet inom ramen för anläggningsförvaltnin... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en kandidat till rollen som Användarsupport/Utbildningsansvarig med start 1 augusti och ett år framåt. Bolaget spelar en central roll i omställningen till en hållbar energiförsörjning och du blir en viktig kugge i att kunna genomföra transformationen till att elektrifiera landet.

Konsulten kommer att ha i uppgift att ge direkt operativt stöd till användare av IFS-systemet inom ramen för anläggningsförvaltning. Detta inkluderar att utbilda användare och driva förbättringar för att göra systemanvändningen mer effektiv och effektfull.

Ansvarsområden
Operativt stöd: Ge dagligt användarstöd genom ärendehantering och direktkontakt med både interna och externa användare.
Processutveckling: Stödja i utvecklingen av affärsprocesser relaterade till IFS och assistera i att översätta dessa processer till systemstödsbehov.
Utbildning och dokumentation: Delta i skapandet av digitala manualer och e-lärningsmaterial med övningsuppgifter, genomföra användarutbildningar och se till att alla aktiviteter är väl dokumenterade.
Kommunikation: Upprätthålla aktiv kommunikation med användarna om förändringar som påverkar dem och säkerställa att de är adekvat utbildade om nya funktioner och uppdateringar.
Projektengagemang: Deltaga i och eventuellt leda prioriteringen av backloggen inom ledningsgruppen, föreslå och delta i utvecklingen av nya funktioner eller strukturer i IFS.

Krav
Erfarenhet: Höga kompetenser och utbildning inom relevant område, med 5-9 års erfarenhet och en historik av att utföra liknande högkvalitativa uppdrag.
Ledarskap och självständighet: Förmåga att leda ett mindre team, arbeta självständigt och ta ansvar för ett specifikt område.
Samarbete och rådgivande färdigheter: Fungera som förebild för andra konsulter och ge expertisråd inom ditt specialiseringsområde.

Säkerhet och efterlevnad
En säkerhetsprövning inför uppdraget kommer att genomföras.

Placering och logistik
Den primära arbetsplatsen är ett kontor i Sundbyberg, även om en del resor (både inrikes och utrikes) kan vara nödvändiga.
Möjligheter till distansarbete kan finnas men beslutas i samråd med närmsta chef.

Kontraktsdetaljer
Uppdraget är heltid

Tillträde och ansökan
Start: Snarast
Uppdragets längd: 1 år
Ort: Sundbyberg, Stockholm
Sista ansökningsdagen: snarast
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Avtalssamordnare till Sundbyberg

Dina arbetsuppgifter Beskrivning av rollen: Vår kund söker en erfaren avtalssamordnare för att stödja en enhet i arbetet med markåtkomst, skadereglering och fastighetsfrågor relaterade till kraftledningsbyggnation. Du kommer att vara ansvarig för handläggning av avtal, dokumentation, utskick, samt administrativa processer i samband med markåtkomstfrågor. Arbetsuppgifter: Handläggning och dokumentation av avtal, fullmakter och förrättningshandlingar Admin... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Beskrivning av rollen:
Vår kund söker en erfaren avtalssamordnare för att stödja en enhet i arbetet med markåtkomst, skadereglering och fastighetsfrågor relaterade till kraftledningsbyggnation. Du kommer att vara ansvarig för handläggning av avtal, dokumentation, utskick, samt administrativa processer i samband med markåtkomstfrågor.

Arbetsuppgifter:

Handläggning och dokumentation av avtal, fullmakter och förrättningshandlingar
Administrera och genomföra utskick av olika typer av avtal och information
Framtagande av utbetalningsunderlag för skadereglering
Registrera handlingar i ärendehanteringssystem
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult på grund av sekretesskrav
Kvalifikationer:

Relevant utbildning inom området
2-5 års erfarenhet med liknande uppdrag
Förmåga att hantera administrativa uppgifter noggrant och effektivt
God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter
Erfarenhet av att arbeta med avtalsadministration är meriterande
Placering och Arbetsvillkor:
Du kommer att arbeta på kontoret i Sundbyberg under hela uppdragstiden. Distansarbete är inte möjligt för detta uppdrag. Säkerhetsprövning krävs innan uppdraget påbörjas.

Notering angående Omfattning:
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100% under hela uppdragstiden. Den angivna omfattningen är en uppskattning och kan variera beroende på behov. Konsulten kan även komma att delta i andra projekt hos kund, förutsatt att arbetsuppgifterna är desamma och inte överstiger en heltidstjänst.

Plats: Sundbyberg
Startdatum: 01 Jun 2024
Slutdatum: 31 May 2025
Sista ansökningsdag är den 23 Apr 2024.

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Projektekonom, Sundbyberg

Ansök    Feb 23    Sway Sourcing Sweden AB    Ekonomikonsult
Dina arbetsuppgifter Kunden arbetar med att säkerställa att elöverföringssystemet är säkert, miljövänligt och kostnadseffektivt. Vi söker en erfaren projekteknom för att stödja kunden i deras komplexa infrastrukturprojekt, där flera har stora budgetar. Projekten innefattar samarbete med internationella parter samt genomförande av olika entreprenadformer. Arbetsuppgifter: • Analysera och utreda ekonomiska frågor inom projekt • Säkerställa enhetlighet ino... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Kunden arbetar med att säkerställa att elöverföringssystemet är säkert, miljövänligt och kostnadseffektivt.

Vi söker en erfaren projekteknom för att stödja kunden i deras komplexa infrastrukturprojekt, där flera har stora budgetar. Projekten innefattar samarbete med internationella parter samt genomförande av olika entreprenadformer.

Arbetsuppgifter:
• Analysera och utreda ekonomiska frågor inom projekt
• Säkerställa enhetlighet inom ekonomiområdet (arbetssätt, ÄTA, prognos, risker, osäkerheter, oförutsedda kostnader, index, mängder)
• Följa upp och analysera avvikelser mot prognos och årsplan
• Stödja projektledare i prognosarbetet och kvalitetssäkra prognoser
• Föredra ekonomiska frågor i möten
• Utbilda projektledare i kalkylverktyg
• Uppdragsinnehållet kan variera beroende på projektets behov

Krav:
• Högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet som ekonom
• Minst 3 års erfarenhet med analyser och utredningar av ekonomiska frågor inom infrastrukturprojekt

Meriterande:
• Erfarenhet av ekonomisystem som UBW
• Erfarenhet av entreprenadarbete och samverkansavtal

Personliga egenskaper:
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar beroende på arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i kommunikationen
• Ödmjuk och förtroendegivande
• Självständig och målinriktad
• Strukturerat arbetssätt
• Analytisk förmåga
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Goda ledarskapsförmågor

Tillträde och ansökan
Start: 1 mars, 2024
Slut: 28 februari, 2025
Längd: 1 år, 70-100 % omfattning
Sista ansökningsdagen: ASAP
Ort: Sundbyberg, möjlighet till hybridarbete, resor förekommer
Kontaktperson: +46 79 58 55 599

Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Ekonomikonsult sökes till kund i Sundbyberg (Hybrid)

Ansök    Jan 24    Sway Sourcing Sweden AB    Ekonomikonsult
Dina arbetsuppgifter Om Rollen: Vi söker en Ekonomikonsult till vår kunds ekonomi- och upphandlingsavdelning i Sundbyberg. Du blir del av ett team om 12 personer i en fas där de upphandlar ett nytt ekonomisystem. Ditt bidrag blir avgörande i både projektet och i att upprätthålla den dagliga verksamheten genom att stötta andra medarbetare när de lägger tid på upphandlingsprojektet. Dina Arbetsuppgifter: • Assistera i prognosarbete, fokuserat på affärscontr... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Om Rollen:
Vi söker en Ekonomikonsult till vår kunds ekonomi- och upphandlingsavdelning i Sundbyberg. Du blir del av ett team om 12 personer i en fas där de upphandlar ett nytt ekonomisystem. Ditt bidrag blir avgörande i både projektet och i att upprätthålla den dagliga verksamheten genom att stötta andra medarbetare när de lägger tid på upphandlingsprojektet.

Dina Arbetsuppgifter:
• Assistera i prognosarbete, fokuserat på affärscontrollers uppgifter.
• Handha löpande arbetsuppgifter inom affärscontroller-rollen, som rapportering och programutveckling.
• Medverka vid årsbokslut.
• Bidra i implementeringen av det nya ekonomisystemet, inklusive testning och anpassning.
• Hantera adhoc-uppgifter relaterade till ekonomienheten, exempelvis rapportering och analyser.

Kompetenskrav:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
• Erfarenhet från fastighetsbranschen, både allmännyttig och privat.
• Bakgrund i andra branscher än fastighetsbranschen.
• Deltagande i systemimplementeringar.
• Expertis inom redovisning med fokus på K3 (ej skatterelaterat).
• Senior nivå inom controlling, specifikt affärscontroller (ej projektcontroller).
• Minst 9-12 års erfarenhet som konsult inom relevanta områden, med förmåga att leverera stora uppdrag av hög kvalitet.

Personliga Egenskaper:
• Självständig, med förmåga att ta ledande ansvar och styra eget arbete.


Tillträde och ansökan
Start: 1 april, 2024
Slut: 30 juni, 2025
Längd: 15 månader
Sista ansökningsdagen: ASAP
Ort: Sundbyberg (hybrid 2 dagar på kontoret/vecka)
Kontaktperson: +46 79 58 55 599

Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Kommunikationschef, Sundbyberg

Dina arbetsuppgifter Är du en erfaren ledare inom kommunikation och organisationsutveckling? Vår kund i Sundbyberg söker nu en Kommunikationschef som kan leda och utveckla deras kommunikationsarbete med fokus på förändringsledning. Det här är en deltidstjänst på 50% där du kommer att spela en central roll i att förnya och förbättra kommunikationen i syfte att stärka varumärket och bidra till deras mål och strategier. Dina ansvarsområden inkluderar: • Int... Visa mer
Dina arbetsuppgifter

Är du en erfaren ledare inom kommunikation och organisationsutveckling? Vår kund i Sundbyberg söker nu en Kommunikationschef som kan leda och utveckla deras kommunikationsarbete med fokus på förändringsledning. Det här är en deltidstjänst på 50% där du kommer att spela en central roll i att förnya och förbättra kommunikationen i syfte att stärka varumärket och bidra till deras mål och strategier.

Dina ansvarsområden inkluderar:
• Integrera ett kommunikativt perspektiv i verksamhetsplaneringen.
• Identifiera och rapportera kommunikativa risker snabbt.
• Bidra till strategiska beslutsunderlag genom förbättrad kommunikationsrådgivning.
• Samordna och driva utvecklingsarbetet i de olika verksamheterna.

Vem är du?
• Du har dokumenterad erfarenhet inom organisationsutveckling, ledning och strategisk kommunikation.
• Du har tidigare arbetat med liknande uppdrag inom kommunal verksamhet eller politiskt styrda organisationer och har god mediavana.
• Erfarenhet från arbete inom kommunsektorn och specifikt med utveckling av kommunikationsfunktioner är meriterande.
• Som person är du kommunikativ, flexibel och utvecklingsorienterad med hög integritet och god förmåga att prioritera.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka, ansök nu!

Tillträde och ansökan
Start: 26 februari, 2024
Slut: 26 augusti, 2024
Längd: 6 månader
Omfattning: 50 %
Ort: Sundbyberg
Kontaktperson: +46 79 58 55 599

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Upphandlings konsult sökes till kund i Stockholm

Dina arbetsuppgifter Vår kund söker en upphandlingskonsult till Sundbybergs stad. I denna roll kommer du vara del av ekonomienheten, där ni är totalt 12 medarbetare varav tre är upphandlare. Du kommer ha många kontaktytor inom hela organisationen som upphandlare, men kommer också arbeta för att Förvaltaren alltid har aktuella avtal. Du kommer utföra egna upphandlingar från ax till limpa, men även ha ett nära samarbete med de två andra upphandlarna. Til... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker en upphandlingskonsult till Sundbybergs stad.
I denna roll kommer du vara del av ekonomienheten, där ni är totalt 12 medarbetare varav tre är upphandlare. Du kommer ha många kontaktytor inom hela organisationen som upphandlare, men kommer också arbeta för att Förvaltaren alltid har aktuella avtal. Du kommer utföra egna upphandlingar från ax till limpa, men även ha ett nära samarbete med de två andra upphandlarna.

Tillsammans med de andra två upphandlarna, ansvarar du för att Förvaltarens upphandlingar slutförs på ett affärsmässigt sätt enligt, riktlinjer, lagar och policy. Du har också ansvar för löpande avtalsuppföljning av genomförda upphandlingar och inköp.

Arbetsuppgifter:
- Stödja organisationen gällande inköp och upphandlingsfrågor
- Vid eventuella tvister inom upphandlingsområdet, samarbeta med juridisk expertis och ombud
- Utföra förnyade konkurrensutsättning på befintliga ramavtal vid behov
- Arbeta självständigt med upphandlingar, främst med ramavtal, inom konsult- och entreprenadtjänster

Krav
- Universitet/Högskoleutbildning eller YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling eller relevant akademisk utbildning, exempelvis inom juridik, ekonomi, inköp, eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot upphandling.
- Alternativt ovanstående kunskaper genom arbetslivserfarenhet eller motsvarande som kunden bedömer som likvärdig.
- Mångårig erfarenhet av avtalsjuridik
- Minst 8 års erfarenhet av att genomföra offentliga upphandlingar
- Kunskap av Lagen om Offentlig Upphandling, LOU.
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Flytande i Svenska, i både tal och skrift

Börkrav
- Erfarenhet av upphandling inom konsulttjänster
- Erfarenhet av avtalsuppföljning
- Erfarenhet av IT-system


Kunden söker dig som har följande egenskaper:
- Bra samarbets- och kommunikationsförmåga
- Lyhörd
- Serviceinriktad och tillmötesgående
- Lösningsorienterad
- Initiativtagare och resultatorienterad
- Strukturerad och kan planera sin tid på ett effektivt sätt
- Mycket noggrann, målmedveten
- Positiv inställning, agerar i enighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policyer och riktlinjer



Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-08-01
Slutdatum: 2024-03-01 med möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdag: 2023-05-23
Ort: Sundbyberg, delvis på distans
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Senior kontraktsförvaltare sökes till vår kund i Stockholm (hybridarbete)

Dina arbetsuppgifter Vår kund arbetar inom elbranschen samt är ansvarig för att säkerställa att elöverföringssystemet är tryggt, hållbart och ekonomiskt fördelaktigt. Kunden organiserar alla sina investeringsprojekt i olika program. För närvarande finns det 9 program där projektledarna ansvarar för att leda projekten inom varje program. Ibland behöver dessa projektledare hjälp från erfaren personal för att hantera kontraktsrelaterade entreprenadfrågor och ... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vår kund arbetar inom elbranschen samt är ansvarig för att säkerställa att elöverföringssystemet är tryggt, hållbart och ekonomiskt fördelaktigt. Kunden organiserar alla sina investeringsprojekt i olika program. För närvarande finns det 9 program där projektledarna ansvarar för att leda projekten inom varje program. Ibland behöver dessa projektledare hjälp från erfaren personal för att hantera kontraktsrelaterade entreprenadfrågor och därmed behöver vår kund en resurskonsult.

Uppdraget består av att arbeta inom något av kundens program och projekt. Det innebär att ge stöd åt projektledare och programledning när det gäller affärsmässiga och kontraktuella frågor. Dessutom omfattar uppdraget att hjälpa till med att följa upp kontraktskrav och hantera förändringar, samt att hantera relationer med entreprenörer, projektörer och leverantörer.

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du att vara en del av teamet som ansvarar för förvaltningen av kontrakt. Det är en funktion som samordnas av en Teamledare. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att inom programmet:

- Ge support till projektledare och programledning när det gäller affärsmässiga och kontraktsrelaterade frågor
- Underlätta processer för att följa upp kontraktskrav och hantera förändringar inom entreprenad och projektering
- Ge stöd i relationer med entreprenörer och leverantörer

Vanligtvis kommer arbetet att utföras inom olika projekt och uppdragsgivare kan vara personer som ansvarar för projektet, har övergripande ansvar för projektet eller ansvarar för programmet. Om det finns behov av stöd eller arbete inom kundens andra verksamhetsområden kommer detta att koordineras av Teamledaren och denne blir då uppdragsgivaren. Resor kan ibland vara nödvändiga om det krävs stöd vid en specifik träff med en entreprenör eller leverantör.

Krav

- En examen från högskola eller universitet inom juridik, ekonomi eller ingenjörsvetenskap, eller åtminstone 10 års arbetslivserfarenhet inom motsvarande område
- Minst 10 års erfarenhet av att arbeta med projekt och följa projektmetodik
- Minst 10 års erfarenhet av att hantera entreprenadfrågor och sköta kontraktsförvaltning inom anläggnings-, infrastruktur- eller elbranschen
- Behärskar både svenska och engelska, i tal och skrift

Meriterande

- Erfarenhet av att både vara entreprenör och beställare
- Haft en ledande position inom projektverksamhet med stora infrastrukturprojekt
- Omfattande erfarenhet av att arbeta med de allmänna bestämmelserna i FIDIC
- Konsulten har erfarenhet av att hantera entreprenadfrågor och kontraktsförvaltning inom samverkansentreprenader
- Vid intervjun kommer konsultens personlighet och förmåga att samarbeta bedömas, vilket kommer vara en viktig faktor i utvärderingen

Egenskaper

- Förmåga att samarbeta väl och ta initiativ
- Använda ett coachande tillvägagångssätt gentemot de projektledare du stödjer
- Flexibel och anpassningsbar till arbetsbelastningen
- Ödmjuk och skapar lätt förtroende

Uppdraget förväntas ha en beläggning på mellan 50 och 75 procent under hela tiden det pågår. Den angivna omfattningen ska betraktas som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan vara mer eller mindre än vad som anges här.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-01-01
Slutdatum: 2024-12-31. Möjlighet till två års förlängning
Sista ansökningsdagen :2023-10-23
Ort: Sundbyberg. Hybridarbete enligt överenskommelse med kunden
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Senior kontraktsförvaltare sökes till vår kund i Stockholm!

Dina arbetsuppgifter Vår kund arbetar inom elbranschen samt är ansvarig för att säkerställa att elöverföringssystemet är tryggt, hållbart och ekonomiskt fördelaktigt. Kunden organiserar alla sina investeringsprojekt i olika program. För närvarande finns det 9 program där projektledarna ansvarar för att leda projekten inom varje program. Ibland behöver dessa projektledare hjälp från erfaren personal för att hantera kontraktsrelaterade entreprenadfrågor och ... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vår kund arbetar inom elbranschen samt är ansvarig för att säkerställa att elöverföringssystemet är tryggt, hållbart och ekonomiskt fördelaktigt. Kunden organiserar alla sina investeringsprojekt i olika program. För närvarande finns det 9 program där projektledarna ansvarar för att leda projekten inom varje program. Ibland behöver dessa projektledare hjälp från erfaren personal för att hantera kontraktsrelaterade entreprenadfrågor och därmed behöver vår kund en resurskonsult.

Uppdraget består av att arbeta inom något av kundens program och projekt. Det innebär att ge stöd åt projektledare och programledning när det gäller affärsmässiga och kontraktuella frågor. Dessutom omfattar uppdraget att hjälpa till med att följa upp kontraktskrav och hantera förändringar, samt att hantera relationer med entreprenörer, projektörer och leverantörer.

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du att vara en del av teamet som ansvarar för förvaltningen av kontrakt. Det är en funktion som samordnas av en Teamledare. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att inom programmet:

- Ge support till projektledare och programledning när det gäller affärsmässiga och kontraktsrelaterade frågor
- Underlätta processer för att följa upp kontraktskrav och hantera förändringar inom entreprenad och projektering
- Ge stöd i relationer med entreprenörer och leverantörer

Vanligtvis kommer arbetet att utföras inom olika projekt och uppdragsgivare kan vara personer som ansvarar för projektet, har övergripande ansvar för projektet eller ansvarar för programmet. Om det finns behov av stöd eller arbete inom kundens andra verksamhetsområden kommer detta att koordineras av Teamledaren och denne blir då uppdragsgivaren. Resor kan ibland vara nödvändiga om det krävs stöd vid en specifik träff med en entreprenör eller leverantör.

Krav

- En examen från högskola eller universitet inom juridik, ekonomi eller ingenjörsvetenskap, eller åtminstone 10 års arbetslivserfarenhet inom motsvarande område
- Minst 10 års erfarenhet av att arbeta med projekt och följa projektmetodik
- Minst 10 års erfarenhet av att hantera entreprenadfrågor och sköta kontraktsförvaltning inom anläggnings-, infrastruktur- eller elbranschen
- Behärskar både svenska och engelska, i tal och skrift

Meriterande

- Erfarenhet av att både vara entreprenör och beställare
- Haft en ledande position inom projektverksamhet med stora infrastrukturprojekt
- Omfattande erfarenhet av att arbeta med de allmänna bestämmelserna i FIDIC
- Konsulten har erfarenhet av att hantera entreprenadfrågor och kontraktsförvaltning inom samverkansentreprenader
- Vid intervjun kommer konsultens personlighet och förmåga att samarbeta bedömas, vilket kommer vara en viktig faktor i utvärderingen

Egenskaper

- Förmåga att samarbeta väl och ta initiativ
- Använda ett coachande tillvägagångssätt gentemot de projektledare du stödjer
- Flexibel och anpassningsbar till arbetsbelastningen
- Ödmjuk och skapar lätt förtroende

Uppdraget förväntas ha en beläggning på mellan 50 och 75 procent under hela tiden det pågår. Den angivna omfattningen ska betraktas som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan vara mer eller mindre än vad som anges här.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-01-01
Slutdatum: 2024-12-31. Möjlighet till två års förlängning
Sista ansökningsdagen :2023-10-23
Ort: Sundbyberg. Hybridarbete enligt överenskommelse med kunden
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre