Lediga jobb Sundbyberg

Resurspedagoger till Igelbäckskolan

Ansök    Jul 17    Sundbybergs kommun    Elevassistent
Du kan väcka intresse. Och stilla nyfikenhet. Precis som vi. Igelbäckskolan är en kommunal resursskola för elever med NPF-diagnoser. Vi fortsätter att växa och kommande läsår kommer vi att vara sammanlagt 16 pedagoger som jobbar tillsammans med skolans ca 40 elever i åk 4-9. Vi jobbar i små undervisningsgrupper om ca 6-8 elever per grupp. Vi möter eleverna utifrån deras individuella förutsättningar och behov med målet att varje individ ska utvecklas så ... Visa mer
Du kan väcka intresse. Och stilla nyfikenhet. Precis som vi.

Igelbäckskolan är en kommunal resursskola för elever med NPF-diagnoser.

Vi fortsätter att växa och kommande läsår kommer vi att vara sammanlagt 16 pedagoger som jobbar tillsammans med skolans ca 40 elever i åk 4-9.

Vi jobbar i små undervisningsgrupper om ca 6-8 elever per grupp. Vi möter eleverna utifrån deras individuella förutsättningar och behov med målet att varje individ ska utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål. Vi strävar efter att skapa ett helhetstänk runt eleverna i tätt samarbete med vårdnadshavarna. 

Två av våra tillsvidareanställda medarbetare kommer nu att vara tjänstlediga. Vi söker därför tre engagerade, skickliga och erfarna pedagoger som vill jobba i en mindre organisation där elevernas mående, lärande och utveckling är i fokus.

Vill du vara med och jobba i ett team där vi strävar efter att skapa de bästa förutsättningarna för skolans elever?

Som resurspedagog följer du och stöttar eleverna under hela deras skoldag. När skoldagen är slut så arbetar du på fritids och bidrar till att skapa en stimulerande lärmiljö för våra elever i åk 4-6. 

Är du engagerad, flexibel och skicklig på att skapa relationer? Är du kreativ, prestigelös och van att problemlösa i de situationer som kan bli utmanande för våra elever? Använder du ett positivt beteendestöd, är van vid att använda seriesamtal och digitala verktyg? Då kanske du är rätt person för oss?

Du behöver dock ha erfarenhet av att arbeta i resursskola, en pedagogisk utbildning och dokumenterade kunskaper inom autism, ADHD samt andra NPF-diagnoser.  

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!   

Befattningarna är tidsbegränsade anställningar på 100% med varierande sluttider i december 2025 och januari 2026 och med möjlighet till förlängning.

Tillträde 12/8 eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 4/8.

Intervjuer kan komma att hållas innan ansökningsperiodens slut. Blir du kallad till intervju behöver du visa upp ett aktuellt ett utdrag från belastningsregistret.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

 

Övrig information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet.

Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.

Välkommen med din ansökan! 

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Säkerhetsskyddshandläggare med inriktning leverantörssäkerhet

Ansök    Jul 17    Svenska Kraftnät    Säkerhetsrådgivare
På Gemensamma funktioner stöttar vi hela organisationen och arbetar varje dag för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Vår division samlar expertis inom kommunikation, HR, juridik, inköp, säkerhet och beredskap, fastighet samt hållbarhet – allt för att skapa en stabil och hållbar framtid för Sveriges energiförsörjning. Om tjänsten Svenska kraftnät spelar en avgörande roll i Sveriges energiomställning, och säkerhetsskyddet är en viktig del i at... Visa mer
På Gemensamma funktioner stöttar vi hela organisationen och arbetar varje dag för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Vår division samlar expertis inom kommunikation, HR, juridik, inköp, säkerhet och beredskap, fastighet samt hållbarhet – allt för att skapa en stabil och hållbar framtid för Sveriges energiförsörjning. Om tjänsten
Svenska kraftnät spelar en avgörande roll i Sveriges energiomställning, och säkerhetsskyddet är en viktig del i att möjliggöra en trygg och stabil elförsörjning. Vi söker nu engagerade och ansvarsfulla personer som vill arbeta med leverantörssäkerhet och säkerställa att vår säkerhetskänsliga verksamhet skyddas vid exponering för externa parter.

I denna roll får du en nyckelposition där du inte bara arbetar operativt med säkerhetsskydd, utan även bidrar till strategisk utveckling inom området. Området är under stark förändring, bland annat med ny lagstiftning, vilket gör att du får vara med och forma arbetet framåt.

I denna roll kommer du att ha ett brett och varierat ansvarsområde där du både arbetar självständigt och i nära samarbete med kollegor inom säkerhet och andra delar av organisationen. Du kommer att:


• Genomföra säkerhetsprövningsintervjuer och uppstartssamtal
• Avtalshantering (säkerhetsskyddsavtal, samarbets- och samverkansavtal)
• Administration i form av handläggning av registerkontroller, avtal m.m.
• Mycket kontakt med verksamheten och leverantörer (många kontaktytor både internt och externt)
• Kontroll och uppföljning av myndighetens säkerhetsskyddsavtal och leverantörer
• Utbilda och vägleda verksamheten inom säkerhetsskydd (leverantörssäkerhet)
• Bidra till vidareutveckling av verksamhet, processer och systemstöd

Vid behov stödja verksamheten med särskilda säkerhetsskyddsbedömningar

Din roll i den gröna energiomställningen
Leverantörssäkerhet är en avgörande del av Svenska kraftnäts arbete med att möjliggöra en fossilfri framtid. Genom att säkerställa att våra samarbetspartners uppfyller höga säkerhetskrav bidrar du till att vi kan utveckla och driva framtidens energiinfrastruktur på ett tryggt och hållbart sätt.

Utvecklingsmöjligheter
Denna roll erbjuder stora möjligheter till kompetensutveckling och fördjupning inom säkerhetsområdet. Du kommer att få:


• Många kontaktytor internt på myndigheten, med våra leverantörer samt externt med andra myndigheter
• Möjlighet att vidareutvecklas inom säkerhetsområdet både inom enheten och genom nära samarbete med kunniga kollegor inom olika specialkompetenser och bakgrunder
• Fördjupa kompetens inom ramen för säkerhetsprövningsintervju, särskilda säkerhetsskyddsbedömningar

Enheten Leverantörssäkerhet tillhör avdelningen Säkerhet och beredskap och består idag av två team med totalt 10 medarbetare samt en enhetschef. Gruppen är en blandning av fast anställda och konsulter med olika bakgrunder och kompetenser, vilket skapar en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö.

 

Om dig
Vi söker dig som är stabil och trygg i din yrkesroll och som trivs med att arbeta i en miljö där säkerhet och noggrannhet är avgörande. Du har en samarbetsorienterad inställning och ser värdet i att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma mål.

Du har en stark integritet och en naturlig vilja att göra rätt – både i enlighet med regelverk och genom att bidra till en säker och effektiv arbetsmiljö. Din analytiska förmåga gör att du snabbt kan sätta dig in i komplexa frågor, bedöma risker och fatta välgrundade beslut. Samtidigt är du en lösningsorienterad person som har förmågan att balansera detaljer med helhetsperspektiv.

I ditt arbete är du strukturerad och noggrann, med förmågan att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt. Du kommunicerar tydligt och förtroendeingivande, vilket gör att du kan vägleda och utbilda andra inom säkerhetsskydd.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vidare har du: 


• Eftergymnasial utbildning från universitet/högskola/yrkeshögskola inom exempelvis säkerhet, statsvetenskap, personalvetenskap eller likvärdig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Relevant erfarenhet av handläggning av ärenden i minst 2 år
• Mycket god förmåga i svenska i både tal och skrift
• Erfarenhet av arbete med mycket externa kontakter, såväl muntligt som skriftligt
• Goda kunskaper i Microsoft Office samt vana att arbeta i olika ärendehanteringssystem

Meriterande: 


• Erfarenhet av att genomföra säkerhetsprövningsintervjuer eller annan typ av strukturerade samtal
• Säkerhetsskyddsavtal, inkl. arbete med kontroll och uppföljning
• Erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd
• Erfarenhet av myndighetsarbete
• Mycket god förmåga i engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling

Bra att veta

• Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg
• Möjlighet till distansarbete med max 2 dagar #LI-hybrid
• Enstaka resor förekommer i denna tjänst 
• Sista ansökningsdag, 2025-08-15, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev.
• Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader
• I denna rekryteringsprocess kan det tillämpas tester
• Förmåner | Svenska kraftnät

Kontakta gärna rekryterande chef Tareq Shtaye 010-489 2594, alternativt ansvarig rekryterare AnnSophie Doverlind 010-475 8007,  Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]

Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät Visa mindre

Servicetekniker

Vi söker dig som har erfarenhet, gällande service på Brand/Inbrott/CCTV och Passer-/kommunikationsanläggningar. Du skall tycka det är kul med utmaningar. Eftersom ingen dag är lik den andra. Du kommer att utföra service/driftsättning, samt installera mindre utökningar av olika system hos kund. Enligt underlag ifrån Projektledare/sakkunnig. Du kommer att vara företagets ansikte utåt vad gäller servicenivå och yrkeskunnande. Om CD Säkerhetsteknik Vi är ett ... Visa mer
Vi söker dig som har erfarenhet, gällande service på Brand/Inbrott/CCTV och Passer-/kommunikationsanläggningar. Du skall tycka det är kul med utmaningar. Eftersom ingen dag är lik den andra. Du kommer att utföra service/driftsättning, samt installera mindre utökningar av olika system hos kund. Enligt underlag ifrån Projektledare/sakkunnig. Du kommer att vara företagets ansikte utåt vad gäller servicenivå och yrkeskunnande.
Om CD Säkerhetsteknik
Vi är ett företag med mångårig erfarenhet och stort kunnande inom data-, tele, CCTV- och säkerhetsinstallationer. Vi är ca 30 anställda och ägandet är slutet inom företaget. CD Säkerhetsteknik utför och säljer tjänster avseende dokumentation, installation och service inom följande områden.
Data/tele, Kameraövervakningssystem, Brandlarm, Inbrottslarm samt Passersystem.
Vi är anläggarfirma inbrottslarm upp till larmklass 3, anläggarfirma brandlarm och anläggarfirma CCTV samt innehavare av allmän el behörighet.
Krav
Ostraffad (utdrag ifrån belastningsregistret
Ordnad ekonomi (pga. SUA-objekt)
Goda datakunskaper
Lämna minst en referens Visa mindre

Socialsekreterare inom vuxenfrågor på mottagningsenheten

Ansök    Jul 17    Sundbybergs kommun    Socialsekreterare
Vill du göra skillnad i människors liv? Bli en del av vårt engagerade team! Vi söker dig som vill arbeta som socialsekreterare inom vuxenfrågor hos oss på mottagningsenheten. Här får du möjligheten att påverka och bidra till positiva förändringar för individer och familjer som står inför utmaningar inom områden som beroendeproblematik, socialpsykiatri, kriminalitet, ekonomi och boendefrågor. Om rollen Som socialsekreterare inom vuxenfrågor blir du en vi... Visa mer
Vill du göra skillnad i människors liv? Bli en del av vårt engagerade team!

Vi söker dig som vill arbeta som socialsekreterare inom vuxenfrågor hos oss på mottagningsenheten. Här får du möjligheten att påverka och bidra till positiva förändringar för individer och familjer som står inför utmaningar inom områden som beroendeproblematik, socialpsykiatri, kriminalitet, ekonomi och boendefrågor.

Om rollen

Som socialsekreterare inom vuxenfrågor blir du en viktig del av ett team som arbetar för att stötta människor i utsatta livssituationer. Du kommer att:


• Vara en del i det utåtriktade, tillgängliga sociala arbetet i staden och vara en del i vårt utvecklingsarbete utifrån nya socialtjänstlagen.
• Informera och motivera individer till insaster från socialtjänsten.
• Samarbeta med andra aktörer som vårdgivare, polis,kriminalvård, psykiatri och civilsamhälle.
• Bidra med din kompetens i ett engagerat och flexibelt team.

Vi söker dig som


• Har socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning
• Har kunskap och/eller erfarenhet inom områden som beroende, socialpsykiatri, kriminalitet, ekonomiskt bistånd och boende.
• Är trygg, empatisk och har en god förmåga att bemöta människor i utsatta situationer.
• Är flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och i samverkan med andra.
• Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Vi erbjuder


• En arbetsplats där ditt engagemang gör skillnad varje dag. 
• Ett stödjande team med nära arbetsledning och regelbunden handledning samt möjlighet till kompetensutveckling.
• Flexibla arbetstider och en god balans mellan arbete och privatliv.
• Möjlighet att vara med och utveckla våra metoder och arbetssätt.

Ansökan


Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 17 augusti 2025. 

En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet.

Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.

Tillsammans gör vi skillnad – varje dag! Visa mindre

UX Researcher – Stora Företag

Ansök    Jul 17    Swedbank AB    Databasdesigner
Vill du hjälpa stora svenska företag att skapa en bättre framtid? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Bidra till ett samhälle som är ekonomiskt sunt och hållbart genom att förbättra en viktig del av Sveriges ekonomiska infrastruktur. Förenkla vardagen för våra företagskunder genom att vara del i att skapa ännu bättre digitala produkter och tjänster. Anta utmaningen att förenkla sådant som är komplext och starkt påverkat av lagar, regler och... Visa mer
Vill du hjälpa stora svenska företag att skapa en bättre framtid?

Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Bidra till ett samhälle som är ekonomiskt sunt och hållbart genom att förbättra en viktig del av Sveriges ekonomiska infrastruktur.
Förenkla vardagen för våra företagskunder genom att vara del i att skapa ännu bättre digitala produkter och tjänster.
Anta utmaningen att förenkla sådant som är komplext och starkt påverkat av lagar, regler och med höga krav på säkerhet.
Arbeta tätt med produktägare, kravställare, utvecklare, testare och självklart andra UX Designers, UX Writers, UX Researchers och Service Designers.
Arbeta i tvärfunktionella produktutvecklingsteam, ingå i ett tajt designteam med fokus på sin produkt samt vara del av en stor designcommunity med över 100 designers!
Vara en aktiv del i vår transformation mot ett ännu mer agilt, datainformerat och användarcentrerat arbetssätt.


I denna roll behöver du: Kompetens och intresse att på ett förtroendeingivande och inspirerande sätt driva på mognaden av ett insiktsdrivet och användarcentrerat arbetssätt i en stor organisation som har som mål att jobba lean-agilt.
Erfarenhet av att involvera användare i hela designprocessen och arbeta med kvalitativ såväl som kvantitativ data för att nå lösningar som når upp till både användarbehov och affärsmål.
Kunna genomföra tester med användare på svenska.
Kompetens och intresse att genomföra olika typer av intervjuer och tester med användare med hög kvalitet.
Intresse och erfarenhet av att coacha andra personer att bli bättre på att genomföra egen research.
Vara duktig på att involvera stakeholders och alla roller i ett tvärfunktionellt utvecklingsteam i researchprocessen.
Vara nyfiken på att lära dig allt om hur Swedbank ska bli den bästa banken för stora svenska företag. Erfarenhet av företagsekonomi och banktjänster till stora företag är extra intressant för denna tjänst, men inte nödvändigt.
Gilla att jobba med komplexa IT-system som används av expertanvändare, t.ex. ekonomiassistenter, ekonomichefer, controllers. Erfarenhet av research-arbete på dessa målgrupper är extra intressant för denna tjänst, men inte nödvändigt.
Vara trygg i att presentera researchresultat och hjälpa stakeholders att agera på dessa.
Genuint intresse av att jobba med ditt självledarskap och din personliga utveckling.
Tålamod att driva långsiktig förändring mot ett agilt och användarcentrerat arbetssätt.
Ständigt sträva mot att leva våra värderingar Öppen, Enkel och Omtänksam.

Ansök genom att besvara frågorna nedan, samt bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil. Personligt brev är ej nödvändigt.
 
Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling.
Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället.
En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter.
En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen.
Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring.


"Bli en del av vårt team och...
… arbeta tätt tillsammans med ett gäng fantastiska designers som besitter en imponerande bred och djup designkompetens. Vi lär av varandra och samarbetar inom olika kompetens- och produktområden, för att lösa designutmaningar och hjälpa människor att få bättre koll på sin ekonomi. Vi strävar efter ständig förbättring och jobbar tillsammans på att hitta nya sätt att skapa ännu bättre upplevelser för våra kunder! Jag ser nyfiket fram emot din ansökan för att se hur du vi kan utvecklas tillsammans!” Jonatan Wentzel, din framtida chef



Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-08-03. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Placeringsort: Sundbyberg
Rekryterande chef: Jonatan Wentzel, 46735899691
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
#LI-Hybrid Visa mindre

Rekryterare

Arbetsbeskrivning Är du i startgroparna av din HR-karriär och vill skaffa värdefull erfarenhet inom rekrytering hos en väletablerad aktör inom offentlig sektor? Då är denna roll perfekt för dig! En av våra kunder inom statlig sektor söker flera juniora rekryterare för att stärka sitt team under en tidsbegränsad period. Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av rekrytering och har tidigare erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik. Vi ser äve... Visa mer
Arbetsbeskrivning


Är du i startgroparna av din HR-karriär och vill skaffa värdefull erfarenhet inom rekrytering hos en väletablerad aktör inom offentlig sektor? Då är denna roll perfekt för dig! En av våra kunder inom statlig sektor söker flera juniora rekryterare för att stärka sitt team under en tidsbegränsad period.


Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av rekrytering och har tidigare erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik. Vi ser även att du har utbildning inom personalvetenskap eller utbildning som bedöms vara likvärdig. Vidare ser vi att du känner dig trygg med att självständigt driva rekryteringsprocesser framåt, självklart med stöd från dina drivna kollegor. 




Arbetsplats: Sundbyberg, endast på plats
Uppdragslängd: Heltid med start Augusti/September till årsskiftet med chans till förlängning.
Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Rekrytering kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag!

Ansvarsområden


Arbetsuppgifter: 
Rekrytering och urval av personal
Arbeta självständigt med samtliga steg i rekryteringsprocessen (upprätta kravprofil, annonsering, urval, intervju, referenstagning)
Ge konsultativ stöd till rekryterande chefer
Upprätta anställningsbeslut



Som rekryterare kommer du arbeta med samtliga delar i rekryteringsprocessen:
Upprätta kravprofil
Annonsering 
Urval 
Intervju 
Referenstagning

Kvalifikationer


Krav för tjänsten:
Högskoleutbildning med inriktning mot personalområdet, beteendevetenskap eller likvärdig utbildning. 
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av rekrytering
Erfarenhet av kompetensbaserad intervjumetodik
Goda kunskaper i ms office eller likvärdigt
God förmåga att förstå och uttrycka sig i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt
God samarbetsförmåga med kollegor, interna kunder och kandidater
Förmåga att arbeta metodiskt och strukturerat, delvis planera och genomföra rekryteringsprocessen på kortast möjliga tid



Om du är nyligen examinerad men har jobbat extra som rekryterare under din studietid med kompetensbaserad intervjumetodik så är detta en intressant bakgrund och en fin möjlighet att komma in i arbetslivet och få erfarenhet av att jobba på myndighet.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Servicemedarbetare inom hemstädning - Hemfrid Stockholm

Ansök    Jul 17    Hemfrid i Sverige AB    Städare
Join our team – We're looking for new service workers in Stockholms län!  Are you looking for a job where you make a real difference in people’s everyday lives? Do you enjoy working independently, delivering excellent service, and leaving a home sparkling clean? Then we’d love to meet you! Your profile At Hemfrid, we’re passionate about making everyday life easier for our customers – and we’re looking for someone who shares that passion. You are: Independ... Visa mer
Join our team – We're looking for new service workers in Stockholms län! 
Are you looking for a job where you make a real difference in people’s everyday lives? Do you enjoy working independently, delivering excellent service, and leaving a home sparkling clean? Then we’d love to meet you!
Your profile
At Hemfrid, we’re passionate about making everyday life easier for our customers – and we’re looking for someone who shares that passion. You are:
Independent and responsible
Detail-oriented and thourough
Punctual, positive and service-minded
A people person who enjoys helping others

About the role
As a service worker at Hemfrid, you are responsible for creating a clean and welcoming home environment for our customers. You work independently and take full responsibility for customer satisfaction.
Your tasks include:
Vacuuming and dusting.
Mopping floors and cleaning surfaces.
Strengthening, folding, and washing clothes.
Changing bedsheets and making the bed.
Give the customer’s home that little extra touch.

We're looking for someone who:
Have previous experience from a service profession.
Speak and understand basic Swedish or English.
Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17.

It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license.

What we offer
Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions.
We offer:
Fixed salary every month
A permanent position with a 50-75 % employment rate.
Collective agreement and favorable terms of employment.
Liability insurance, health insurance, and pension insurance.
Wellness allowance.
Training in home cleaning, with a focus on your development.
Great career opportunities and growth within Hemfrid.
Free mobile subscription.
One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world.

About Hemfrid
We are Sweden’s leading provider of household services. Our mission is to simplify life for our customers – through cleaning, laundry, moving services, gardening, and more. At Hemfrid, we work as a team to offer top-quality services that truly improve quality of life.
What happens next?
 Please note that a background check is part of the process.
Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here!
Welcome to Hemfrid!

Bli en del av vårt team – vi söker efter nya servicemedarbetare i Stockholms län!
Vill du ha ett jobb där du gör skillnad i människors vardag? Tycker du om att arbeta självständigt, ge god service och lämna ett hem skinande rent? Då vill vi gärna träffa dig!
Din profil
Hos Hemfrid brinner vi för att förenkla vardagen för våra kunder – och vi söker dig som delar den passionen. Du är:
Självständig och ansvarsfull
Noggrann med ett öga för detaljer
Punktlig, positiv oh serviceinriktad
En person som gillar att arbeta med människor

Om jobbet
Som servicemedarbetare hos oss ansvarar du för att skapa trivsel i våra kunders hem genom noggrant utfört städarbete och hög servicenivå. Du arbetar självständigt och har ett eget ansvar för att dina kunder är nöjda.
Dina arbetsuppgifter inkluderar
Dammsugning och dammtorkning.
Moppning och rengöring av ytor.
Strykning, vikning och tvätta kläder.
Byta lakan och bädda.
Ge det där lilla extra till kundens hem.

Vi ser gärna att du:
Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke.
Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska.
Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17.

Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort.
Det här får du hos oss
Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare – därför satsar vi stort på våra medarbetare. Hos oss får du trygghet, utveckling och en härlig gemenskap.
Vi erbjuder dig bland annat:
Samma fasta lön varje månad
En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad.
Kollektivavtal och bra anställningsvillkor
Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring.
Friskvårdsbidrag.
Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling.
Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid.
Gratis mobilabonnemang.
Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen.

Om Hemfrid
Vi är Sveriges ledande företag inom tjänster i hemmet. Vårt uppdrag är att göra vardagen enklare för våra kunder – genom allt från städning och tvätt till flytt, trädgårdsarbete och enklare hantverk. Hos oss jobbar människor som brinner för service och som tillsammans skapar livskvalitet.
Så här går det till
Vi genomför en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. 
Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här!
Välkommen till Hemfrid! Visa mindre

Förskolan Redet söker Barnskötare

Om jobbet Förskolan Redet är en liten och hemtrevlig förskola som ligger i centrala Sundbyberg. Redet drivs som ett föräldrakooperativ. På förskolan går det 35 barn indelade i två avdelningar. Arbetsgruppen består av två förskollärare och fyra barnskötare. Till förskolan Redet ska alla barn komma med glädje! Vi vill att alla barn skall känna trygghet och att de skall uppmuntras till nyfikenhet och ha en lust att lära. Den pedagogiska verksamheten planeras... Visa mer
Om jobbet
Förskolan Redet är en liten och hemtrevlig förskola som ligger i centrala Sundbyberg. Redet drivs som ett föräldrakooperativ. På förskolan går det 35 barn indelade i två avdelningar. Arbetsgruppen består av två förskollärare och fyra barnskötare.
Till förskolan Redet ska alla barn komma med glädje! Vi vill att alla barn skall känna trygghet och att de skall uppmuntras till nyfikenhet och ha en lust att lära.
Den pedagogiska verksamheten planeras utifrån barnens intresse. Vi arbetar i olika projekt och lyfter där in hela läroplanen. Alla som arbetar på Redet är delaktiga i planering och genomförande av undervisningen. Alla samlingar är planerade och utifrån olika ämneskategorier där även barnskötare deltar. Vi arbetar även utifrån friluftsfrämjandets utomhuspedagogik. Detta innebär att vi värdesätter att barnen får vara ute och får vistas i skogen.
På Redet finns stora möjligheter för dig att göra det du tycker är viktigt och roligt. En fördel med föräldrakooperativ är att alla: styrelse, medlemmar och medarbetare tillsammans arbetar för barnens bästa. Vi har snabba beslutsvägar och föreningen är icke-vinstdrivande. Detta innebär att alla resurser trycks tillbaka ut till verksamheten, vilket möjliggör att alla barn kan få det de behöver, och personal kan få en arbetsplats där de hinner med sitt uppdrag - har roligt och mår bra.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har barnskötarutbildning, men viktigast för oss är vem du är som person. Du är glad, positiv och letar lösningar istället för problem. Du är öppen för olika perspektiv och kommunikativ med dina kollegor. Du tycker att arbetet är roligt, och har ett engagemang som bidrar till att barn, kollegor och föräldrar trivs.
Vi ser att du konstant har barnen i fokus, och arbetar utifrån ett barnperspektiv med en insikt i att barn är kompetenta.
Du behärskar det svenska språket i tal och skrift samt är förtrolig med läroplan för förskola.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver ha godkänd gymnasieexamen, tala och skriva svenska, och ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret.
Ansök genom att
Skicka ditt CV och ett personligt brev samt löneanspråk till [email protected] senast 250731. Intervjuer kommer ske löpande. Anställning kan komma att ske innan sista datum för ansökan.
Kontaktperson
Om du har frågor om oss eller rollen, kontakta rektor Lina Westin via epost [email protected]
Välkommen till oss på förskolan Redet! Visa mindre

Butiksmedarbetare Godsmottagning 30 tim/vecka

Ansök    Jul 17    Hornbach Byggmarknad AB    Godsmottagare
HORNBACH Byggmarknad AB Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt Sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och samarbete. På... Visa mer
HORNBACH Byggmarknad AB

Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt Sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen
Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och samarbete. På vår godsmottagning ansvarar du tillsammans med dina kolleger för att säkerställa ett effektivt varuflöde från godsmottagningen tills att varan finns ute i butik. För denna tjänsten kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av hantering av reklamationer och returer.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Lossning och lastning av gods, utlämning av varor i butiken
* Genomföra mängd/kvalitetskontroller på varuleveranser
* Sköta den interna varuförsörjningen och logistiken
* Ansvara för returhantering och återtransport till leverantörer
* Inmatning av följe- och retursedlar.
* Avfallshantering
* Dokumenthantering


Din profil
* Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln
* Tidigare erfarenhet av reklamationshantering är meriterande
* Utpräglad kunskap av logistik
* Noggrann och lösningsorienterad
* Truckkort (A1-A4 & B1-B4) samt vana av att köra truck minst låglyftare är ett krav
* B-körkort är ett krav


Vi erbjuder
* Strukturerad inarbetningsplan
* Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter


Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Deltid 30 timmar/vecka. Arbetstiderna är vardagar samt varannan helg. 
Lön: Lön enligt kollektivavtal
Tillträde: 1/9-2025 Visa mindre

Projektledare / Arbetsplatsstrateg

Vill du göra skillnad på riktigt? Är du personen som har människan i fokus och är lyhörd för kundens behov? Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden! Vilka är vi? Coor är en stabil arbetsgivare med en varm och inkluderande kultur där du får möjligheter att utvecklas och växa i din karriär. Vi är ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och utveckling. Vi sätter stort fokus på att leverera hög service i allt vi gör. Du kommer att arbeta med vår ... Visa mer
Vill du göra skillnad på riktigt? Är du personen som har människan i fokus och är lyhörd för kundens behov? Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden!

Vilka är vi?

Coor är en stabil arbetsgivare med en varm och inkluderande kultur där du får möjligheter att utvecklas och växa i din karriär. Vi är ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och utveckling. Vi sätter stort fokus på att leverera hög service i allt vi gör.

Du kommer att arbeta med vår kund Swedbank och deras projekt. Totalt ca 165 kontor spridda över hela Sverige.

Vad kommer du att få arbeta med?

Tillsammans med vår kund Swedbank arbetar vi med att i första hand projektleda förändringar i deras lokaler i kontorsnätet över hela Sverige. Det omfattar både mindre lokalkontor och större centralkontor ute i landet samt huvudkontor i Stockholm. Variationen på kontor och projektens storlek är mycket olika och kräver en flexibilitet i utförandet.

Du kommer ha ett helhetsansvar från start till överlämning till verksamhet i de projekt som drivs

Ansvar för att tidplaner hålls, hög kvalitet och kostnadseffektivitet i projekten.

Ansvar för att koordinera alla aktiviteter och intressenter som är inblandade i uppdraget i enlighet med projektkontoret och Swedbanks processer.

Ansvar för att projektet slutförs enligt tidplan på ett strukturerat sätt

Hantera beställningar, fakturering och leverantörsfakturor

Ta fram rapporter och beslutsunderlag för projektet

Du kommer att arbeta i ett team inom projektkontoret som innefattar både medarbetare och konsulter. Projektkontoret är under utveckling så vi arbetar mycket med att förbättra och trimma våra processer, vilket du kommer att vara högst delaktig i.

Vårt motto är "Professionalism and Quality in Every Project"


Vem är du?

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med hyresgästprojekt med inriktning på kontor men även strategiska arbetsplatsprojekt.

Erfarenhet av att arbeta med förstudier och strategier kopplat till verksamhetens behov

God kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Koncernspråket är engelska vilket gör att många dokument och presentationer utförs på engelska.

Mycket god erfarenhet och förståelse för projektekonomi och projektprocesser

Om tjänsten

- Anställningsform: Fast anställning
- Sysselsättningsgrad: 100%
- Arbetstid: 8 - 17
- Startdatum: Enligt senare överenskommelse
- Provanställning: 6 månader
- Körkort
- Resor förekommer i tjänsten inom Sverige, både dagsresor och med övernattning. Beroende på projekt varierar antalet resor och övernattning mycket. Men i genomsnitt ca 0-2 övernattningar per månad och lika många dagsresor.
- Arbetsplatsen är på Swedbanks huvudkontor i Sundbyberg. Ett antal dagar i veckan förväntas du arbeta från kontoret.
För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester och utför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning.

Övrig information

Vid frågor kontakta: Henrik Hederfors, [email protected], 070 - 239 59 83

Vi hanterar ansökningar löpande så sök in redan idag. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via vår annons.

All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen.

Välkommen med din ansökan!

På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt.

Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om.

Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management. Visa mindre

Gymnasielärare i matematik

S:t Martins gymnasium -Sundbybergs kommunala gymnasium, söker gymnasielärare i matematik S:t Martins gymnasium är en realtivt liten skola med 250 elever på nationella program (Frisör, stylist, personbilsmekaniker, barn och fritidsprogrammet, SA- samhällsvetenskap, SA-specialpedagsisk profil) och introduktionsprogram (IMA- individuellt alternativ, IMA-specialpedagogisk profil, IMY-yrkesintroduktion, samt IMV-programinriktat val). Skolan ligger i Rissne, Su... Visa mer
S:t Martins gymnasium -Sundbybergs kommunala gymnasium, söker gymnasielärare i matematik

S:t Martins gymnasium är en realtivt liten skola med 250 elever på nationella program (Frisör, stylist, personbilsmekaniker, barn och fritidsprogrammet, SA- samhällsvetenskap, SA-specialpedagsisk profil) och introduktionsprogram (IMA- individuellt alternativ, IMA-specialpedagogisk profil, IMY-yrkesintroduktion, samt IMV-programinriktat val). Skolan ligger i Rissne, Sundbyberg i fräscha lokaler.

Vi arbetar utifrån att varje elev ska få utmanas och utvecklas och nå så höga resultat som möjligt i en trygg miljö.

Just nu söker vi en lärare i matematik med tillträde höstterminen 2025.

Vi vill att du är:

Legitimerad lärare med ämneskompetens i matematik.

Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har förmåga att differentiera undervisningen utifrån undervisningsgruppernas behov.

Du är en tydlig ledare i klassrummet med förmåga att skapa struktur, sammanhang och goda relationer.

Du är lösningsfokuserad och har en positiv inställning till skolutveckling samt förstår vikten av att undervisningen ska vara kreativ och stimulerande samtidigt som den ska vila på forskning och beprövade metoder.

Du delar uppfattningen att skolan är till för eleven och att det innebär att vi behöver anpassa arbetet efter elevernas förutsättningar och behov.

Du ser det positiva i individerna och är övertyga om att har möjlighet att lära och att ditt bemötande och förmåga att skapa en god lärmiljö är en av de viktigaste faktorerna till elevernas framgång.

Du trivs med att arbeta tillsammans med kollegor i arbetslag och andra konstellationer.

Stor vikt kommer att läggas vid den sökandes personliga egenskaper som att vara ansvarstagande, intiativrik och ha en god samarbetsförmåga. 

Befattningen är en tillvidaretjänst på heltid.

Övrig information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet.
Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Visa mindre

Projektadministratör till projektkontor

Vill du göra skillnad på riktigt? Är du personen som har människan i fokus och är lyhörd för kundens behov? Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden! Vilka är vi? Coor är en stabil arbetsgivare med en varm och inkluderande kultur där du får möjligheter att utvecklas och växa i din karriär. Vi är ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och utveckling. Vi sätter stort fokus på att leverera hög service i allt vi gör. Du kommer att arbeta med vår ... Visa mer
Vill du göra skillnad på riktigt? Är du personen som har människan i fokus och är lyhörd för kundens behov? Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden!

Vilka är vi?

Coor är en stabil arbetsgivare med en varm och inkluderande kultur där du får möjligheter att utvecklas och växa i din karriär. Vi är ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och utveckling. Vi sätter stort fokus på att leverera hög service i allt vi gör.

Du kommer att arbeta med vår kund Swedbank i den här tjänsten

Vad kommer du att få arbeta med?

Du kommer att vara ett stöd för samtliga medarbetare inom projektkontoret, såväl interna medarbetare som inhyrda konsulter.

Huvuduppgifterna är att

- hantera inkommande leverantörsfakturor i vårt interna system Maximo

- skapa avrop / beställningar till Coors leverantörer i projekten

- ta fram ekonomiska projektrapporter till projektledarna

- Avtalsansvarig för Coors leverantörer i kundleveransen

- Administrera behörigheter och arbeta med förbättringar i våra processer

- Behjälplig med presentationsmaterial, utbildningsmaterial mm. relaterat till projektkontoret

- Administartiva uppgifter kopplat till hela Coors leverans utöver projekthantering kommer att förekomma
Vem är du?

Du är strukturerad i ditt arbetssätt med hög servicekänsla för att kunna supportera projektledarna och projektchef med olika uppgifter

Förståelse för projektekonomi och projektprocesser

Lätt att förstå olika affärssystem eftersom en stor del av arbetet kommer vara att behandla och bearbeta leverantörsfakturor. Kunskap om systemet Maximo är mycket meriterande

Kunna uttrycka dig i både tal och skrift på både svenska och engelska. Koncernspråket är engelska.

Mycket goda kunskaper i Microsoft Office olika program där främst god kunskap i excel är meriterande. Har du även arbetat med power BI och har en förståelse för hur det kan nyttjas på ett optimalt sätt är det en stor fördel

Att kunna samarbeta i ett team som växer och med högt tempo är en förutsättning för att kunna lyckas i den här tjänsten

Om tjänsten

- Anställningsform: Fast tjänst
- Sysselsättningsgrad: 100%
- Arbetstid: 8 - 17
- Startdatum: Enligt senare överenskommelse
- Provanställning: 6 månader
- Tjänsten utgår från Swedbanks huvudkontor i Sundbyberg. Du förväntas vara på plats ett antal dagar per vecka.

För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester och utför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning.

Övrig information

Vid frågor kontakta: Henrik Hederfors, [email protected], 070 - 239 59 83

Vi hanterar ansökningar löpande så sök in redan idag. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via vår annons.

All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen.

Välkommen med din ansökan!

På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt.

Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om.

Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management. Visa mindre

Aktiv assistent till aktiv tjej i Sundbyberg

. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service.   Läs gärna mer om oss på vår hemsida: [www.godassistans.se](http://www.godassistans... Visa mer
.

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service.
 
Läs gärna mer om oss på vår hemsida: [www.godassistans.se](http://www.godassistans.se/)
 
Letar du efter meningsfullt arbete där du kan göra skillnad som personlig assistent?
 
En av mina klippor börjar plugga och jag letar efter en pålitlig individ för att hjälpa oss i vårt viktiga uppdrag! Tidigare erfarenhet som personlig assistent är meriterande men inte nödvändigt. Skicka in din ansökan redan idag!
 
Hej!
Jag behöver din assistans för att möjliggöra mitt aktiva liv. Du assisterar mig i det praktiska, från förflyttning mellan hjälpmedel, hygien, måltider, träning, påklädnad, smink till hushållssysslor som städning, tvätt och matlagning. Jag är nitton år och har precis tagit studenten, så ditt jobb är att ge mig förutsättningar att vara så självständig som möjligt i min vardag och detta nya mer självständig kapitel i livet. Arbetet är fysiskt aktivt, och du behöver vara trygg, pålitlig och närvarande i stunden, men som även kan vara flexibel och ibland bara finnas till hands utan att alltid behöva vara aktiv.
 
Jag är din arbetsplats, och därmed kommer du vara med mig där jag befinner mig, exempelvis hemma med familjen, pluggstund på olika ställen eller på utflykt med vänner.
 
 
 
 Kvalifikationer/önskemål  
 
Du är en kvinna kring 25 år som är lugn och trygg i dig själv, lyhörd för mina behov och har viljan och intresse att utvecklas. Framför allt så tycker du att det låter kul att frigöra livskraft för en ung smart tjej och vill göra skillnad!
 
Du pratar bra svenska och kan assistera mig i olika situationer, till exempel vid träning, under aktiviteter med vänner, vid måltider eller i hemmet, alltid med målet att ge mig möjlighet att vara så självständig som möjligt. 
 
Vi söker dig som kan tänka dig arbeta minst 1 år, eftersom vi vill bygga en långsiktig och trygg relation. Det är även meriterande om du har körkort. 
 
Personlig lämplighet är avgörande då du skapar en nära relation med mig och behöver stå upp för mig i alla situationer. Tidigare erfarenhet som personlig assistent är meriterande men inte nödvändigt. 
 
 
 
Tjänsten: 
 
Dagpass, fast schemarad om ca 75 %. Tjänsten kan utökas både i timmar upp till 100% och till andra delar på dygnet om tycke uppstår.
 
 
Övrigt: Du får en ordentlig introduktion för att kunna assistera mig på ett tryggt och personligt sätt. Du får kompetensutveckling i form av utbildningar för att både kunna utföra ditt uppdrag och utvecklas i det. Självklart ingår friskvård.
 
God Assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000 kr/år.
 
Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU). Visa mindre

Områdesansvarig Internationellt arbete Kraftsystem

På division System får du arbeta med elsystemets mest spännande utmaningar – från drifttimmen här och nu till planeringen 40 år framåt. Den stora komplexiteten och utvecklingsmöjligheterna gör vårt arbete både stimulerande och betydelsefullt. Här får du ett unikt helhetsperspektiv på elsystemet och samarbetar nära kollegor för att säkerställa en trygg, hållbar och effektiv elförsörjning. Om tjänsten I den här tjänsten leder, koordinerar och deltar du i av... Visa mer
På division System får du arbeta med elsystemets mest spännande utmaningar – från drifttimmen här och nu till planeringen 40 år framåt. Den stora komplexiteten och utvecklingsmöjligheterna gör vårt arbete både stimulerande och betydelsefullt. Här får du ett unikt helhetsperspektiv på elsystemet och samarbetar nära kollegor för att säkerställa en trygg, hållbar och effektiv elförsörjning.

Om tjänsten
I den här tjänsten leder, koordinerar och deltar du i avdelning Kraftsystems arbete i Europa samt mot övriga länder. Primärt fokus är arbete mot ENTSO-E och tillhörande styr/arbetsgrupper för att säkerställa en utveckling av regelverk och krav (till exempel nätkoder för anslutning) i linje med svenska intressen. Dessutom säkerställer du att rätt åtgärder genomförs inom avdelningen för att uppfylla europeisk lagstiftning och andra relevanta krav. Du förväntas även ingå i arbetsgruppen ENTSO-E System Development Commitee (SDC) för att driva Sveriges intressen kring nätplanering. Under SDC ingår bland annat leveranserna Ten Year Network Development Plan (TYNDP) och European Resource Adequacy Assessments (ERAA).

I tjänsten ingår att:


• Ansvara för att koordinera det internationella arbetet på avdelningen och säkerställa en enhetlig och proaktiv hantering av relevanta kraftsystemfrågor.
• Identifiera och leda arbetet med strategiskt viktiga nätplaneringsfrågor på internationell nivå för att stärka Svenska kraftnäts position.
• Delta i arbetsgrupper, kommittéer och möten inom ENTSO-E för att påverka elsystemets utveckling och föra fram Svenska kraftnäts ståndpunkter.
• Koordinera intern input, facilitera diskussioner och bidra till lösningar i linje med Svenska kraftnäts mål och strategi.

Avdelning Kraftsystems uppdrag är att säkerställa ett kraftsystem med hög leveranssäkerhet och utveckling av ett transmissionsnät med hög tillgänglighet och rätt kapacitet, idag och i framtiden. Avdelningen är under tillväxt och består idag av 120 medarbetare. Viktiga funktioner är elmarknadsanalys, nätplanering och kundansvar för anslutningar. Avdelningen är beställare till de flesta anläggningsinvesteringarna inom Svenska kraftnät såsom anslutningar, systemförstärkningar och utlandsförbindelser. I den här rollen rapporterar du till avdelningschefen för Kraftsystem och ingår i dennes ledningsgrupp. Du får djup inblick i avdelningens uppdrag och en viktig roll i att vi kan leverera vad omvärlden förväntar sig. Med avdelningens centrala position har du kontaktytor inom hela verksamheten samt med nationella och internationella branschaktörer.

Om dig
Skallkrav:

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en trygg och stabil person som kan behålla lugnet även under utmanande situationer. Du är samarbetsinriktad och har förmågan att skapa och underhålla goda relationer och nätverk, både internt och externt. Du leder genom andra, bygger tillit och får med dig andra mot gemensamma mål. Med din övertygande kommunikation har du lätt för att skapa förtroende. Dessutom är du analytisk och ser samband i komplex information som hjälper dig att fatta välgrundade beslut.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du har en akademisk examen på masternivå inom teknik, alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som Svenska kraftnät bedömer likvärdigt. Vidare har du:


• Minst 5 års arbetserfarenhet av att utveckla eller analysera kraftsystemet/elmarknaden, till exempel inom nätplanering eller elmarknadsanalys.
• Helhetsförståelse för kraftsystemet och elmarknaden.
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling och förbättringsarbete.
• Erfarenhet av att leda och/eller koordinera utvecklingsarbete på nationell och/eller europeisk nivå.
• Mycket god kunskap i svenska och engelska i tal skrift.

Det är meriterande om du har:


• God förståelse för hur arbete inom ENTSO-E/EU, IEEE, Cigre eller motsvarande organisationer bedrivs.
• Arbetat med lagstiftning och regelverk som berör elbranschen.
• Erfarenhet från arbete med nät- eller elmarknadsmodeller.
• Kännedom om EUs energipolitik, regleringar (tex nätkoder) och samarbete mellan medlemsländer.
• Erfarenhet från påverkansarbete och/eller förhandlingar.
• Erfarenhet av att leda genom andra.

Bra att veta

• Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg, Göteborg eller Västerås.
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid
• Resor förekommer i denna tjänst några dagar i månaden, både inrikes och utomlands.
• Sista ansökningsdag 2025-09-01. Vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. 
• Tjänsten är en tillsvidareanställning. 
• Förmåner | Svenska kraftnät

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Tomas Löfgren, tel. nr. 08 764 25 85 eller via e-post: [email protected]. Rekryterande chef är Daniel Gustafsson och ansvarig rekryterare på Svenska kraftnät är Linda Mattsson. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]

Svarstiden kan vara längre på grund av semestertider.

Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. 

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät Visa mindre

Senior Systemutvecklare .NET/React för produktbolag

Sokigo söker en engagerad och driven senior systemutvecklare för att stärka upp vårt team som arbetar med vidareutveckling av vårt verktyg för handläggning av serveringstillstånd. Vi arbetar full-stack med agila processer i små team – därför ser vi gärna att du trivs bra med det arbetssättet. Huvudsakligen kommer du att arbeta med React och C# (.NET). Rollen som senior systemutvecklare innebär: Att du blir en del av vårt utvecklingsteam som jobbar för a... Visa mer
Sokigo söker en engagerad och driven senior systemutvecklare för att stärka upp vårt team som arbetar med vidareutveckling av vårt verktyg för handläggning av serveringstillstånd. Vi arbetar full-stack med agila processer i små team – därför ser vi gärna att du trivs bra med det arbetssättet. Huvudsakligen kommer du att arbeta med React och C# (.NET).


Rollen som senior systemutvecklare innebär:
Att du blir en del av vårt utvecklingsteam som jobbar för att ta vår ärendehanteringsplattform, Nova till nya höjder.
Att du får arbeta tillsammans med engagerade och trevliga kollegor i en platt organisation med öppen kultur som ser till dina behov som individ.



För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har tidigare erfarenhet som webb-utvecklare och är van att jobba full-stack. Du har lätt för att sätta dig in i befintlig kod och gillar att utmanas av såväl nyutveckling som underhållsutveckling. Vi ser att du har ett öga för detaljer och har lätt att kommunicera med andra.


Kvalifikationer (meriterande inom parentes):
Webbutveckling - React, C# (.Net)
Backend - Entity Framework, Server
Verktyg - Azure Devops, (Team City), (Octopus Deploy)
Metodik - Scrum
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift



Viktiga egenskaper för rollen:
Driven
Prestigelös
Social
Noggrann
Ansvarstagande
Kommunikativ



Som person har du ett stort teknikintresse och du trivs med att omsätta teknik till praktiska funktioner. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och har en god pedagogisk förmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kunder som kollegor. Ditt arbetssätt är resultatorienterat och strukturerat.


Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse.


Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater.


Om Sokigo:
Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person. Visa mindre

Restaurang.-och Köksbiträde

Piccolo Rosso Sundbyberg AB, driver en verksamheten med namnet lilla rött i Sundbyberg. Medarbetare i tjänst köksbiträde sökes. Lilla Rött har som mål att alltid ha de bästa råvarorna och det är det som gör oss så populära. Vi är helt enkelt pizzerian med det lilla extra. Du har en massa valmöjligheter att välja mellan, vi har inte heller glömt dig som vill ha glutenfria alternativ! Valfri glutenfri pizza, valfritt hamburgermål utan bröd, sallader, ryggb... Visa mer
Piccolo Rosso Sundbyberg AB, driver en verksamheten med namnet lilla rött i Sundbyberg. Medarbetare i tjänst köksbiträde sökes.


Lilla Rött har som mål att alltid ha de bästa råvarorna och det är det som gör oss så populära. Vi är helt enkelt pizzerian med det lilla extra. Du har en massa valmöjligheter att välja mellan, vi har inte heller glömt dig som vill ha glutenfria alternativ! Valfri glutenfri pizza, valfritt hamburgermål utan bröd, sallader, ryggbiff, fläsknoisette, är några utav alternativen.


Vi söker dig som brinner för matlagning . Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och social. Du har lätt att jobba i ett team En viktig del av arbetsuppgifterna är även att upprätthålla hygienen och att hantera livsmedel på ett korrekt sätt.




Det är meriterande om du har erfarenheter från köket sedan tidigare, men det är inget krav. Det viktiga är att du är villig att arbeta och vill ha dig som har planer att arbeta under lång tid. Det finns möjlighet att lära upp dig dina arbetsuppgifter på arbetsplatsen snabbt, om du är duktig.






Piccolo Rosso Sundbyberg AB, som driver verksamheten lilla rött i Sundbyberg söker fler medarbetare i tjänst köksbiträde.






Det är meriterande om du har erfarenheter sedan tidigare, men är inget krav.




Uppgifter om företaget:
Piccolo Rosso Sundbyberg AB
Tulegatan 5
SUNDBYBERG Visa mindre

B2B Fraud Excellence Specialist at Ikano Bank

Ansök    Jul 16    Adecco Sweden AB    Finansanalytiker
About the role As the B2B Fraud Excellence Specialist at Ikano Bank, you will play a crucial role in protecting the bank and its customers from fraud. You will be the organization’s subject matter expert in B2B fraud, with a key focus on the Swedish market. Your daily work will involve both preventive actions and fraud investigations, ranging from simpler cases to more complex, high-risk matters. You will drive and implement preventive measures, ensuring ... Visa mer
About the role
As the B2B Fraud Excellence Specialist at Ikano Bank, you will play a crucial role in protecting the bank and its customers from fraud. You will be the organization’s subject matter expert in B2B fraud, with a key focus on the Swedish market.

Your daily work will involve both preventive actions and fraud investigations, ranging from simpler cases to more complex, high-risk matters. You will drive and implement preventive measures, ensuring consistent practices across the Nordic markets, and take ownership of regular reporting and analysis to monitor fraud trends and effectiveness of controls. You will collaborate closely with internal stakeholders in Commercial, Credit, AML & KYC as well as Collection to deliver a comprehensive fraud risk strategy with a commercial mindset. Maintaining a proactive and curious mindset, you will identify new tools and innovative methods to enhance the bank’s fraud prevention and detection capabilities, improving efficiency and effectiveness.

In this role, your key responsibilities will include:

• Managing daily fraud prevention activities and fraud investigations, ranging from minor to complex cases, with a focus on the Swedish market.
• Developing and implementing new and effective controls across our Nordic markets to continuously strengthen the mitigation of fraud risks in B2B Leasing and Factoring.
• Collaborate cross-functionally and across markets to ensure a holistic approach to fraud issues.
• Providing training and guidance to colleagues and external partners on fraud-related matters.
• Participate in and represent Fraud in various internal and external forums.
• Keeping up-to-date with emerging fraud trends and threats, adapting strategies as needed to ensure the fraud risk remains within the bank’s risk appetite.

The role is based in Sundbyberg, Stockholm, or Hyllie, Malmö.

Please note that the advertisement will remain open during the holiday season. The last application date is August 22. Our recruitment team will start contacting interesting candidates from mid-August.

About you
We are looking for someone with extensive experience in fraud investigations and strong analytical skills, preferably in B2B Leasing and Factoring. You have at least five years of relevant professional experience and an academic background in Business Administration, Criminology or Law.

You bring:

• Proven experience in leading initiatives across markets.
• Excellent communication and stakeholder management skills.
• Fluency in Swedish and professional proficiency in English.

We also see you as someone who:

• Is self-driven, proactive, and takes ownership.
• Thrives in dynamic environments and manages multiple priorities effectively.
• Has strong customer focus and understands the business context of fraud risks.
• Demonstrates excellent problem-solving and investigative skills.
• Communicates clearly and confidently, both verbally and in writing.
• Works collaboratively across functions and organizational boundaries.

We will place great emphasis on personal suitability, as well as your ability to work both independently and collaboratively across teams.

About Ikano Bank
Ikano Bank creates possibilities for better living by offering simple, fair, and affordable services, enabling a healthy economy for the many people and businesses. Its offer includes savings and loan products for consumers, sales support services for retailers, and leasing and factoring solutions for businesses. Ikano Bank operates in Sweden, Denmark, Finland, Norway, the UK, Poland, Germany and Austria, and is a part of Ingka Group. Ikano Bank’s head office is located in Malmö, Sweden and the company is registered in Älmhult, Sweden where the business was once founded.

Contact information
In this recruitment, Ikano Bank collaborates with Adecco.
If you have any questions about the role or the recruitment process, you are welcome to contact the responsible recruiter:
Marie Ekvall at [email protected]

We look forward to receiving your application! Visa mindre

köksbiträde

Ansök    Jul 15    Rustika Italien AB    Köksbiträde
Ristorante Rustico en italiensk finkrog i Sundbyberg, vi serverar dagligen vår uppskattade lunch samt mat för kvällen, i menyn hittar man vedugnspizza samt kött, fisk & pasta från det italienska köket. vi söker en medarbetare schema varierar med både lunch, kväll samt helg. Visa mer
Ristorante Rustico en italiensk finkrog i Sundbyberg, vi serverar dagligen vår uppskattade lunch samt mat för kvällen, i menyn hittar man vedugnspizza samt kött, fisk & pasta från det italienska köket.
vi söker en medarbetare
schema varierar med både lunch, kväll samt helg. Visa mindre

Leadership & Employee Development Specialist

Ansök    Jul 15    Infranord AB    Organisationsutvecklare
Vill du vara med och utveckla framtidens järnväg? På Infranord får du vara med och skapa en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur. Vi söker nu en Leadership & Employee Development Specialist som vill bidra till att stärka vår kompetens och utveckla våra ledare och medarbetare. I en verksamhet där säkerhet, kvalitet och engagemang står i centrum. Hos oss får du ett omväxlande arbete i en miljö där du har möjlighet att påverka. Vi är stolta öve... Visa mer
Vill du vara med och utveckla framtidens järnväg?

På Infranord får du vara med och skapa en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur. Vi söker nu en Leadership & Employee Development Specialist som vill bidra till att stärka vår kompetens och utveckla våra ledare och medarbetare. I en verksamhet där säkerhet, kvalitet och engagemang står i centrum.

Hos oss får du ett omväxlande arbete i en miljö där du har möjlighet att påverka. Vi är stolta över vår kultur som präglas av samarbete, lösningsfokus och arbetsglädje.

ARBETSUPPGIFTER
Är du utvecklingsorienterad, nyfiken och brinner för att hitta smarta lösningar som gör skillnad? Då kan du vara den vi söker. Hos Infranord får du en central roll i att driva och utveckla vårt arbete med ledar- och medarbetarutveckling. Alltid med affären och framtiden i fokus. Här får du möjlighet att påverka, utmana det befintliga och skapa hållbara resultat genom innovativa initiativ. Du får möjlighet att:

• Leda strategiska projekt och initiativ kopplat till ledar- och medarbetarutveckling som stärker vår affär och driver utveckling framåt.
• Identifiera och analysera kompetensbehov kopplat till våra affärsmål och framtidsstrategier.
• Skapa och implementera ledarskaps- och medarbetarprogram som möter verksamhetensbehov.
• Säkerställa att vår verksamhet alltid ligger i framkant vad gäller lagkrav, affärsnytta och hållbar utveckling.
• Planera, genomföra och följa upp insatser inom ledar- och medarbetarutveckling med ständig förbättring i fokus.
• Ansvara för årsplanering av aktiviteter inom Infranord Academy.

Du blir en del av Infranord Academy bestående av sju kollegor och rapporterar till chefen för Infranord Academy. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Akademisk examen inom HR, ekonomi eller liknande område.
• Minst 3-5 års erfarenhet inom kompetens- eller ledarskapsutveckling.
• Mycket god svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
• God kompetens inom IT samt Microsoft Office.
• Erfarenhet av att leda projekt och god projektledningsförmåga.
• Kännedom om relevanta lagar, regler och föreskrifter. 

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av utbildningsverksamhet samt avtal och upphandling.
• Erfarenhet av att utveckla och effektivisera verksamhet och processer.

Som anställd på Infranord erbjuder vi:

• 29-30 dagars semester årligen
• Friskvårdsbidrag
• Ersättning för läkarvård
• Ersättning för receptbelagd medicin
• Tjänstepension ITP
• Föräldrapenningtillägg
• Rabatter på privata hotellvistelser, större optikerkedjor och hyrbil
• Rabatt på frivillig gruppförsäkring hos Skandia

ÖVRIGT
Infranord är Sveriges största järnvägsentreprenör och en växande aktör i Norge. Vi bygger och underhåller järnvägen med hög kompetens, lång erfarenhet och ett starkt fokus på säkerhet och kvalitet. Vi finns på över 70 orter och är cirka 1 600 medarbetare varav 75 procent arbetar i produktionen. Främst som tekniker inom bana, el, signal och tele. Vi har en omsättning på 5 miljarder kronor och vi ägs av svenska staten. 

Låter det här som en roll för dig? Urvalsarbetet sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. 

Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

I vår rekryteringsprocess genomför alla nyanställningar alkohol- och drogtester.

En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning.

Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/ Visa mindre

Samordnare av lösöre

Ansök    Jul 14    Kronofogdemyndigheten    Administratör
Ett jobb som räknas! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för allmänhet och företag. Om jobbet Som samordnare av lösöre ansvarar du för att utmätt egendom blir klar för försäljning. Du registrerar, värderar, beskriver egendomen och fotograferar den för annonser till Kronofogdens nätauktioner. Erfarenhet av att fotografera med systemkamera är därför fördelaktigt. Dina arbetsuppgifter är att ta hand om den egendom Kronofogden har utmätt och ... Visa mer
Ett jobb som räknas! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för allmänhet och företag.

Om jobbet
Som samordnare av lösöre ansvarar du för att utmätt egendom blir klar för försäljning. Du registrerar, värderar, beskriver egendomen och fotograferar den för annonser till Kronofogdens nätauktioner. Erfarenhet av att fotografera med systemkamera är därför fördelaktigt.

Dina arbetsuppgifter är att ta hand om den egendom Kronofogden har utmätt och gör den klar till försäljning. Du tillhör en arbetsgrupp tillsammans med övriga samordnare och ni har ett nära samarbete med kronoinspektörer som utmätt egendomen. Du samverkar också med Kronofogdens försäljningssektion. 

Du jobbar inom givna tidsramar och deadlines. Du planerar och är flexibel då din arbetsdag och arbetsuppgifter varierar. Detta eftersom du inte alltid vet från vecka till vecka vilken typ av egendom du ska hantera och göra klar till försäljning.

Som samordnare av egendom har du också direkta möten med Kronofogdens olika kunder. Vid visningar och utlämningar efter avslutad auktion ger du god service till spekulanter, köpare och du har även kontakt med en del av våra kunder som har skulder till oss.

Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbets­upp­gifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott. Som handläggare kan du till exempel uppmärksamma andra myndigheter om att en person får bidrag på felaktiga grunder. Det kan resultera i att du bidrar till att stoppa felaktiga utbetalningar från välfärdssystemet.

Placeringsort är Sundbyberg.

Om dig
Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss/medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd.

Du arbetar resultatinriktat, visar handlingskraft och arbetar fokuserat mot det som ska uppnås. Du är stabil och förtroende­ingivande i mötet med människor i utsatta situa­tioner. Du har lätt för att kommunicera och pedagogiskt i mötet med kunder. Du har en analytisk förmåga som innebär att du ser samband och hittar den mest effektiva lösningen. Du anpassar dig efter förutsättningarna och de förändringar som sker.

Dina kvalifikationer:
- slutbetyg från gymnasieutbildning
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- har körkort för bil med manuell växellåda.

Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av arbete med lösöre, exempelvis inom pantbank, auktionshus, bilauktioner eller liknande verksamhet.

Om oss
Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlings­kraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt.

Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren.

Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brotts­lighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och närings­förbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhets­prövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbets-uppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://kronofogden.se/jobba-hos-oss.

Välkommen med din ansökan senast den 2025-08-10!

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare. Visa mindre

Kalkylspecialist till samhällskritiska infrastrukturprojekt – samverkan ...

Ansök    Jul 14    Ecareer AB    Finansanalytiker
Vi söker en erfaren kalkyl specialist till ett långsiktigt uppdrag inom utbyggnad av gas isolerade ställverk (GIS) i Stockholmsområdet. Uppdraget är en del av ett större samverkansprojekt där flera entreprenader samordnas i strategiska avtal. Rollen innebär att du blir en nyckelperson i projektteamet och arbetar nära både beställare och entreprenör för att ta fram riktpriser, analysera kalkyler och säkerställa kostnadseffektivitet i genomförandet. Som kalk... Visa mer
Vi söker en erfaren kalkyl specialist till ett långsiktigt uppdrag inom utbyggnad av gas isolerade ställverk (GIS) i Stockholmsområdet. Uppdraget är en del av ett större samverkansprojekt där flera entreprenader samordnas i strategiska avtal. Rollen innebär att du blir en nyckelperson i projektteamet och arbetar nära både beställare och entreprenör för att ta fram riktpriser, analysera kalkyler och säkerställa kostnadseffektivitet i genomförandet.
Som kalkyl specialist ansvarar du för att granska och göra rimlighetsbedömningar av kalkyler, prissättning av tekniska lösningar och ÄTA-arbeten. Du bidrar även till att utveckla interna processer och nyckeltal för kalkylarbete i samverkans entreprenader. Arbetet sker i nära samarbete med projektledare, teknik specialister och andra funktioner, och kräver både teknisk förståelse och god kommunikativ förmåga.
För att lyckas i rollen krävs dokumenterad erfarenhet av kalkylarbete i större infrastruktur- eller anläggningsprojekt, god förståelse för samverkans entreprenader och riktpris modeller samt stark analytisk förmåga. Du är noggrann, samarbetsinriktad och van att arbeta i projektform med flera intressenter. Mycket god svenska i tal och skrift är ett krav, liksom tillgänglighet för arbete på plats i Stockholmsområdet minst fyra dagar per vecka. Inställelse tiden till Sundbyberg får inte överstiga två timmar under arbetstid.
Meriterande är erfarenhet från elnäts projekt, ställverk eller annan samhällskritisk infrastruktur, samt kunskap om nyckeltals uppföljning, kostnadsanalys och utveckling av kalkyl metodik. Visa mindre

Risk Manager, Risk Management - Banking and Investment Products

Ansök    Jul 14    Swedbank AB    Finansanalytiker
Are you a Risk Professional passionate about Banking and Investment Products? Are you able to accurately assess the holistic risk landscape and to promote a sound risk culture across Swedbank Group Product & Advice If yes, this role could be something for you. In Swedbank you have the opportunity to: Strategic short and long-term regulatory and operational risk oversight planning and management. In collaboration with senior management set strategy, direct... Visa mer
Are you a Risk Professional passionate about Banking and Investment Products? Are you able to accurately assess the holistic risk landscape and to promote a sound risk culture across Swedbank Group Product & Advice If yes, this role could be something for you.

In Swedbank you have the opportunity to: Strategic short and long-term regulatory and operational risk oversight planning and management. In collaboration with senior management set strategy, direction, methodology, policies, and guidelines for regulatory activities including establishing administrative procedures to ensure adherence to policies.
Maintain and develop risk management knowledge to serve as a subject matter expert and central point of contact for risk management advice.
Advice, train and support managers and employees in risk management and Banking and Investment Products risk matters to increase risk awareness.
Provide support to regulatory, compliance and operational risk projects and initiatives including project management, thought leadership, and identification and resolution of potential issues.
Participate in Group Products and Advice’s response to regulatory findings and provide expertise, consultation, and advice to business units during assessments and audits.


What is needed in this role: Previous experience in the field of Risk Management and/or Banking and Investment Products, minimum 5-10 years
Skilled in identifying, assessing, and strategically managing risks across the organisation
Advanced understanding of relevant laws, regulations, and compliance requirements to guide organisational policy and practice
Advanced knowledge in key risk frameworks with proficiency in utilising risk management systems like GRC tools to drive organisational risk strategy
Proficient understanding of risk management tasks, including incident management processes, with authority to coordinate and document comprehensive responses effectively
Presence and ability to influence at all levels across the organisation
Critical thinking, problem-solving abilities, strong analytical skills, high attention to detail and ability to work under pressure
A team player and used to work cross-functionally
Motivated individual with outstanding record of professional achievement
A master’s or bachelor's degree in science, business, finance, law, or other related fields
Excellent verbal, written, presentational, and interpersonal communication skills
High level of English and Swedish proficiency (both written and spoken)


With us, you can experience: Personal and professional growth through self-leadership and continuous development.
Meaningful work that positively impacts our workplace, our customers, and society.
An open and collaborative culture that encourages cross-functional teamwork and provides networking opportunities.
A supportive and inclusive environment that promotes a balanced and sustainable work-life, with flexible working conditions when suitable for the role.
Benefits such as our share based reward program Eken, company pension plan, employee offer for banking products, health insurance.


"Join our team and...be a part of an international team of risk and regulatory professionals, who are jointly delivering on a wide range of complex demands spanning process, product, technology and overall regulatory expectations, maximizing customer value while enabling our low-risk targets." Jonas Kihlgren, your future leader
We look forward to receiving your application by 15.08.2025. Location:Stockholm, Sundbyberg
Recruiting manager: Jonas Kihlgren
We want to inform you that the selection process may begin after the summer holidays.
We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome.
#LI-Hybrid
#LI-SW1 Visa mindre

Risk Manager for Risk Management – Economic Crime Prevention, CIO and Se...

Ansök    Jul 14    Swedbank AB    Finansanalytiker
Are you a Risk Professional passionate about Economic Crime Prevention, CIO and Security? Are you able to accurately assess the risk exposure and to promote a sound risk culture across the organisation? If yes, this role could be something for you. In Swedbank you have the opportunity to: Strategic short and long-term regulatory and operational risk oversight planning and management. In collaboration with senior management set strategy, direction, method... Visa mer
Are you a Risk Professional passionate about Economic Crime Prevention, CIO and Security? Are you able to accurately assess the risk exposure and to promote a sound risk culture across the organisation? If yes, this role could be something for you.

In Swedbank you have the opportunity to: Strategic short and long-term regulatory and operational risk oversight planning and management. In collaboration with senior management set strategy, direction, methodology, policies, and guidelines for regulatory activities including establishing administrative procedures to ensure adherence to policies.
Maintain and develop risk management knowledge to serve as a subject matter expert and central point of contact for risk management advice.
Advice, train and support managers and employees in risk management and Economic Crime Prevention, IT and Security risk matters to increase risk awareness.
Provide support to regulatory, compliance and operational risk projects and initiatives including project management, thought leadership, and identification and resolution of potential issues.
Participate in Group Products and Advice’s response to regulatory findings and provide expertise, consultation, and advice to business units during assessments and audits.
What is needed in this role: Previous experience in the field of Risk Management and/or Economic Crime Prevention, IT and Security, minimum 5-10 years
Skilled in identifying, assessing, and strategically managing risks across the organisation
Advanced understanding of relevant laws, regulations, and compliance requirements to guide organisational policy and practice
Advanced knowledge in key risk frameworks with proficiency in utilising risk management systems like GRC tools to drive organisational risk strategy
Proficient understanding of risk management tasks, including incident management processes, with authority to coordinate and document comprehensive responses effectively
Presence and ability to influence at all levels across the organisation
Critical thinking, problem-solving abilities, strong analytical skills, high attention to detail and ability to work under pressure
A team player and used to work cross-functionally
Motivated individual with outstanding record of professional achievement
A master’s or bachelor's degree in science, business, finance, law, or other related fields
Excellent verbal, written, presentational, and interpersonal communication skills
High level of English and Swedish proficiency (both written and spoken)


With us, you can experience: Personal and professional growth through self-leadership and continuous development.
Meaningful work that positively impacts our workplace, our customers, and society.
An open and collaborative culture that encourages cross-functional teamwork and provides networking opportunities.
A supportive and inclusive environment that promotes a balanced and sustainable work-life, with flexible working conditions when suitable for the role.
Benefits such as our share based reward program Eken, company pension plan, employee offer for banking products, health insurance.


"Join our team and ...be a part of an international team of risk and regulatory professionals, who are jointly delivering on a wide range of complex demands spanning process, product, technology and overall regulatory expectations, maximizing customer value while enabling our low-risk targets.” Jonas Kihlgren, your future manager
We look forward to receiving your application by 15.08.2025. Location: Stockholm, Sundbyberg
Recruiting manager: Jonas Kihlgren
We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.
We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.
Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome.
#LI-Hybrid
#LI-SW1 Visa mindre

Head of Risk Management – Banking and Investment Products

Ansök    Jul 14    Swedbank AB    Avdelningschef, bank
Are you a strong leader, passionate about risk management in a Banking and Investment Products context and use this as a value enabler to build and sustain a resilient organization? If yes, this could be the perfect role for you. Your responsibilities: Lead and maintain the 1st line risk management work related to Banking and Investment Products Establish and sustain a strong collaboration with leaders within GPA Foster a culture of continuous improveme... Visa mer
Are you a strong leader, passionate about risk management in a Banking and Investment Products context and use this as a value enabler to build and sustain a resilient organization? If yes, this could be the perfect role for you.

Your responsibilities: Lead and maintain the 1st line risk management work related to Banking and Investment Products
Establish and sustain a strong collaboration with leaders within GPA
Foster a culture of continuous improvement
Oversee and lead complex risk analysis encompassing the Business to support executive decision-making
Proactive Risk Limit Management
Proactive Risk Reporting
Enhance Risk Management practices through the use of new technology
Define clear responsibilities and priorities for your team members
Define, implement and sustain solid working methods, tools and KPIs
Assess and improve the performance of your team members
Exercise coaching methods as part of your leadership style
Ensure a sustainable work climate and sustainable employees
Build a diverse team with high level of team spirit and engagement
Align your work and the team’s contribution to the bank’s direction and strategy
Driving improvement, process optimization and performance across your teams
Leading and encouraging collaboration across the organization
Building your unit to be an efficient and successful organization
What is needed in this role: Previous experience in the field of Risk Management with leadership responsibilities in the 1st, 2nd and/or 3rd line, minimum 10-15 years
Previous experience managing risk in a Banking and/or Investment Products context
Proficient knowledge of the regulatory landscape within Banking and Investment Products, ensuring that the organization not only comply with regulatory requirements but also adopts best practices in risk management.
A thorough understanding of operational risk management methodology and framework and the ability to foresee where risks may arise
Experience of driving successful change in a Financial Services context
Ability to strategically support the business with managing incidents and disruptions, including analysis of root causes and implementation of corrective actions
Understanding of artificial intelligence technologies and how to leverage them for enhancing risk management practices and the use of data
The leader must demonstrate integrity, ensure that risk decisions align with legal requirements and ethical considerations, thereby safeguarding the organization's reputation and stakeholder trust including having a general moral and ethical compass
Great collaboration skills and ability to work across both functional and hierarchical lines (matrix organization)
A leader who is agile and adaptable, capable of thriving in a dynamic environment and embracing change with ease
The leader must be proactive in guiding the team in identifying risks and integrate risk considerations into strategic planning
Bachelor’s degree required, Master’s degree preferred, in science, business, finance, law or other relevant area
Excellent verbal, written, presentational, and interpersonal communication skills
High level of English and Swedish proficiency (both written and spoken)
With us, you can experience: Personal and professional growth through self-leadership and continuous development.
Meaningful work that positively impacts our workplace, our customers, and society.
An open and collaborative culture that encourages cross-functional teamwork and provides networking opportunities.
A supportive and inclusive environment that promotes a balanced and sustainable work-life, with flexible working conditions when suitable for the role.
Benefits such as our share based reward program Eken, company pension plan, employee offer for banking products, health insurance.


This is our team ...be a part of an international team of risk and regulatory professionals, who are jointly delivering on a wide range of complex demands spanning process, product, technology and overall regulatory expectations, maximizing customer value while enabling our low-risk target. In our team we value teamwork and expect you to be a strong team-player as well. We challenge obstacles together and succeed or fail as a team. As leaders, we trust our people and delegate responsibility, we strive to build a team with an open, positive and transparent environment, where everyone can grow and have the possibility to learn from each other. Jonas Kihlgren, your future manager.
We look forward to receiving your application by 15.08.2025. Location: Stockholm, Sundbyberg
Recruiting manager: Jonas Kihlgren
We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.
We have done our medium for recruitment and therefore decline contact with advertising sellers or sellers of other recruitment services.
Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome.
#LI-Hybrid
#LI-SW1 Visa mindre

Klasslärare åk 6

Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Medborgarskolan Stockholmsregionen är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver förskola, grundskolor, gy... Visa mer
Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens.

Medborgarskolan Stockholmsregionen är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver förskola, grundskolor, gymnasier, eftergymnasiala utbildningar, yrkesutbildningar (YH-utbildning och KU-utbildning) samt företagsutbildningar.

Läs mer om Medborgarskolan Stockholms verksamheter på www.medborgarskolan.se/stockholm
Klasslärare mellanstadiet




Vi söker en klasslärare för eleverna i mellanstadiet  som kan vara en del i vår lärarkår. Du kommer att ingå i arbetslaget för åk 4, åk 5 och åk 6. Som klasslärare undervisar du i flera ämnen i framförallt din klass, har mentorsansvar för den klassen och har även ett nära samarbete med övriga kollegor. Vi har en öppen dialog mellan våra lärare för att främja undervisningen och vi uppmuntrar att kollegor besöker varandra.  

VI ERBJUDER

* En inspirerande arbetsmiljö med kompetenta och engagerade kollegor. 

* Möjlighet till kompetensutveckling och ämnesövergripande samarbeten. 

* En skola som värnar om att alla elever ska lyckas och utvecklas.

KVALIFIKATIONER

* Lärarexamen med behörighet att undervisa grundskolans årskurser 4–9. 

* Erfarenhet av undervisning är meriterande. 

* Förmåga att arbeta både självständigt och i team, med god planering och struktur.

*God kommunikationsförmåga och vilja att samarbeta med elever, kollegor och vårdnadshavare.

PERSONLIGA EGENSKAPER 

*Engagerad och lösningsfokuserad med ett positivt förhållningssätt.

* Kreativ och flexibel i din undervisning, för att motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna. 

* Intresserad av att utveckla undervisningen i samverkan med andra lärare och ämnesområden, för att skapa en helhetsupplevelse för eleverna.

ANSTÄLLNINGSFORM

* Heltid, tillsvidareanställning, provanställning

* Tillträde HT 25

OM SKOLAN

Kulturama grundskola i Sundbyberg är en profilskola med cirka 50 engagerade medarbetare och 500 kreativa elever i årskurs 4–9. Skolan erbjuder tre specifika inriktningar: Bild och form, musik och sång samt musikal. Våra elever, som kommer från hela Storstockholm och dess omnejd, väljer aktivt att söka till oss för vårt unika fokus. Profilinriktningarna genomsyrar hela verksamheten och skapar utmärkta möjligheter till sammanhållning och samarbete. Denna speciella inriktning bidrar också till en tillåtande miljö där eleverna får vara sig själva och utvecklas i en trygg och inspirerande atmosfär. Vår personal präglas av gemenskap och stort engagemang. Vi utökar vår verksamhet och söker nu dig som, liksom vi, trivs i en miljö fylld av kreativitet och skapande, där ämnet slöjd har en viktig roll. Välkommen att bli en del av vårt dynamiska team!

ANSÖKAN 

Sista ansökningsdag är 2025-08-14.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Vid anställning kräver tjänsten uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.

KONTAKT

 Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande rektor David Lundberg på [email protected]




Medborgarskolan är ett studieförbund med ett brett kursutbud, stor musikverksamhet och samarbete med föreningar och grupper inom många olika ämnen. Deltagarna är i alla åldrar och med olika bakgrunder och intressen. Visa mindre

Börja din karriär som säljare direkt efter studenten

Ansök    Jul 13    Key Omnichannel AB    Innesäljare
Tänk dig ett jobb där varje samtal gör skillnad – och där du har kul medan du gör det. Som innesäljare på Key Solutions får du chansen att representera några avSveriges största varumärken, utvecklas i raketfart och samtidigt ha riktigt roligt på vägen. Du arbetar med både nya och befintliga kunder, och telefonen blir ditt främsta verktyg för att skapa kontakt, bygga relationer och leverera resultat – tillsammans med ett team som peppar, stöttar och firar d... Visa mer
Tänk dig ett jobb där varje samtal gör skillnad – och där du har kul medan du gör det. Som innesäljare på Key Solutions får du chansen att representera några avSveriges största varumärken, utvecklas i raketfart och samtidigt ha riktigt roligt på vägen.
Du arbetar med både nya och befintliga kunder, och telefonen blir ditt främsta verktyg för att skapa kontakt, bygga relationer och leverera resultat – tillsammans med ett team som peppar, stöttar och firar dina framgångar.
Vi erbjuder:
- Samtliga medarbetare har fast timlön och marknadens bästa bonusprogram!
- Arbetstider är måndag-fredag mellan kl. 10.00-19:00
- Goda chanser att utvecklas och klättra inom företaget
- Inspirerande kontorslokaler mitt i Solna Strand
- Prisbelönt utbildningsprogram med personlig coachning
- Möjlighet till tjänstebil och andra förmåner
Vilka är Key Solutions?
- Årets #1 Partner enligt Telia, Eon och Global Connect
- Team på +200 människor från ~35 nationaliteter, fördelade på 5 kontor i landet
- Utsedda till en av Sveriges & Europas Bästa Arbetsplatser 13 år i rad (av Great Place to Work)
- Ett av Sveriges största företag på Tiktok med +30 000 följare
Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har väldigt roligt tillsammans på jobbet!
Vi söker dig som:
- Har god social kompetens och gillar att söka kontakt med nya människor
- Är en person som gillar att bidra med din positiva och glada personlighet
- Tävlingsinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre
- Pratar svenska obehindrat
- Tidigare erfarenhet inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav.
Har du ingen tidigare säljerfarenhet? Ingen fara!
Då vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande, samt erbjuder säljutbildning i Key Business School, så har vi inget krav på tidigare säljerfarenhet. Vi tar ansvaret för att ge dig de bästa verktygen för att lyckas inom din karriär. Visa mindre