Lediga jobb Bemannia AB (Publ.) i Sundbyberg

Se alla lediga jobb från Bemannia AB (Publ.) i Sundbyberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sundbyberg som finns inom det yrket.

4 juniora jurister till Sundbyberg

Nytt
Har du jobbat som jurist i ett år vill nu arbeta inom offentlig sektor? Då har vi det perfekta uppdraget för dig. Om uppdraget Vi söker 4 stycken juniora jurister till ett konsultuppdrag hos en myndighet i Sunbyberg. Uppdraget startar den 27/10 och pågår i 3 månader. Omfattning är 100 % av en heltid. Arbetet utförs i kundens lokaler i Sundbyberg. Kunden är en samhällsnyttig myndighet vars uppgift är att arbeta med skulder. Dina arbetsuppgifter I rollen ... Visa mer
Har du jobbat som jurist i ett år vill nu arbeta inom offentlig sektor? Då har vi det perfekta uppdraget för dig.
Om uppdraget
Vi söker 4 stycken juniora jurister till ett konsultuppdrag hos en myndighet i Sunbyberg. Uppdraget startar den 27/10 och pågår i 3 månader. Omfattning är 100 % av en heltid. Arbetet utförs i kundens lokaler i Sundbyberg. Kunden är en samhällsnyttig myndighet vars uppgift är att arbeta med skulder.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som junior jurist kommer du att jobba med följande:
granskning av handlingar som förekommer i konkursflöde
upprätta förslag till yttranden över sluthandlingar
upprätta förslag till yttranden över förvaltarval
sekretessgranskning
vissa administrativa uppgifter kan tillkomma

Som jurist på denna myndighet kommer du att arbeta på avdelningen för konkurstillsynen. Detta kräver att du är noggrann och har förmåga att snabbt kunna lära dig nya arbetsuppgifter. Du ser samband och konsekvenser och kan självständigt dra slutsatser och fatta beslut. Du har även förmåga att åstadkomma resultat och att driva ditt arbete framåt.
Dina kvalifikationer
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
godkänd juristexamen om 270 högskolepoäng (180 poäng)
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som jurist
goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10/10.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0709397500
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

4 juniora jurister till Sundbyberg

Ansök    Okt 1    Bemannia AB (Publ.)    Skattejurist
Har du jobbat som jurist i ett år vill nu arbeta inom offentlig sektor? Då har vi det perfekta uppdraget för dig. Om uppdraget Vi söker 4 stycken juniora jurister till ett konsultuppdrag hos en myndighet i Sunbyberg. Uppdraget startar den 27/10 och pågår i 3 månader. Omfattning är 100 % av en heltid. Arbetet utförs i kundens lokaler i Sundbyberg. Kunden är en samhällsnyttig myndighet vars uppgift är att arbeta med skulder. Dina arbetsuppgifter I rollen ... Visa mer
Har du jobbat som jurist i ett år vill nu arbeta inom offentlig sektor? Då har vi det perfekta uppdraget för dig.
Om uppdraget
Vi söker 4 stycken juniora jurister till ett konsultuppdrag hos en myndighet i Sunbyberg. Uppdraget startar den 27/10 och pågår i 3 månader. Omfattning är 100 % av en heltid. Arbetet utförs i kundens lokaler i Sundbyberg. Kunden är en samhällsnyttig myndighet vars uppgift är att arbeta med skulder.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som junior jurist kommer du att jobba med följande:
granskning av handlingar som förekommer i konkursflöde
upprätta förslag till yttranden över sluthandlingar
upprätta förslag till yttranden över förvaltarval
sekretessgranskning
vissa administrativa uppgifter kan tillkomma

Som jurist på denna myndighet kommer du att arbeta på avdelningen för konkurstillsynen. Detta kräver att du är noggrann och har förmåga att snabbt kunna lära dig nya arbetsuppgifter. Du ser samband och konsekvenser och kan självständigt dra slutsatser och fatta beslut. Du har även förmåga att åstadkomma resultat och att driva ditt arbete framåt.
Dina kvalifikationer
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
godkänd juristexamen om 270 högskolepoäng (180 poäng)
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som jurist
goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10/10.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0709397500
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Administratör till myndighet i Sundbyberg

Ansök    Dec 6    Bemannia AB (Publ.)    Administratör
Har duarbetat med administrativa arbetsuppgifter i minst ett år? Är du också noggrann och serviceinriktad?Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en administratörför ett registreringsarbete som kan stärka upp teamet hos vår kund belägen i Sundbyberg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia. Uppdraget är på heltid 100% och pågår från2025-01-20 till2025-02-28.Arbetet sker på plats i myndighetens lokaler. Dina... Visa mer
Har duarbetat med administrativa arbetsuppgifter i minst ett år? Är du också noggrann och serviceinriktad?Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en administratörför ett registreringsarbete som kan stärka upp teamet hos vår kund belägen i Sundbyberg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia. Uppdraget är på heltid 100% och pågår från2025-01-20 till2025-02-28.Arbetet sker på plats i myndighetens lokaler.
Dina arbetsuppgifter
Här kommer du att arbeta med administration i form av inregistrering av kontrolluppgifter. Under uppdragets gång väntas en stor mängd kontrolluppgifter inkomma i pappersform vilket innebär att du kommer registrera in dessa kontrolluppgifter in i kundens system, samt sortera in i kundens arkiv. Därav är noggrannhet och effektivitet viktiga egenskaper samt att du har en god datavana.
Arbetsuppgifterna i sig sker självständigt men du arbetar tätt med handledare på plats, vilket ställer krav på gott samarbete. Uppdraget inleds med en introduktion.

Dina kvalifikationer
God datorvana
Noggrann
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

I denna tjänst är det viktigtatt vara serviceinriktad och snabbt kunna anpassa sig till olika situationer som kan uppstå. Det är även viktigt att du som sökertycker om att arbeta med människor.
Meriterande
Tidigare arbete medinregistrering av kontrolluppgifter

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 18 december.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Administrativt stöd inom samhällsbyggnad

Ansök    Sep 10    Bemannia AB (Publ.)    Administratör
Som administrativt stöd ansvarar du för ärende- och dokumenthantering i systemet Public 360, administration kopplat till detaljplaneprocessen, avtalshantering samt post- och arkivarbete. Rollen är bred och varierad – du arbetar självständigt med eget ansvar men har alltid kollegor nära för stöd. Om uppdraget Vi söker en administrativ stjärna som är tillgänglig för ett konsultuppdrag till en kund inom offentligt sektor med start omgående fram till 31 dece... Visa mer
Som administrativt stöd ansvarar du för ärende- och dokumenthantering i systemet Public 360, administration kopplat till detaljplaneprocessen, avtalshantering samt post- och arkivarbete. Rollen är bred och varierad – du arbetar självständigt med eget ansvar men har alltid kollegor nära för stöd.
Om uppdraget
Vi söker en administrativ stjärna som är tillgänglig för ett konsultuppdrag till en kund inom offentligt sektor med start omgående fram till 31 december 2025, med eventuell chans till förlängning. Du kommer ingå i ett team om 7 personer i en enhet kallad sektorstöd. Du arbetar självständigt med dina uppgifter och kommer ha ensamt ansvar men med stöd av andra kollegor.
Arbetstid: Måndag - torsdag 8:00 –16:30 (30 min rast). Fredag 8:00 –15:30 (30 min rast) Arbete sker på plats i kundens lokaler i Sundbyberg, adress uppges vid intervju.
Dina arbetsuppgifter
I rollen ingår att stötta med dokumenthantering, diarieföring och administration kopplat till  stadsbyggnadsavdelningens arbete. Det innebär bland annat ärendehantering i Public 360, avtalshantering inom mark- och exploatering, posthantering samt olika administrativa moment i detaljplaneprocessen. Du kommer även arbeta med arkivering, utlämning av handlingar och andra löpande administrativa uppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter:

Ärendehantering och diarieföring i Public 360 (starta, stödja, avsluta ärenden).
Hantera avtal inom mark- och exploatering.
Registrera och sortera inkommande post.
Administration i detaljplaneprocessen (anslag, expediering, kallelser, samordning).
Arkivering i detaljplanearkivet (C-arkivet).
Utlämning av handlingar, t.ex. detaljplaner.
Övriga administrativa arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av administration inom planprocessen
Erfarenhet av administrativt arbete kopplar till PBL
Erfarenhet av att diarieföra handlingar i ärendehanteringssystem För att passa i rollen är du serviceminded, kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter och rutiner samt gillar att samarbeta med andra. 

Meriterande 
Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public 360
Meriterande: Stadsbyggnadskoordinator

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17/9.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Administratör till Sundbyberg

Ansök    Mar 3    Bemannia AB (Publ.)    Administratör
Är du administratör och har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet eller statlig myndighet? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker nu en administratör till vår kund Sundbybergs stad. Behovet är omgående och pågår till 31 augusti. Uppdraget sker på plats i Sundbyberg med möjlighet till distansarbete. Uppdragets omfattning är heltid. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer bland annat att inkludera administrativa uppg... Visa mer
Är du administratör och har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet eller statlig myndighet? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget
Vi söker nu en administratör till vår kund Sundbybergs stad. Behovet är omgående och pågår till 31 augusti. Uppdraget sker på plats i Sundbyberg med möjlighet till distansarbete. Uppdragets omfattning är heltid. Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att inkludera administrativa uppgifter som rör hantering av allmänna handlingar, hantering av personuppgifter samt ett stöd i att ta fram registerförteckning. Du kommer även att hantera personuppgifter, skadeanmälningar, administration kopplat till fordon samt ta fram rutiner och sammanställningar utifrån behovet.

Dina kvalifikationer
Gymnasial utbildning
Erfarenhet av att arbeta inom en kommun eller annan offentlig myndighet
Erfarenhet av att hantera allmänna handlingar och känna till lagstiftning kopplat till informationshantering och hantering av personuppgifter
Kunna utrycka sig tydligt och korrekt på svenska, såväl i skrift som i tal.

Meriterande
Erfarenhet av att hantera allmänna handlingar och känna till lagstiftning kopplat till informationshantering och hantering av personuppgifter.
Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public 360 eller annat likvärdigt system.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-03-06.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publik toch svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Handläggare till uppdrag för hållbart resande

Vill du vara en del av arbetet för ökad kapacitet av bland annat persontåg på våra järnvägaroch därmed smidigare arbetspendling?Då har du möjligheten här! Om uppdraget Vi söker en Handläggare till ett roligt och utmanade uppdrag till vår kund vars uppdrag är att planera långsiktigt gällandetransportsystemetför vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart.Detta konsultuppdrag avser starta 2024-11-04 och ska pågå till och med2025-11-03 med chans till förl... Visa mer
Vill du vara en del av arbetet för ökad kapacitet av bland annat persontåg på våra järnvägaroch därmed smidigare arbetspendling?Då har du möjligheten här!
Om uppdraget
Vi söker en Handläggare till ett roligt och utmanade uppdrag till vår kund vars uppdrag är att planera långsiktigt gällandetransportsystemetför vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart.Detta konsultuppdrag avser starta 2024-11-04 och ska pågå till och med2025-11-03 med chans till förlängning, omfattning 100%. Arbetet utförs i kundens lokaler i Sundbyberg med möjlighet till distansarbetet upp till 40% enligt överenskommelse med ansvarig på plats.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara delaktig i ett projekt kallat Ostlänken gällande ett utbygge av en järnväg där det krävs markåtkomst vilket sker dels via lagakraftvunna järnvägsplaner, via lantmäteriet eller genom att teckna avtal. Din del i arbetet avser att stödja enheten Teknik miljö och fastighet, med inriktning mot funktionen markåtkomst inom projektet Ostlänken.
Arbetsuppgifter du kommer hantera är att läsa inkomna fastighetsvärderingar eller beslut om ersättningar från Lantmäterietsamt registrera ersättningarna i datasystem. Handlägga ersättningsavtal för markåtkomst beträffande ersättning till fastighetsägare. Inhämta uppgifter för att skapa utbetalningar till fastighetsägare och handlägga utbetalningar till fastighetsägare.Handlägga inkomna skadeersättningar inom markåtkomst och diarieföra avtal och erforderliga handlingar.
Vidare exempel på arbetsuppgifter du kan komma att hantera:
Stödja funktionen markåtkomst i diverse administrativa arbetsuppgifter
Vid förfrågningar söka och ta fram avtal och vidarebefordra via e-mail, post- och budförsändelser
Uppdatera och ajourhålla förteckningar för funktion markåtkomst
Svara för samordning och utveckling inom det egna arbetsområdet, t.ex. upprätta ochuppdatera rutinbeskrivningar och processkartor
Assistera med följebrev, e-post, samt allmän posthantering och expediering
Vid behov svara för protokoll och kallelser, delta vid möten
Vid behov läsa och granska avtal med avseende på administrativt sakinnehåll.
Samordna utlämnande av allmänna handlingar och att utlämnade sker enligt Trafikverkets rutiner
Administrera utskick för fältundersökningar
Kontering och kontrollattest av fakturor
Kontakter med fastighetsavdelning, förvaltningsentreprenör och skogsförvaltare
Dialog med hyresgäster och arrendatorer
Planera för uppsägning/villkorsändring av hyres- och arrendeavtal
Dialog med produktionsprojekt om övertagande av inlösta fastigheter
Bereda beslut om investeringar/åtgärder på inlösta fastigheter
Administrera bokning av mötesrum och kringutrustning
Medverka i introduktion av nya medarbetare på arbetsplatsen

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande
Minst ett års erfarenhet av myndighetsutövning*
Minst ett års erfarenhet av ekonomiska- eller avtalsfrågor inom fastighetsområdet*
*De meriterande kraven måste kunna styrkas av referenser som kan kontaktas och verifiera uppgifterna.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 16 oktober
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 939 75 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Controller på 50% till myndighet

Ansök    Okt 4    Bemannia AB (Publ.)    Controller
Är du en erfaren Controller med gedigen kunskap i Excel på avancerad nivå? Vi söker nu en Resurscontroller på 50% till en myndighet där du får möjlighet att utveckla och implementera effektiva ekonomiska processer. Om du har ett analytiskt sinne, en passion för siffror och tidigare erfarenhet av att förbättra processer, är det här tjänsten för dig! Om uppdraget Till Trafikverket söker vi en Controller för ett konsultuppdragpå 50% med start 2024-11-18 och1... Visa mer
Är du en erfaren Controller med gedigen kunskap i Excel på avancerad nivå? Vi söker nu en Resurscontroller på 50% till en myndighet där du får möjlighet att utveckla och implementera effektiva ekonomiska processer. Om du har ett analytiskt sinne, en passion för siffror och tidigare erfarenhet av att förbättra processer, är det här tjänsten för dig!
Om uppdraget

Till Trafikverket söker vi en Controller för ett konsultuppdragpå 50% med start 2024-11-18 och12 månader framåt, med chans till förlängning. Arbetet utförs ikundens lokaler i Sundbyberg, resor i Sverige kanförekomma.
Uppdraget gäller arbetet med Ostlänken.Dina arbetsuppgifter
I rollen som Resurscontroller kommer du arbeta med att följa upp, analysera och prognostisera Trafikverkets resursplanering. Dettagör du genom att stötta projektledare/funktionsledare och enhetschefer med hanteringen av Trafikverketsresursplaneringsfiler och sammanställningar och analyser på programnivå. Det innebär till exempel att utveckla och implementera processen för resursplanering och prognoser samt att följa upp resultatet. Vidare kommer du attstötta projekt och chefer med prognosläggning i Trafikverket verktyg. Du sammanställer och avrapporterar på programnivå i både numeriska värden och i skriftliga sammanställningar i löpande rapporteringar.

Dina kvalifikationer
gymnasium eller likvärdig utbildning
högskoleutbildning om minst 180 hp inom ekonomi alternativt annan likvärdigutbildning
minst tre års arbetslivserfarenhet som controller
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance,Visma m.f
minst ett (1) års erfarenhetav statlig redovisning
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
minst ett (1) års erfarenhet av excel på avancerad nivå (arbetat med analyser i pivottabeller)*
minst ett (1) års erfarenhet av att utveckla och implementera processer*

*Dessa ska verifieras avminst ett (1)godkänt och relevant referensuppdrag perkrav.Ett referensuppdrag kan styrka flera krav.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag,18/10.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på +46 72 194 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Ekonomiassistent på deltid i Stockholm/Hallonbergen

Ansök    Okt 8    Bemannia AB (Publ.)    Ekonomiassistent
Söker du en deltidstjänst som ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra. Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en ekonomiassistent på deltid till vår kund i Sundbyberg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som påbörjas så snabbt som möjligt och pågår till 28 februari 2025.Tjänstgöringsgraden för uppdraget är 50 % (80 timmar/månad)och du arbetar i huvudsak vidkundens kontor i Hallonbergen. Dina arbetsuppgifter Dina arb... Visa mer
Söker du en deltidstjänst som ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra. Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en ekonomiassistent på deltid till vår kund i Sundbyberg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som påbörjas så snabbt som möjligt och pågår till 28 februari 2025.Tjänstgöringsgraden för uppdraget är 50 % (80 timmar/månad)och du arbetar i huvudsak vidkundens kontor i Hallonbergen.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är iförsta hand leverantörsreskontra med ansvar för fakturaflödet gällande leverantörsfakturor och utanordningar.Andra förekommande arbetsuppgifter är:
Ansvar för leverantörsreskontra och fakturaflödet
Kontering, kontoavstämingar och bokföringsordrar ingår i löpande arbetsuppgifter
Kundfakturering
Hantering av bankinbetalningar och inkassohantering kan förekomma.

Du kommer även delta till del i arbetet med månads- och årsbokslut och hjälper tex till med att ta fram underlag inför revisorernas granskningar.
Dina kvalifikationer
Relevant ekonomiutbildning (minst gymnasial nivå eller motsvarande) samt minst 5 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent.
God datorvana och kunskap inom Officepaketet
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Kandidaten ska kunna utföra arbetsuppgifter självständigt, vara strukturerad och noggrann och ta ansvar för kvaliteten för det som ska levereras.
Kandidaten ska ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad

Som person ska du kunna arbeta självständigt, vara strukturerad och noggrann samt ta ansvar för kvaliteten i leveranserna och ha god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad.
Meriterande
Meriterande med erfarenhet från arbete i kommunalt bolag eller kommun.
Meriterande med erfarenhet från EDP Future och Agresso Unit 4.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-10-11.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-175 40 00.Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre