Lediga jobb Human Capital Group Hcg AB i Sundbyberg

Se alla lediga jobb från Human Capital Group Hcg AB i Sundbyberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sundbyberg som finns inom det yrket.

IT chef

Ansök    Feb 15    Human Capital Group Hcg AB    IT-strateg
Vi letar efter en interim  ledare med starkt leveransfokus och erfarenhet av digitalisering. För att lyckas i rollen har du förmågan att se möjligheter och en passion för att inspirera och engagera ditt team. Vår kund är en ledande aktör inom energibranschen och står inför en spännande fas av accelererad digitalisering. Den nya enheten Digitalisering och Innovation spelar en central roll i att skapa förutsättningar för framåtlutat tänkande, nya arbetssätt ... Visa mer
Vi letar efter en interim  ledare med starkt leveransfokus och erfarenhet av digitalisering. För att lyckas i rollen har du förmågan att se möjligheter och en passion för att inspirera och engagera ditt team.
Vår kund är en ledande aktör inom energibranschen och står inför en spännande fas av accelererad digitalisering. Den nya enheten Digitalisering och Innovation spelar en central roll i att skapa förutsättningar för framåtlutat tänkande, nya arbetssätt och processer samt att utforska möjligheter med ny teknik som AI, ML och kvantteknik.
Dina Arbetsuppgifter:
Som chef för Digitalisering och Innovation kommer du att ha personal- och budgetansvar. Du kommer att leda uppbyggnaden av enheten, inklusive rekrytering och resursförsörjning. Rollen innebär även att du planerar, genomför och följer upp enhetens verksamhet, med regelbundna avstämningar och möten med medarbetarna. Du ansvarar för enhetens personal- och verksamhetsutveckling samt driver enhetens utveckling i linje med avdelningens och verkets strategiska planer.
Om dig:
Flerårig erfarenhet av roll som IT-chef i organisation med över 1000 anställda
Erfarenhet av att leda och bygga upp enheter inom digitalisering och innovation.
Framstående leveransfokus och förmåga att inspirera och engagera medarbetare.
Erfarenhet av att arbeta med processer och metodik inom digital transformation.
Kunskap om och intresse för ny teknik som AI, ML och kvantteknik.
Starkt ansvarstagande och förmåga att arbeta självständigt.

Kvalifikationer:
Relevant högskoleutbildning inom områden som teknik, IT eller liknande.
Erfarenhet av personal- och budgetansvar.
Dokumenterad framgång inom ledarskap och förändringsarbete.
God förmåga att kommunicera och samarbeta med olika intressenter.

Kunden erbjuder:
En dynamisk arbetsmiljö i framkant av digitaliseringen inom energibranschen.
Möjligheten att forma och driva enhetens utveckling

 Tidplan och omfattning: Start: 2024-05-01
Slut: 2025-04-30
Omfattning: 40 tim/v Visa mindre

Avdelningsadministratör

För längre konsultuppdrag hos kund inom offentlig sektor söker vi en Avdelningsadministratör. Du kommer främst att arbeta nära den svenska ledningsgruppen men interaktion och stöttning kommer även ske mot den europeiska ledningsgruppen. I uppdraget kommer du att stötta med såväl mötesbokningar som fakturahantering/kontering samt vara stöd vid rekrytering och introduktionen av nya medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att: Stötta avdelningens c... Visa mer
För längre konsultuppdrag hos kund inom offentlig sektor söker vi en Avdelningsadministratör. Du kommer främst att arbeta nära den svenska ledningsgruppen men interaktion och stöttning kommer även ske mot den europeiska ledningsgruppen. I uppdraget kommer du att stötta med såväl mötesbokningar som fakturahantering/kontering samt vara stöd vid rekrytering och introduktionen av nya medarbetare.
I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att:
Stötta avdelningens chefer i planering och koordinering av större möten
Stötta avdelningens chefer med administrativa uppgifter
Administera europeiska möten där representanter från avdelningen är ordförande i arbets-/styrgrupper
Kontering av fakturor
Vara sammanhållande för avdelningens konferenser
Vara sammanhållande för informationsseminarier (internt och externt)
Administration och tilldelning av resurser i "Projektverktyget"
Stötta avdelningens intranätsredaktörer
Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen
Vara stöd i rekrytering och introduktion av nya medarbetare
Administrera diarieföring
Vara ansvarig för att lägga upp och administrera kurser i organisationens interna utbildningsplattform

Kompetens och Erfarenhet:
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter 
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook 

Meriterande
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd åt chefer och ledningsgruppe
Dokumenterad erfarenhet av koordinering i större organisationer under minst 3 år
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med administration och koordinering i offentlig verksamhet , t.ex. statlig eller kommunal alt. motsvarande större organisation. 

Utbildning 
Eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt minst 5 års motsvarande arbetslivserfarenhet
 
Personliga egenskaper
God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
Serviceminded
Arbetar självständigt och målinriktat
Förmåga att arbeta i grupp
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Uppdraget är på 1 år med möjlighet till ytterligare 1 års förlängning
Start så snart som möjligt
Möjlighet till 50% arbete på distans enligt överenskommelse med närmsta chef Visa mindre

Administratör till myndighet

Till detta uppdrag söker vi en erfaren administratör som vill vara med att stötta en organisation på stark tillväxt. Du kommer att kliva in som avdelningsadministratör och stötta driftstaben samt ledningsgrupp.   Om dig För att trivas och lyckas på detta uppdrag så tror vi att du är en god kommunikatör som uppskattar att jobba drivande med varierade arbetsuppgifter med betoning på administration. Du kommer att samarbeta tätt med andra i gruppen men också ... Visa mer
Till detta uppdrag söker vi en erfaren administratör som vill vara med att stötta en organisation på stark tillväxt. Du kommer att kliva in som avdelningsadministratör och stötta driftstaben samt ledningsgrupp.  

Om dig
För att trivas och lyckas på detta uppdrag så tror vi att du är en god kommunikatör som uppskattar att jobba drivande med varierade arbetsuppgifter med betoning på administration. Du kommer att samarbeta tätt med andra i gruppen men också arbeta självständigt och ta egna initiativ. Flexibilitet, noggrannhet och en hög servicenivå kommer naturligt för dig.

Arbetsuppgifter
Du kommer främst att stötta avdelningens chefer i planering och möteskoordinering. Bland annat med att: delta vid möten, koordinera dagordning, agenda, mötesbokningar och dokumentation
vara sammanhållande för avdelningens månadsbrev och konferenser
stötta Intranätsredaktör
vid behov, hjälpa till med viss schemaläggning av personal
stötta i förvaltning av driftinstruktioner och registrering
stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen
vara stöd i rekrytering och introduktion av nya medarbetare

Krav för tjänsten
För att kvalificera dig för denna tjänst så behöver du uppfylla nedan krav:
  Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt av att arbeta som administrativt stöd åt chefer
Van användare av Office-program som t.ex. Excel, Word, Powerpoint och Outlook
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
Meriterande Erfarenhet av administration inom offentlig verksamhet, statlig eller kommunal organisation.

Utbildning
Vi ser gärna att du ha eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

Om uppdraget
Uppdraget är på heltid med start under hösten 2023 samt förväntas pågå i 2 år. Du utgår främst från myndighetens kontor i Sundbyberg men möjlighet till visst distansarbete finns. Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan uppdraget kan påbörjas.

För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Flanagan. Vi arbetar med löpande urval och uppdraget kan tillsättas så fort vi hittat rätt person, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Gruppchef kundservice bostadsbolag

Vi söker nu för kunds räkning en konsult för rollen som gruppchef inom kundservice till ett bostadsbolag. Bakgrund: Leda och fördela arbetet för kundservicemedarbetarna vid behov, samt tillse att bolagets mål uppnås. Säkerställa en positiv kundupplevelse i alla våra kundmöten. Ansvarsuppgifter: Hålla individuell uppföljning med medarbetare, rekrytering, introducera och lära upp nya medarbetare, leda det dagliga arbetet, fördela arbetsuppgifter i gruppe... Visa mer
Vi söker nu för kunds räkning en konsult för rollen som gruppchef inom kundservice till ett bostadsbolag.


Bakgrund:
Leda och fördela arbetet för kundservicemedarbetarna vid behov, samt tillse att bolagets mål uppnås. Säkerställa en positiv kundupplevelse i alla våra kundmöten.


Ansvarsuppgifter: Hålla individuell uppföljning med medarbetare, rekrytering, introducera och lära upp nya medarbetare, leda det dagliga arbetet, fördela arbetsuppgifter i gruppen, semesterplanering, rehabilitering.
Ta helhetsansvar för bemanningsplanering för kontoren. Ta emot frånvaroanmälan och ringa in vikarier från vår vikariepool.
Leda och fördela det dagliga arbetet på vår centrala kundservice och reception/besökskontor.
Vid behov hantera inkommande ärenden via telefon, epost, genom besök och via vårt fastighetssystem
Hantering av nycklar/passagebrickor i vår reception
Ansvara för kontorsservice 
Vid behov stötta Reception/Besökskontor 
Tätt samarbete med andra enheter inom bolaget tex Uthyrning, Bostäder, Förvaltningsteam, Drift och Kommunikation.
Ta fram och sammanställa statistik från vårt fastighetssystem 
Hålla i regelbundna arbetsplatsmöten och månadsmöten förenade med uppdraget
Hantera avtal och beställningar inom budgetramen
Ta fram och sammanställa underlag och statistik som är förenade med uppdraget
Följa upp och ta fram statistik från telefonisystemet, Telia Ace
Rapportera till enhetschef Kundservice.
Arbetsmiljöansvar
Upprätta budget, verksamhetsplaner och uppföljning/prognos vid behov tillsammans med enhetschef.


Kompetens Utbildning/erfarenhet:
Gymnasial utbildning är ett minimikrav
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
God datorvana i Officepaketet och ärendehanteringssystem
God administrativ förmåga
Flerårig erfarenhet av kundservicearbete
Erfarenhet av arbetsledning/personalansvar i rollen som gruppchef, helst inom kundservice.
Erfarenhet av att jobba med systematiskt förbättringsarbete
Erfarenhet av offentlig verksamhet/fastighetsbranschen är starkt meriterande
Erfarenhet av systemet Fast2 och Telia Ace är starkt meriterande
 
Personliga egenskaper:
Initiativförmåga
Drivande
Ledarskapsförmåga
Positiv och serviceinriktad
Strukturerad och ordningsam
God kommunikatör, social förmåga
 
Startdatum:  Snarast möjligt.

Uppdragsperiod: 
24-okt-2022 - 31-mar-2023

Omfattning:
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.

Skicka gärna in ditt CV till oss på Human Capital redan idag då intervjuer sker löpande. Vid frågor och funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef
Anne Tunhammar på [email protected] Visa mindre

Rekryterare till myndighet

Till detta uppdrag söker vi en erfaren rekryterare som kan kliva in och förstärka myndighetens kompetensförsörjningsenhet som idag består av 12 medarbetare. Du kommer att delta i hela rekryteringsprocessen, inom olika delar av verksamheten, samt bidra till en hög tillväxttakt i en framtidsbransch.    Om dig Du är en självgående rekryterare med stor vana av att självständigt driva rekryteringsprocesser framåt. Vi ser att du trivs med att ta ansvar och leda... Visa mer
Till detta uppdrag söker vi en erfaren rekryterare som kan kliva in och förstärka myndighetens kompetensförsörjningsenhet som idag består av 12 medarbetare. Du kommer att delta i hela rekryteringsprocessen, inom olika delar av verksamheten, samt bidra till en hög tillväxttakt i en framtidsbransch.   

Om dig
Du är en självgående rekryterare med stor vana av att självständigt driva rekryteringsprocesser framåt. Vi ser att du trivs med att ta ansvar och leda projekt i en tillväxtmiljö som kantas av såväl utmaningar som stora möjligheter. Som person inger du förtroende och har lätt för att skapa goda samarbeten. Struktur och administrativ förmåga ser du som en grund och förutsättning för att skapa goda resultat.

Krav Avslutad högskoleutbildning, gärna inom personal- eller beteendevetenskap
Minst 5 års erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
Minst 3 års erfarenhet av att rekrytera på kvalificerad nivå, chefer och/eller specialister
Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt
Meriterande: erfarenhet från statlig myndighet

Om uppdraget
Uppdraget är på heltid och väntas starta under hösten 2023 samt pågå i minst 1 år. Du utgår främst från myndighetens kontor i Sundbyberg men möjlighet till visst distansarbete finns.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan uppdraget kan påbörjas.

Intresserad?
För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Flanagan. Vi arbetar med löpande urval och uppdraget kan tillsättas så fort vi hittat rätt person, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre