Lediga jobb Delta Consulting AB i Sundbyberg

Se alla lediga jobb från Delta Consulting AB i Sundbyberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sundbyberg som finns inom det yrket.

Projektekonom till Statligt Affärsverk

Ansök    Nov 15    Delta Consulting AB    Redovisningsekonom
Var? Sundbyberg När? Feb 2024 till Jan 2026 Uppdragslängd? 2 år Om vår kund Vår kund är en stor aktör inom energisektorn och de behöver nu förstärkning till en i form av en erfaren administratör / assistent som kan assistera enhetschefer. Du kommer ansluta till huvudkontoret i Sundbyberg. Vår kund befinner sig i expansiv utbyggnadfas och planerar stora investeringar det kommande decennium. Projektledarna behöver då stöd för att kunna säkerställa bidrage... Visa mer
Var? Sundbyberg
När? Feb 2024 till Jan 2026
Uppdragslängd? 2 år

Om vår kund

Vår kund är en stor aktör inom energisektorn och de behöver nu förstärkning till en i form av en erfaren administratör / assistent som kan assistera enhetschefer. Du kommer ansluta till huvudkontoret i Sundbyberg.

Vår kund befinner sig i expansiv utbyggnadfas och planerar stora investeringar det kommande decennium. Projektledarna behöver då stöd för att kunna säkerställa bidraget till att nå målen.

Din profil

Vi söker nu dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi, 10 års erfarenhet som ekonom, samt 5 års erfarenhet som projektekonom inom infrastruktur eller bygg & anläggningsprojekt.

Vår ser det som önskvärt om du har 2 års erfarenhet av ekonomisystem och speciellt Unit 4 Bussiness World (UBW), fd Agresso, samt 2 års erfarenhet av statlig verksamhet. De önskar gärna 2 års erfarenhet av både entreprenör och beställarsida. Dokumenterad utbildning/kurser inom statistik är även det önskvärt.

Som person söker dem dig som har god samarbetsförmåga och initiativförmåga. Att vara flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastningen är något kunden söker. Dem söker även dig som är utåtriktad och är tydlig i din kommunikation, samt dig som är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Du ska arbeta självständigt och arbeta för att uppnå dina mål, samt att du arbetar på ett strukturerat sätt. Du bör behärska svenska och engelska skriftligt och i tal, samt att du bör ha en analytisk förmåga.


Arbetsuppgifter:

- Stödja projektledare och huvudprojektledare i analyser och utredningar av ekonomiska frågor inom projekt

- Säkerställa enhetlighet inom ekonomiområdet, bland annat: arbetssätt, ÄTA, prognos, risker, osäkerheter, oförutsedda kostnader, index, mängder)

- Kvalitetssäkra underlag för projektets ekonomiska rapporteringar

- Regelbunden uppföljning och analys av orsak till avvikelser mot prognos och årsplan i projekt tillsammans med projektledare och huvudprojektledare

- Stödja projektledare och huvudprojektledare i prognosarbetet och kvalitetssäkra prognoserna - ta fram prognosunderlag i dialog med projektledare och delprojektledare

- Vid behov vara föredragande av ekonomiska frågor i olika mötesforum

- Identifiera utbildningsbehov som ska hanteras av projektekonomen

- Utbilda i och förvalta kalkylverktyg

- Innehållet i arbetsuppgifter kan variera utifrån de enskilda projektens behov

Obligatoriska krav:

- Högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi

- Minst 10 års arbetslivserfarenhet som ekonom.

- Minst 5 års erfarenhet som projektekonom inom i infrastrukturprojekt eller bygg/anläggningsprojekt

Meriterande:

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ekonomisystem och i synnerhet Unit 4 Bussiness World (UBW), fd Agresso

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av statlig verksamhet

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av både entreprenör och beställarsida

- Dokumenterad utbildning/kurser inom statistik



Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Arvid Lindström på [email protected] eller 070-571 71 57.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

Administratör till Statligt Affärsverk i Sundbyberg

Uppdragslängd: 1 år Start: Jan 2024 Arbetsplats: Sundbyberg Vår kund Vår kund är en stor aktör inom energisektorn och de behöver nu förstärkning till en i form av en erfaren administratör / assistent som kan assistera enhetschefer. Du kommer ansluta till huvudkontoret i Sundbyberg. Din profil Vi söker dig som har ca 5- 6 års tidigare erfarenhet som administratör inom statliga verksamheter. I rollen kommer du assistera enhetschefer och arbeta i affärssy... Visa mer
Uppdragslängd: 1 år
Start: Jan 2024
Arbetsplats: Sundbyberg

Vår kund

Vår kund är en stor aktör inom energisektorn och de behöver nu förstärkning till en i form av en erfaren administratör / assistent som kan assistera enhetschefer. Du kommer ansluta till huvudkontoret i Sundbyberg.

Din profil

Vi söker dig som har ca 5- 6 års tidigare erfarenhet som administratör inom statliga verksamheter. I rollen kommer du assistera enhetschefer och arbeta i affärssystemet Agresso. Du kommer arbeta i en bred administrativ roll och även dokumentera styrgruppsmöten. För att trivas i rollen behöver du vara kommunikativ, serviceinriktad och flexibel. Du är noggrann i ditt arbete och kan strukturera din arbetsdag så att du klarar av att assistera flera olika parter samtidigt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet

- Fakturahantering

- Mötes- och konferensbokningar samt resebokningar

- Protokollskrivning

- Planering av möten och workshops

- Intern omvärldsbevakning över divisionsgränser

- Hantera nya/ ändra /avsluta medarbetare

- Beställningar av olika slag (exempelvis: catering, kontorsmaterial, IT, etc.)

- Samordning mellan avdelningar

Skallkrav

- Erfarenhet av affärssystemet Agresso

- 5 års erfarenhet som administratör

- Tidigare dokumenterat / för protokoll vid styrgruppsmöten





Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

?Controller till stort företag i Sundbyberg

Ansök    Nov 11    Delta Consulting AB    Controller
Intressant möjlighet för dig som har 2 års erfarenhet av controlling och vill arbeta med stora infrastrukturprojekt i Stockholm! Start: Feb 2022 Omfattning: 100% Längd: 12 månader Vår kund Vår kund är en väletablerad aktör inom energisektorn och erbjuder ett spännande uppdrag på 12 månader. Vår kund är just nu i en expansiv fas och behöver därmed en extra resurs till finansavdelningen i form av en nyfiken och driven controller. Hos vår kund kommer du med... Visa mer
Intressant möjlighet för dig som har 2 års erfarenhet av controlling och vill arbeta med stora infrastrukturprojekt i Stockholm!

Start: Feb 2022
Omfattning: 100%
Längd: 12 månader

Vår kund
Vår kund är en väletablerad aktör inom energisektorn och erbjuder ett spännande uppdrag på 12 månader. Vår kund är just nu i en expansiv fas och behöver därmed en extra resurs till finansavdelningen i form av en nyfiken och driven controller. Hos vår kund kommer du medverka i arbetet med och kvalitetssäkra budgetar, prognoser, uppföljning och internrapportering.

Din profil

Vi söker dig som har 2 års erfarenhet av controlling. Du har tidigare varit delaktig i budget- och prognosarbete och tagit fram underlag. Du är en noggrann och strukturerad person som gör arbetet rätt och i tid. Du är drivande i processer och ser vad som behöver göras. Som person är du utåtriktad och har lätt för att samarbete och tycker om att hjälpa dina kollegor. Du kommunicerar professionellt på engelska och svenska, både i tal och skrift.

Skallkrav

- 2 års erfarenhet av controlling
- Goda IT-kunskaper
- Goda Excelkunskaper
- God presentations- och kommunikationsförmåga


Meriterande

- Tidigare arbetat inom energibranschen
- Tidigare arbetat på miljardföretag
- Erfarenhet av affärssystemet Agresso/UBW




Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

Ekonomiassistent till ett statligt affärsverk

Ansök    Okt 31    Delta Consulting AB    Ekonomiassistent
Vill du arbeta som ekonomiassistent på en myndighet som drivs i form att ett statligt affärsverk? Sök då detta uppdrag! Var? Stockholm När? 19 December 2023 till 19 December 2025 Anställningsform? Konsultuppdrag Om vår kund Vår kund är en myndighet som bedrivs i form av ett statligt affärsverk. De ansvarar för kraftsystemet i Sverige, att det är på ett säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt sätt fungerar. Om Rollen: Rollen som ekonomiassistent ko... Visa mer
Vill du arbeta som ekonomiassistent på en myndighet som drivs i form att ett statligt affärsverk? Sök då detta uppdrag!

Var? Stockholm
När? 19 December 2023 till 19 December 2025
Anställningsform? Konsultuppdrag

Om vår kund

Vår kund är en myndighet som bedrivs i form av ett statligt affärsverk. De ansvarar för kraftsystemet i Sverige, att det är på ett säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt sätt fungerar.

Om Rollen:

Rollen som ekonomiassistent kommer att innebära stöttning för ekonomer angående underhållsekonomi med varierande uppgifter. För den rätta personen finns mycket utvecklingsmöjligheter, samt mycket olika spännande arbetsuppgifter. Dagarna på arbetsplatsen ser mycket olika och varierande ut. Avseendet för uppdraget är en resurskonsult, det vill säga att ge förstärkning till det löpande arbetet.

I rollen kommer arbetsuppgifterna huvudsakligen vara hantering av olika fakturor (konteringar). Man kommer även att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads, kvartals och årsbokslut. Detta innebär till exempel reserveringar, kontoavstämningar med mera. Att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar kommer även det vara aktuellt.



Arbetsuppgifter:

- Hantering av olika typer av fakturor (konteringar).

- Skapa kundfakturaunderlag

- Medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar.

- Behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar.



Vem är du?

Kunden ser gärna att du har goda kunskaper i Excel, samt tidigare erfarenhet i affärssystemet UBW/UNIT4 (Agresso). Vår kund ser även att du har förståelse för budget- och prognosarbete, samt en viss erfarenhet av ekonomisk avtalsuppföljning.

Som personer söker vår kund dig som har en god samarbetsförmåga och en bra initiativförmåga. Du bör vara flexibel, anpassningsbar efter arbetsbelastning, samt utåtriktad och tydlig i kommunikationen. Dem ser gärna att du är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Att arbeta självständigt och målinriktat är något som är värderat, samt att du är lösningsorienterat. Att du är initiativrik och nyfiken är även det önskat. Kunden ser gärna att du har god tal och skriftförmåga i både svenska och engelska.



Krav:

- Högskoleutbildning, alternativt eftergymnasial eller femårig arbetslivserfarenhet på en ekonomiavdelning eller fakturahantering.

- Minst 5 års erfarenhet av att ha deltagit i månadsbokslut.

- Minst 5 års erfarenhet av fakturahantering i deras affärssystem (UBW/UNIT4, Agresso).

- Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent/redovisningsassistent/ekonomihandläggare inom den offentliga sektorn.

Meriterande:

- Minst 2 års erfarenhet inom energibranschen




Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Arvid Lindström på [email protected] eller 070-571 71 57.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

Konsultuppdrag - Administratör / Assistent till Elbolag i Stockholm

Vår kund Vår kund är en stor aktör inom energisektorn och de behöver nu förstärkning i form av en erfaren administratör / assistent. I rollen kommer du agera assistent åt ett antal enhetschefer. Du kommer som exempel sköta fakturahantering, protokollskrivning och mötesbokningar. Uppdraget startar i november 2021 och planeras fortlöpa i två år. Din profil Vi söker dig som har tidigare arbetat som administratör inom en offentlig verksamhet och är van vid ... Visa mer
Vår kund

Vår kund är en stor aktör inom energisektorn och de behöver nu förstärkning i form av en erfaren administratör / assistent. I rollen kommer du agera assistent åt ett antal enhetschefer. Du kommer som exempel sköta fakturahantering, protokollskrivning och mötesbokningar. Uppdraget startar i november 2021 och planeras fortlöpa i två år.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare arbetat som administratör inom en offentlig verksamhet och är van vid en assisterande roll med ansvarsfulla arbetsuppgifter såsom att dokumentera styrgruppsmöten. För att snabbt blir självgående som konsult är det av vikt att du tidigare skött fakturahantering i affärssystemet Agresso (UBW). Som person är du kommunikativ och serviceinriktad. Du strukturerad och motiveras av att ta stort eget ansvar och ge bästa möjliga service.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Dokumentation
- Fakturahantering
- Mötes- och konferensbokningar
- Protokollskrivning
- Planering av möten och workshops
- Samordning mellan enheter och avdelningar


Skallkrav

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller HR
- 1 års erfarenhet av affärssystemet Agresso
- 3 års erfarenhet som administratör eller assistent




Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

1-års Konsultuppdrag - Löneadministratör till Myndighet i Norrort

Vår kund Vår kund är en stor statlig myndighet. De behöver nu förstärkning till HR-enheten i form av en erfaren löneadministratör. Du kommer ansluta till huvudkontoret i Norrort. Obs! I detta uppdrag är underkonsultupplägg ej möjligt! Start: Aug 2021 Längd: 1 år Din profil Vi söker dig som har tidigare minst 2 års erfarenhet som löneadministratör hos en statlig myndighet samt besitter goda kunskaper i UBW/Agresso. Du har varit delaktig i digitaliserin... Visa mer
Vår kund

Vår kund är en stor statlig myndighet. De behöver nu förstärkning till HR-enheten i form av en erfaren löneadministratör. Du kommer ansluta till huvudkontoret i Norrort.

Obs! I detta uppdrag är underkonsultupplägg ej möjligt!

Start: Aug 2021
Längd: 1 år

Din profil

Vi söker dig som har tidigare minst 2 års erfarenhet som löneadministratör hos en statlig myndighet samt besitter goda kunskaper i UBW/Agresso. Du har varit delaktig i digitaliseringsarbete av lönehandläggning samt arbetat med statistik inom löneområdet. Som person är du strukturerad, noggrann, kommunikativ. Du är van att arbeta flexibelt, med varierande arbetstryck. Du är en kommunikativ lagspelare, som samarbetar utan friktion med kollegor och kunder.

Skallkrav

- Minst 2 års erfarenhet som löneadministratör hos en statlig myndighet
- Goda kunskaper i UBW/Agresso


Meriterande

- Tidigare varit delaktig i att digitaliserat löneprocesser
- Tidigare erfarenhet av statistikarbete inom löneområdet


Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

Ekonomiansvarig till världsledande företag i Västerort

Ansök    Sep 18    Delta Consulting AB    Ekonomichef
Vi på Delta Consulting har fått äran att rekrytera en Ekonomiansvarig till ett världsledande Säkerhetsföretag med huvudkontor i Bromma. - Vår kund erbjuder en direkt tillsvidareanställning med planerad start i september 2020 beroende på uppsägningstid. Vår kund Företaget är del av en miljardkoncern som är verksamt inom Säkerhets- och tekniklösningar. Du kommer ansluta till ett företag som värdesätter utveckling och kreativitet. På huvudkontoret sitter du... Visa mer
Vi på Delta Consulting har fått äran att rekrytera en Ekonomiansvarig till ett världsledande Säkerhetsföretag med huvudkontor i Bromma.
- Vår kund erbjuder en direkt tillsvidareanställning med planerad start i september 2020 beroende på uppsägningstid.

Vår kund

Företaget är del av en miljardkoncern som är verksamt inom Säkerhets- och tekniklösningar. Du kommer ansluta till ett företag som värdesätter utveckling och kreativitet. På huvudkontoret sitter du i moderna och fräscha lokaler. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: 6 veckors semester, 37,5 timmar arbetsvecka och friskvårdsbidrag.

Du disponerar över din arbetstid och du har möjlighet att jobba hemifrån. Det viktiga är att jobbet bli gjort rätt och i tid. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med företagets VD.

Din profil

Vi söker dig med mångårig erfarenhet som ekonomiansvarig eller liknande roll inom en miljardkoncern. Du har kunskaper i koncernredovisning och är van att skapa professionella rapporter till koncernmoder. Koncernrapportering sker i Cognos Controller och erfarenhet av detta system är meriterande. I rollen som Ekonomiansvarig hos vår kund kommer du axla flera ansvarsområden och förutom koncernrapportering behöver du behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå samt löner.

Som person motiveras du av utveckling och arbetar kontinuerligt med förbättring och effektivisering av redovisningsprocesser.

Rollen hos vår kund är bred och du förväntas inte vid start vara expert på alla delar. Om du som exempel inte tidigare gjort löner så ordnar vår kund så att du får gedigen utbildning i detta. Du kommer även få introduktionsutbildning och inledningsvis ha möjligheten att gå bredvid.

Då företaget är ett registrerat säkerhetsföretag så kommer genomgående bakgrundskontroller göras innan anställning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för företagets redovisning (allt det löpande inkl månads-, kvartals och årsbokslut)
- Säkra korrekt redovisning och finansiell rapportering till koncernmoder
- Valutahantering
- Skatt- , moms-, tullmoms- och arbetsgivardeklarationer
- Projekt- hantering/redovisning
- Hantering av Produkter i Arbete (PIA)
- Lagerhantering med avstämningar och korrigeringar
- Exporthantering
- Löner
- Kund- och leverantörsreskontra
- Månatlig balansavstämning


Skallkrav:

- Ekonomisk högskoleutbildning
- Inga anmärkningar i belastningsregister
- 5 års tidigare erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Arbetat med löner (Tjänstemän)
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Arbetat i Cognos Controller, Hogia lön eller Monitor
- Tidigare arbetat som ekonomiansvarig eller liknande i miljardkoncern


Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på [email protected] eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

Ekonomiansvarig till världsledande företag i Västerort

Ansök    Sep 10    Delta Consulting AB    Ekonomichef
Vi på Delta Consulting har fått äran att rekrytera en Ekonomiansvarig till ett världsledande Säkerhetsföretag med huvudkontor i Bromma. - Vår kund erbjuder en direkt tillsvidareanställning med planerad start i september 2020 beroende på uppsägningstid. Vår kund Företaget är del av en miljardkoncern som är verksamt inom Säkerhets- och tekniklösningar. Du kommer ansluta till ett företag som värdesätter utveckling och kreativitet. På huvudkontoret sitter du... Visa mer
Vi på Delta Consulting har fått äran att rekrytera en Ekonomiansvarig till ett världsledande Säkerhetsföretag med huvudkontor i Bromma.
- Vår kund erbjuder en direkt tillsvidareanställning med planerad start i september 2020 beroende på uppsägningstid.

Vår kund

Företaget är del av en miljardkoncern som är verksamt inom Säkerhets- och tekniklösningar. Du kommer ansluta till ett företag som värdesätter utveckling och kreativitet. På huvudkontoret sitter du i moderna och fräscha lokaler. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: 6 veckors semester, 37,5 timmar arbetsvecka och friskvårdsbidrag.

Du disponerar över din arbetstid och du har möjlighet att jobba hemifrån. Det viktiga är att jobbet bli gjort rätt och i tid. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med företagets VD.

Din profil

Vi söker dig med mångårig erfarenhet som ekonomiansvarig eller liknande roll inom en miljardkoncern. Du har kunskaper i koncernredovisning och är van att skapa professionella rapporter till koncernmoder. Koncernrapportering sker i Cognos Controller och erfarenhet av detta system är meriterande. I rollen som Ekonomiansvarig hos vår kund kommer du axla flera ansvarsområden och förutom koncernrapportering behöver du behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå samt löner.

Som person motiveras du av utveckling och arbetar kontinuerligt med förbättring och effektivisering av redovisningsprocesser.

Rollen hos vår kund är bred och du förväntas inte vid start vara expert på alla delar. Om du som exempel inte tidigare gjort löner så ordnar vår kund så att du får gedigen utbildning i detta. Du kommer även få introduktionsutbildning och inledningsvis ha möjligheten att gå bredvid.

Då företaget är ett registrerat säkerhetsföretag så kommer genomgående bakgrundskontroller göras innan anställning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för företagets redovisning (allt det löpande inkl månads-, kvartals och årsbokslut)
- Säkra korrekt redovisning och finansiell rapportering till koncernmoder
- Valutahantering
- Skatt- , moms-, tullmoms- och arbetsgivardeklarationer
- Projekt- hantering/redovisning
- Hantering av Produkter i Arbete (PIA)
- Lagerhantering med avstämningar och korrigeringar
- Exporthantering
- Löner
- Kund- och leverantörsreskontra
- Månatlig balansavstämning


Skallkrav:

- Ekonomisk högskoleutbildning
- Inga anmärkningar i belastningsregister
- 5 års tidigare erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Arbetat med löner (Tjänstemän)
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Arbetat i Cognos Controller, Hogia lön eller Monitor
- Tidigare arbetat som ekonomiansvarig eller liknande i miljardkoncern


Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på [email protected] eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

Ekonomiansvarig till större företag i Västerort

Ansök    Feb 17    Delta Consulting AB    Ekonomichef
Vi på Delta Consulting har fått i uppdrag att rekrytera en Ekonomiansvarig till väletablerat och fint företag i Västerort. Vår kund Företaget är del av en större koncern som är verksamt inom byggnationslösningar. Som anställd hos vår kund blir du del av ett trevligt kontor med högt i tak. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: friskvårdsbidrag, kollektivavtal, parkering, extra avsättning t... Visa mer
Vi på Delta Consulting har fått i uppdrag att rekrytera en Ekonomiansvarig till väletablerat och fint företag i Västerort.

Vår kund

Företaget är del av en större koncern som är verksamt inom byggnationslösningar. Som anställd hos vår kund blir du del av ett trevligt kontor med högt i tak. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: friskvårdsbidrag, kollektivavtal, parkering, extra avsättning till pension, 30 dagars semester och utomlands-kickoff.

Du disponerar över din arbetstid och du har möjlighet att jobba hemifrån. Det viktiga är att jobbet bli gjort rätt och i tid. Den 5:e varje månad är det hård stängning som sedan rapporteras till moderbolaget. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med företagets VD.

Start för tjänsten: Mars.

Din profil

Vi söker dig med mångårig erfarenhet som redovisningskonsult, financial controller eller redovisningsekonom. Du behärskar hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå. Du har också ansvar för löner i bolaget. Om du har tidigare haft personalansvar är detta mycket meriterande.

I rollen som Ekonomiansvarig hos vår kund kommer du axla flera ansvarsområden såsom; ansvar för personal, redovisning, löner, kontinuerligt förbättringsarbete av redovisningsprocesser, implementering av nya system, skatter & avgifter samt månatliga rapporter till koncernmodern. Som person är du rak i din kommunikation och uppskattar en arbetsplats med högt i tak. Kunden ser helst att du har "skinn på näsan" och är van vid "raka rör". Erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå är meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för företagets redovisning
- Säkra korrekt redovisning och finansiell rapportering.
- Skapa månatliga rapporter till koncernmodern
- Personalansvar
- Lönehantering


Skallkrav:

- Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande.
- Kvalificerad erfarenhet som redovisningskonsult, financial controller eller redovisningsekonom
- Behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå
- God kompetens inom projektredovisning
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Arbetat i Movex M3
- Tidigare arbetat som ekonomichef
- Tidigare haft personalansvar




Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på [email protected] eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

Ekonomiansvarig till världsledande företag i Västerort

Ansök    Jun 16    Delta Consulting AB    Ekonomichef
Vi på Delta Consulting har fått äran att rekrytera en Ekonomiansvarig till ett världsledande Säkerhetsföretag med huvudkontor i Bromma. - Vår kund erbjuder en direkt tillsvidareanställning med planerad start i september 2020 beroende på uppsägningstid. Vår kund Företaget är del av en miljardkoncern som är verksamt inom Säkerhets- och tekniklösningar. Du kommer ansluta till ett företag som värdesätter utveckling och kreativitet. På huvudkontoret sitter du... Visa mer
Vi på Delta Consulting har fått äran att rekrytera en Ekonomiansvarig till ett världsledande Säkerhetsföretag med huvudkontor i Bromma.
- Vår kund erbjuder en direkt tillsvidareanställning med planerad start i september 2020 beroende på uppsägningstid.

Vår kund

Företaget är del av en miljardkoncern som är verksamt inom Säkerhets- och tekniklösningar. Du kommer ansluta till ett företag som värdesätter utveckling och kreativitet. På huvudkontoret sitter du i moderna och fräscha lokaler. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: 6 veckors semester, 37,5 timmar arbetsvecka och friskvårdsbidrag

Din profil

Vi söker dig med mångårig erfarenhet som ekonomiansvarig eller liknande roll inom en miljardkoncern. Du har kunskaper i koncernredovisning och är van att skapa professionella rapporter till koncernmoder. Koncernrapportering sker i Cognos Controller och erfarenhet av detta system är meriterande. I rollen som Ekonomiansvarig hos vår kund kommer du axla flera ansvarsområden och förutom koncernrapportering behöver du behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå samt löner.

Som person motiveras du av utveckling och arbetar kontinuerligt med förbättring och effektivisering av redovisningsprocesser.

Då företaget är ett registrerat säkerhetsföretag så kommer genomgående bakgrundskontroller göras innan anställning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för företagets redovisning (allt det löpande inkl månads-, kvartals och årsbokslut)
- Säkra korrekt redovisning och finansiell rapportering till koncernmoder
- Valutahantering
- Skatt- , moms-, tullmoms- och arbetsgivardeklarationer
- Projekt- hantering/redovisning
- Hantering av Produkter i Arbete (PIA)
- Lagerhantering med avstämningar och korrigeringar
- Exporthantering
- Löner
- Kund- och leverantörsreskontra
- Månatlig balansavstämning


Skallkrav:

- Ekonomisk högskoleutbildning
- Inga anmärkningar i belastningsregister
- 5 års tidigare erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Arbetat med löner (Tjänstemän)
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Arbetat i Cognos Controller, Hogia lön eller Monitor
- Tidigare arbetat som ekonomiansvarig eller liknande i miljardkoncern


Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på [email protected] eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

Ekonomiansvarig till världsledande företag i Västerort

Ansök    Jun 17    Delta Consulting AB    Ekonomichef
Vi på Delta Consulting har fått äran att rekrytera en Ekonomiansvarig till ett världsledande Säkerhetsföretag med huvudkontor i Bromma. - Vår kund erbjuder en direkt tillsvidareanställning med planerad start i september 2020 beroende på uppsägningstid. Vår kund Företaget är del av en miljardkoncern som är verksamt inom Säkerhets- och tekniklösningar. Du kommer ansluta till ett företag som värdesätter utveckling och kreativitet. På huvudkontoret sitter du... Visa mer
Vi på Delta Consulting har fått äran att rekrytera en Ekonomiansvarig till ett världsledande Säkerhetsföretag med huvudkontor i Bromma.
- Vår kund erbjuder en direkt tillsvidareanställning med planerad start i september 2020 beroende på uppsägningstid.

Vår kund

Företaget är del av en miljardkoncern som är verksamt inom Säkerhets- och tekniklösningar. Du kommer ansluta till ett företag som värdesätter utveckling och kreativitet. På huvudkontoret sitter du i moderna och fräscha lokaler. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: 6 veckors semester, 37,5 timmar arbetsvecka och friskvårdsbidrag.

Du disponerar över din arbetstid och du har möjlighet att jobba hemifrån. Det viktiga är att jobbet bli gjort rätt och i tid. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med företagets VD.

Din profil

Vi söker dig med mångårig erfarenhet som ekonomiansvarig eller liknande roll inom en miljardkoncern. Du har kunskaper i koncernredovisning och är van att skapa professionella rapporter till koncernmoder. Koncernrapportering sker i Cognos Controller och erfarenhet av detta system är meriterande. I rollen som Ekonomiansvarig hos vår kund kommer du axla flera ansvarsområden och förutom koncernrapportering behöver du behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå samt löner.

Som person motiveras du av utveckling och arbetar kontinuerligt med förbättring och effektivisering av redovisningsprocesser.

Rollen hos vår kund är bred och du förväntas inte vid start vara expert på alla delar. Om du som exempel inte tidigare gjort löner så ordnar vår kund så att du får gedigen utbildning i detta. Du kommer även få introduktionsutbildning och inledningsvis ha möjligheten att gå bredvid.

Då företaget är ett registrerat säkerhetsföretag så kommer genomgående bakgrundskontroller göras innan anställning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för företagets redovisning (allt det löpande inkl månads-, kvartals och årsbokslut)
- Säkra korrekt redovisning och finansiell rapportering till koncernmoder
- Valutahantering
- Skatt- , moms-, tullmoms- och arbetsgivardeklarationer
- Projekt- hantering/redovisning
- Hantering av Produkter i Arbete (PIA)
- Lagerhantering med avstämningar och korrigeringar
- Exporthantering
- Löner
- Kund- och leverantörsreskontra
- Månatlig balansavstämning


Skallkrav:

- Ekonomisk högskoleutbildning
- Inga anmärkningar i belastningsregister
- 5 års tidigare erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Arbetat med löner (Tjänstemän)
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Arbetat i Cognos Controller, Hogia lön eller Monitor
- Tidigare arbetat som ekonomiansvarig eller liknande i miljardkoncern


Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på [email protected] eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

Ekonomiansvarig till större företag i Västerort

Ansök    Feb 6    Delta Consulting AB    Ekonomichef
Vi på Delta Consulting har fått i uppdrag att rekrytera en Ekonomiansvarig till väletablerat och fint företag i Västerort. Vår kund Företaget är del av en större koncern som är verksamt inom byggnationslösningar. Som anställd hos vår kund blir du del av ett trevligt kontor med högt i tak. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: friskvårdsbidrag, kollektivavtal, parkering, extra avsättning t... Visa mer
Vi på Delta Consulting har fått i uppdrag att rekrytera en Ekonomiansvarig till väletablerat och fint företag i Västerort.

Vår kund

Företaget är del av en större koncern som är verksamt inom byggnationslösningar. Som anställd hos vår kund blir du del av ett trevligt kontor med högt i tak. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: friskvårdsbidrag, kollektivavtal, parkering, extra avsättning till pension, 30 dagars semester och utomlands-kickoff.

Du disponerar över din arbetstid och du har möjlighet att jobba hemifrån. Det viktiga är att jobbet bli gjort rätt och i tid. Den 5:e varje månad är det hård stängning som sedan rapporteras till moderbolaget. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med företagets VD.

Start för tjänsten: Mars.

Din profil

Vi söker dig med mångårig erfarenhet som redovisningskonsult, financial controller eller redovisningsekonom. Du behärskar hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå. Du har också ansvar för löner i bolaget. Om du har tidigare haft personalansvar är detta mycket meriterande.

I rollen som Ekonomiansvarig hos vår kund kommer du axla flera ansvarsområden såsom; ansvar för personal, redovisning, löner, kontinuerligt förbättringsarbete av redovisningsprocesser, implementering av nya system, skatter & avgifter samt månatliga rapporter till koncernmodern. Som person är du rak i din kommunikation och uppskattar en arbetsplats med högt i tak. Kunden ser helst att du har "skinn på näsan" och är van vid "raka rör". Erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå är meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för företagets redovisning
- Säkra korrekt redovisning och finansiell rapportering.
- Skapa månatliga rapporter till koncernmodern
- Personalansvar
- Lönehantering


Skallkrav:

- Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande.
- Kvalificerad erfarenhet som redovisningskonsult, financial controller eller redovisningsekonom
- Behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå
- God kompetens inom projektredovisning
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Arbetat i Movex M3
- Tidigare arbetat som ekonomichef
- Tidigare haft personalansvar




Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på [email protected] eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre

Ekonomiansvarig till större företag i Västerort

Ansök    Jan 29    Delta Consulting AB    Ekonomichef
Vi på Delta Consulting har fått i uppdrag att rekrytera en Ekonomiansvarig till väletablerat och fint företag i Västerort. Vår kund Företaget är del av en större koncern som är verksamt inom byggnationslösningar. Som anställd hos vår kund blir du del av ett trevligt kontor med högt i tak. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: friskvårdsbidrag, kollektivavtal, parkering, extra avsättning t... Visa mer
Vi på Delta Consulting har fått i uppdrag att rekrytera en Ekonomiansvarig till väletablerat och fint företag i Västerort.

Vår kund

Företaget är del av en större koncern som är verksamt inom byggnationslösningar. Som anställd hos vår kund blir du del av ett trevligt kontor med högt i tak. Arbetsmiljön är väldigt human och det värnas om alla medarbetare. Vår kund erbjuder goda förmåner såsom: friskvårdsbidrag, kollektivavtal, parkering, extra avsättning till pension, 30 dagars semester och utomlands-kickoff.

Du disponerar över din arbetstid och du har möjlighet att jobba hemifrån. Det viktiga är att jobbet bli gjort rätt och i tid. Den 5:e varje månad är det hård stängning som sedan rapporteras till moderbolaget. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med företagets VD.

Start för tjänsten: Mars.

Din profil

Vi söker dig med mångårig erfarenhet som redovisningskonsult, financial controller eller redovisningsekonom. Du behärskar hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå. Om du har tidigare haft personalansvar är detta mycket meriterande.

I rollen som Ekonomiansvarig hos vår kund kommer du axla flera ansvarsområden såsom; ansvar för personal, redovisning, löner, kontinuerligt förbättringsarbete av redovisningsprocesser, implementering av nya system, skatter & avgifter samt månatliga rapporter till koncernmodern. Som person är du rak i din kommunikation och uppskattar en arbetsplats med högt i tak. Kunden ser helst att du har "skinn på näsan" och är van vid "raka rör". Erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå är meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för företagets redovisning
- Säkra korrekt redovisning och finansiell rapportering.
- Skapa månatliga rapporter till koncernmodern
- Personalansvar


Skallkrav:

- Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande.
- Kvalificerad erfarenhet som redovisningskonsult, financial controller eller redovisningsekonom
- Behärska hela redovisningskedjan från ”ax till limpa” på K3-nivå
- God kompetens inom projektredovisning
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Tidigare arbetat som ekonomichef
- Tidigare haft personalansvar




Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på [email protected] eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. Visa mindre