Lediga jobb Jurek Recruitment & Consulting AB i Sundbyberg

Se alla lediga jobb från Jurek Recruitment & Consulting AB i Sundbyberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sundbyberg som finns inom det yrket.

Controller sökes till Trafikverket i Sundbyberg

Nu söker vi en duktig controller till Trafikverket i Sundbyberg! Vi söker dig som har minst 3 års arbetslivserfarenhet som controller och är tillgänglig för ett konsultuppdrag på 50%.  Varmt välkommen in med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter Som Resurscontroller arbetar du med att följa upp, analysera och prognostisera Trafikverkets resursplanering. Det gör du genom att stötta projektledare/funktionsledare och enhetschefer med hanteringen av  res... Visa mer
Nu söker vi en duktig controller till Trafikverket i Sundbyberg!

Vi söker dig som har minst 3 års arbetslivserfarenhet som controller och är tillgänglig för ett konsultuppdrag på 50%. 

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som Resurscontroller arbetar du med att följa upp, analysera och prognostisera Trafikverkets resursplanering. Det gör du genom att stötta projektledare/funktionsledare och enhetschefer med hanteringen av  resursplaneringsfiler och sammanställningar och analyser på programnivå. Det innebär till exempel att utveckla och implementera processen för resursplanering och prognoser samt att följa upp resultatet. Du stöttar projekt och chefer med prognosläggning i Trafikverkets verktyg. Du sammanställer och avrapporterar på programnivå i både numeriska värden och i skriftliga sammanställningar i löpande rapporteringar.

Du kommer bland annat utföra följande arbetsuppgifter;

• framtagning och presentation av ekonomiska rapporter, ekonomiska analyser och diverse uppföljningar
• att ta fram förutsättningar för den ekonomiska styrningen
• att ta fram och följa upp ekonomiska planer (budget och prognos)
• att utbilda projektmedlemmar inom ekonomi
• att säkerställa väl fungerande fakturahantering inom organisationen
• effektiviseringsprojekt genom utveckling av processer och arbetssätt för ekonomisk styrning
• utveckling av ekonomiska rapporter i Excel.

Vem är du?
• högskoleutbildning om minst 180 hp inom ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• goda kunskaper i MS Office
• kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView)
• minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• minst ett (1) års erfarenhet av statlig redovisning
• kunna kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift

För att vara kvalificerad för tjänsten ska du även uppfylla;

• minst ett (1) års erfarenhet av Excel på avancerad nivå (arbetat med analyser i pivot-tabeller)
• minst ett (1) års erfarenhet av att utveckla och implementera processer.

Du erbjuds
Tjänsten är på deltid 50%. Uppdraget ska påbörjas 2024-11-18 och pågå i 12 månader. Startdatumet är preliminärt och gäller under förutsättning att kontraktet har trätt i kraft. Trafikverket har möjlighet att med befintliga kontraktsvillkor förlänga kontraktstiden med upp till sex (6) + fem (5) månader. Stationeringsort är Sundbyberg. Kontoret ligger på Vasagatan 12B. Resor inom Sverige kan förekomma. Du erbjuds ett konsultuppdrag via Jurek hos vår kund Trafikverket. Du kommer att vara anställd av Jurek Talents och erbjuds en tidsbegränsad anställning. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på [email protected] 
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Ekonomiadministratörer sökes till SIDA

Jurek söker fler ekonomiassistenter till den spännande förvaltningsmyndigheten SIDA. Har du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta?  Välkommen in med din ansökan! Bakgrund Sida är en statlig upphandlande myndighet som arbetar på uppdrag av Sveriges riksdag och regering för att minska fattigdomen i världen. Genom myndighetens arbete och tillsammans med andra bidrar Sida till att genomföra Sve... Visa mer
Jurek söker fler ekonomiassistenter till den spännande förvaltningsmyndigheten SIDA. Har du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta? 

Välkommen in med din ansökan!

Bakgrund
Sida är en statlig upphandlande myndighet som arbetar på uppdrag av Sveriges riksdag och regering för att minska fattigdomen i världen. Genom myndighetens arbete och tillsammans med andra bidrar Sida till att genomföra Sveriges politik för global utveckling.

Sida befinner sig nu i en spännande förändringsresa, fr.o.m. den 1 oktober får myndigheten en ny organisation och har därför ett personalbehov under en begränsad tid. Uppdraget ska påbörjas så snabbt som möjligt, dock senast 4 november.
Arbetsuppgifter
Som programadministratör kommer arbetsuppgifterna vara i linje med en ekonomiassistents. Dessa inkluderar huvudsakligen; 

• Löpande ekonomiadministration såsom att granska rekvisitioner och hantera fakturor.
• Bistå enhetschefen med finansiell uppföljning av budgeten för utvecklingssamarbetet och interna kostnader, både löpande och genom prognoser.
• Stöd till handläggaren i arbetet med Sidas insatshanteringssystem och dokument, ekonomi- och faktureringssystem samt vid upphandling och avrop från ramavtal.
• Hantera inkomna mail från myndighetsbrevlådan, inklusive diarieföring, arkivering samt administrera enhetens digitala samarbetsyta (Share).
• Ansvara för introduktion för nya medarbetare på enheten, IT-ärenden, samt allmänna administrativa och koordinerande uppgifter.
• Personaladministration och övriga administrativa uppgifter som kan förekomma på enheten.

För Programadministratörer (3-4 st) gäller tjänstgöring på någon av följande avdelningar:

• AFRIKA-avdelningen. Operativt arbete med biståndet mot utlandsmyndigheter i regionen.
• GLOBALA avdelningen. Fokus på globala strategier- och insatshantering.
• HUMANITÄRA avdelningen. Arbete med humanitärt bistånd.

Vem är du?

Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta.

Utöver det behöver du uppfylla följande för att vara kvalificerad för detta konsultuppdrag:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst 3 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent 
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• minst 6 månaders arbetserfarenhet från statlig eller kommunal verksamhet. 

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag som ska påbörjas så snart som möjligt, dock senast 4 november och pågår i 12 månader. Sida ligger i Rissne och arbetsplatsen är aktivitetsbaserad. Uppdraget sker på plats hos Sida i Rissne med minst 60 procent (veckovis) på plats på kontoret, om inte annat överenskommes.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på [email protected] eller Elvira Björebäck på [email protected]

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! 
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Lönespecialist till spännande IT-koncern

Är du trygg i dina lönekunskaper och står redo för nytt uppdrag? Vill tillhöra en snabbrörlig organisation med högt i tak och ett engagerat löneteam? Då har vi rollen för dig! Rollbeskrivning Vår kund som är ett globalt IT-bolag söker nu en konsult till deras löneteam under en rekryteringsprocess. I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta hantera hela löneprocessen och själv ansvara för 300–500 löner. Du kommer att jobba med allt som rör lönehante... Visa mer
Är du trygg i dina lönekunskaper och står redo för nytt uppdrag? Vill tillhöra en snabbrörlig organisation med högt i tak och ett engagerat löneteam? Då har vi rollen för dig!

Rollbeskrivning
Vår kund som är ett globalt IT-bolag söker nu en konsult till deras löneteam under en rekryteringsprocess.

I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta hantera hela löneprocessen och själv ansvara för 300–500 löner. Du kommer att jobba med allt som rör lönehanteringen och dess delar så som förberedning, avstämning, kollektivavtal till lönekörning och en del personaladministration.

Du kommer att arbeta mot både den svenska och norska delen av organisationen och därmed hantera både svenska och norska löner. Rollen innebär många kontaktytor, både externt och internt, och samarbete med chefer ute i organisationen.

Då vår kund är en global koncern kommer du att arbeta med flera olika kollektivavtal och lönesystem. Idag arbetar de bland annat med lönesystemen HRM Software, SD Worx och Hogia Lön.

Vem är du?
Dig vi söker till detta uppdrag är troligen van konsult och är trygg i dina lönekunskaper där du har minst två års erfarenhet av hela löneprocessen. Har du arbetat i SD Works eller Hogia Lön sedan tidigare är detta meriterande men vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du trivs i en snabbrörlig miljö där det händer mycket och är duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Slutligen ser vi att du är en teamplayer och trivs med att samarbeta med andra i ditt team och medarbetare/chefer från andra delar i organisationen.

Om uppdraget
Här erbjuds du en spännande roll i en snabbrörlig organisation. Du blir en del av ett engagerat och glatt team med stark gemenskap, driv och handlingskraft. Rollen är placerad i Sundbyberg och den finns möjlighet att arbeta hemifrån vid behov.

Tjänsten är ett konsultuppdrag under en rekryteringsprocess och planeras löpa i minst till slutet av oktober, med start omgående. Du är konsult och anställd hos Jurek HR men arbetar på plats hos vår kund. Vid frågor om uppdraget är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på [email protected]

Vi hoppas att kunna tillsätta uppdraget så snart som möjligt, så låter detta som rätt roll för dig? – Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

 

Sökord; HR-administratör, HR, Administratör, lönekonsult, lönehandläggare, löneadministratör, lönehantering, lönespecialist, löneansvar, löneassistent, lön, pay-roll, payroll Visa mindre

Avdelningsadministratör sökes till SIDA

Jurek söker fler avdelningsadministratörer till den spännande förvaltningsmyndigheten SIDA. Har du erfarenhet av arbete som administratör/assistent i minst 3 års tid och är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta?  Välkommen in med din ansökan! Bakgrund Sida är en statlig upphandlande myndighet som arbetar på uppdrag av Sveriges riksdag och regering för att minska fattigdomen i världen. Genom myndighetens arbete och tillsammans med andra bi... Visa mer
Jurek söker fler avdelningsadministratörer till den spännande förvaltningsmyndigheten SIDA. Har du erfarenhet av arbete som administratör/assistent i minst 3 års tid och är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta? 

Välkommen in med din ansökan!

Bakgrund
Sida är en statlig upphandlande myndighet som arbetar på uppdrag av Sveriges riksdag och regering för att minska fattigdomen i världen. Genom myndighetens arbete och tillsammans med andra bidrar Sida till att genomföra Sveriges politik för global utveckling.

Sida befinner sig nu i en spännande förändringsresa, fr.o.m. den 1 oktober får myndigheten en ny organisation och har därför ett personalbehov under en begränsad tid. Uppdraget ska påbörjas så snabbt som möjligt, dock senast 4 november.
Arbetsuppgifter
Som avdelningsadministratör kommer arbetsuppgifterna vara i linje med ett administrativt stöd. Dessa inkluderar huvudsakligen; 

• Administrativt stöd till avdelningens chefer, bland annat genom att bistå med underlag och presentationer
• Samordning och administration (inklusive planering, mötesinbjudningar, underlag och vid behov protokoll) av möten, facklig samverkan, personal och planeringsaktiviteter samt konferenser
• Stöd i ärende- och dokumenthantering
• Vara avdelningens kontaktperson gentemot övriga verksamheten i olika administrativa frågor (tillsammans med andra administratörer)
• Praktisk förberedelse samt stöd vid introduktion av medarbetare och avslut av anställningar (tillsammans med andra administratörer).
• Personaladministrativa uppgifter, kvalitetssäkring av tidrapportering, personallistor, attesträttslistor m.m.
• Administration och sammanställning av rapportering från övriga Sida inom områden såsom utvärderingsplanering, åtgärdsplaner m.m.
• Bidra till avdelningens interna kommunikation, t.ex. publicera information på intranätet (Sida använder Wordpress) och digitala samarbetsytor. I övrigt förekommande uppgifter för avdelningen.

För avdelningsadministratörer gäller tjänstgöring på någon av följande avdelningar:

MENA, Asien och Latinamerika avdelningen. Arbetar operativt med biståndet mot utlandsmyndigheten i regionen.

RESULTAT avdelningen. Stödavdelning till de operativa avdelningarna i genomförande av strategier och insatser samt samordning av tematisk och metod utveckling
.
Avdelningen för HANDEL, PRIVAT SEKTOR och FINANSIELLA instrument. Fokus på finansiella instrument i beståndandet och kopplingen till handel.

DIGSÄK. Avdelningen för digitalisering och säkerhet.

Vem är du?

Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta.

Utöver det behöver du uppfylla följande för att vara kvalificerad för detta konsultuppdrag:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• minst 3 års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent 
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• minst 6 månaders arbetserfarenhet från statlig eller kommunal verksamhet. 

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag som ska påbörjas så snart som möjligt, dock senast 4 november och pågår i 12 månader. Sida ligger i Rissne och arbetsplatsen är aktivitetsbaserad. Uppdraget sker på plats hos Sida i Rissne med minst 60 procent (veckovis) på plats på kontoret, om inte annat överenskommes.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på [email protected] eller Elvira Björebäck på [email protected]

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! 
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Lönespecialist till spännande IT-koncern

Är du trygg i dina lönekunskaper och står redo för nytt uppdrag? Vill tillhöra en snabbrörlig organisation med högt i tak och ett engagerat löneteam? Då har vi rollen för dig! Rollbeskrivning Vår kund som är ett globalt IT-bolag söker nu en konsult till deras löneteam under en rekryteringsprocess. I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta hantera hela löneprocessen och själv ansvara för 300–500 löner. Du kommer att jobba med allt som rör lönehante... Visa mer
Är du trygg i dina lönekunskaper och står redo för nytt uppdrag? Vill tillhöra en snabbrörlig organisation med högt i tak och ett engagerat löneteam? Då har vi rollen för dig!

Rollbeskrivning
Vår kund som är ett globalt IT-bolag söker nu en konsult till deras löneteam under en rekryteringsprocess.

I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta hantera hela löneprocessen och själv ansvara för 300–500 löner. Du kommer att jobba med allt som rör lönehanteringen och dess delar så som förberedning, avstämning, kollektivavtal till lönekörning och en del personaladministration.

Du kommer att arbeta mot både den svenska och norska delen av organisationen och därmed hantera både svenska och norska löner. Rollen innebär många kontaktytor, både externt och internt, och samarbete med chefer ute i organisationen.

Då vår kund är en global koncern kommer du att arbeta med flera olika kollektivavtal och lönesystem. Idag arbetar de bland annat med lönesystemen HRM Software, SD Worx och Hogia Lön.

Vem är du?
Dig vi söker till detta uppdrag är troligen van konsult och är trygg i dina lönekunskaper där du har minst två års erfarenhet av hela löneprocessen. Har du arbetat i SD Works eller Hogia Lön sedan tidigare är detta meriterande men vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du trivs i en snabbrörlig miljö där det händer mycket och är duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Slutligen ser vi att du är en teamplayer och trivs med att samarbeta med andra i ditt team och medarbetare/chefer från andra delar i organisationen.

Om uppdraget
Här erbjuds du en spännande roll i en snabbrörlig organisation. Du blir en del av ett engagerat och glatt team med stark gemenskap, driv och handlingskraft. Rollen är placerad i Sundbyberg och den finns möjlighet att arbeta hemifrån vid behov.

Tjänsten är ett konsultuppdrag under en rekryteringsprocess och planeras löpa i minst till slutet av oktober, med start omgående. Du är konsult och anställd hos Jurek HR men arbetar på plats hos vår kund. Vid frågor om uppdraget är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på [email protected]

Vi hoppas att kunna tillsätta uppdraget så snart som möjligt, så låter detta som rätt roll för dig? – Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

 

Sökord; HR-administratör, HR, Administratör, lönekonsult, lönehandläggare, löneadministratör, lönehantering, lönespecialist, löneansvar, löneassistent, lön, pay-roll, payroll Visa mindre

Accounting Manager till Avis

Söker du en spännande roll med möjlighet att ta helhetsansvaret för redovisningen i Sverige i ett dynamiskt och ledande företag inom hyrbils branschen. Är du intresserad av att ta nästa steg i karriären i en internationell miljö? Vi söker en trygg och målinriktad Accounting manager som brinner för noggrannhet och kvalitet, någon som kan navigera i komplexa ekonomiska processer och säkerställa efterlevnad av local gaap. Hos Avis kommer du tillsammans med d... Visa mer
Söker du en spännande roll med möjlighet att ta helhetsansvaret för redovisningen i Sverige i ett dynamiskt och ledande företag inom hyrbils branschen. Är du intresserad av att ta nästa steg i karriären i en internationell miljö?

Vi söker en trygg och målinriktad Accounting manager som brinner för noggrannhet och kvalitet, någon som kan navigera i komplexa ekonomiska processer och säkerställa efterlevnad av local gaap. Hos Avis kommer du tillsammans med dedikerade kollegor att driva och utveckla arbetet löpande.

Arbetsuppgifter

Som Accounting manager hos oss kommer du stötta Finance Manager (placerat i Danmark) inom både redovisning och rapportering. Tillsammans med ett team på 2 kollegor kommer du att driva vår ekonomi framåt och säkerställa vår ständiga tillväxt.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

• Driva månads-, kvartals- och årsbokslut enligt lokal gaap
• Upprätta lagstadgad rapportering, inklusive årsredovisning, skatte- och momsdeklarationer.
• Följa och säkerställa efterlevnad av lokala bokföringsstandarder och stötta Finance Manager med intern kontroll.
• Ad hoc analyser för att stötta affären
• Ansvara för cashflow prognosen i nära samarbete med Treasury avdelningen
• Förbereda och granska processer
• Coacha teamet samt även stötta andra ekonomifunktioner

Vem är du?

För att trivas hos oss är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt bolag med stort eget ansvar. Som person är du noggrann, hjälpsam och prestigelös. Du trivs med att ta stort ansvar för ett brett område och är van att arbeta självständigt. Du har ett driv och en vilja att kunna göra skillnad med en god problemlösningsförmåga. Har du erfarenhet av att leda ett team är detta meriterande men viktigt att intresset finns.

Du har en relevant universitetsutbildning och arbetslivserfarenhet från liknande roll som redovisningsansvarig eller redo att axla den rollen nu. Vi ser gärna att du har erfarenhet från internationell koncern med god erfarenhet av K3 regelverket då man ensam ansvarar för det (US Gaap är meriterande). Du har en stark analytisk förmåga och goda kunskaper i Excel samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Du erbjuds

Du erbjuds ett intressant och utvecklande arbete i en internationell koncern. Du kommer tillhöra ett dynamiskt företag med en stabil position på marknaden där det ges goda möjligheter till utveckling och karriär. Du är placerad i deras lokaler i Sundbyberg men det finns även möjligt till hybridarbete.

I den här rekryteringen samarbetar Avis med Jurek Rekrytering och Bemanning. Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att kontakta Marie Källström tel. 070-751 9343. Ansök på www.jurek.se.

Om verksamheten

Avis Budget is a trusted brand with a long history of innovation in the car rental industry and is one of the world´s top brands for customer loyalty, with a commitment to true convenience and exceptional service with the Avis human touch.

The Avis brand operates across six continents via a network of over 5230 locations in 166 countries, through wholly-owned subsidiaries in 21 corporate countries complemented by licence arrangements in a further 145 countries.

The Budget brand, serves customers across six continents, through more than 3,900 locations in 124 countries, including over 800 airports. These are predominantly franchise businesses with corporate operations in France, Germany, Spain, UK, Austria, Netherlands and Switzerland.
Budget is an industry leader in providing vehicle rental services to value-conscious travellers worldwide.
Where possible and for customer convenience, the Avis and Budget brands share the same rental locations at many airports, railway stations and other key locations across Europe.

Zipcar is the world´s leading car sharing network with more than 775,000 members
Avis Budget Group EMEA Ltd is owned by Avis Budget Group, Inc. (NASDAQ: CAR), which operates and licenses the brands throughout the world. For more information, visit www.avis.com , www.budget-international.com or www.zipcar.com . Visa mindre

Systemintresserad investeringscontroller sökes till Norrvatten!

För att kunna genomföra planerade investeringar i dricksvattenförsörjningen och samtidigt bedriva den dagliga verksamheten mot högt uppsatta mål söker vi på Norrvatten nu en investeringscontroller. Vi söker dig som har erfarenhet att budgetera, följa upp och analysera investeringsprojekt. Är du rätt person? Ditt uppdrag Du kommer att ansvara för hela den ekonomiska redovisningen av projekt- och anläggningstillgångar inkluderat planering, budgetering och u... Visa mer
För att kunna genomföra planerade investeringar i dricksvattenförsörjningen och samtidigt bedriva den dagliga verksamheten mot högt uppsatta mål söker vi på Norrvatten nu en investeringscontroller. Vi söker dig som har erfarenhet att budgetera, följa upp och analysera investeringsprojekt. Är du rätt person?

Ditt uppdrag
Du kommer att ansvara för hela den ekonomiska redovisningen av projekt- och anläggningstillgångar inkluderat planering, budgetering och uppföljning samt ansvar för arbetet med anläggningsredovisningen.

Arbetet bedrivs i ett litet team med många praktiska arbetsmoment i Excel och systemstöd. Bokföring görs i Visma Control, avstämning, budgetering, prognostisering och analys sker huvudsakligen i systemverktyget Insikt. Rollen är systemtung och ett intresse för dylikt är viktigt för att trivas i rollen. Arbetet bedrivs självständigt och du förväntas ha kontroll på och verka för att rapportering sker med stor noggrannhet, i god tid och i nära samarbete med ekonomiteamet.

Förutom uppföljning av investeringsprojekten i nära samråd med organisationens projektledare, ingår arbetsuppgifter som bokföring av aktiverad tid, aktivering av tillgångar, komponentfördelning av tillgångar, prognostisering av avskrivningar samt att ta fram underlag till rapportering för organisationens ledning, styrelse och fullmäktige. Stor noggrannhet krävs för att ha kontroll på beslutade budgetmedel samt vid överföring av medel mellan år. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare är meriterande.

Andra arbetsuppgifter eller kunskapsområden som är meriterande rör försäkringar, offentlig upphandling, diarieföring, kommunal budgetering och systemadministration.
Kvalifikationer
• Ett par års erfarenhet av arbete som projektcontroller eller motsvarande
• Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning
• Van användare av Excel
• B-körkort

Meriterande kunskaper:
• Erfarenhet av arbete med redovisningsfrågor
• Erfarenhet av Visma Control
• Erfarenhet av verktyget Insikt

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är du strukturerad och samarbetsorienterad. Vi ser att du är lösningsorienterad och analytisk. Du tar reda på fakta och hittar bra lösningar på de utmaningar du stöter på i arbetet. En god social förmåga är viktig då rollen innebär många skiftande sociala kontakter inom och utom organisationen.

Vi ser det som självklart att du som en naturlig del av ditt arbete använder digitala verktyg och arbetssätt, samt att du uttrycker dig klart och tydligt i tal och skrift.

Du kommer vara placerad på Norrvattens huvudkontor. Tjänsten innebär att du med regelbundenhet även behöver arbeta vid kontoret på produktionsanläggningen i Järfälla.

Anställning inom Norrvatten innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövning med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Norrvattens erbjudande
Vi erbjuder ett arbete med en hög grad av påverkan i en kunskapsintensiv organisation med stort engagemang och stolthet över vårt viktiga samhällsuppdrag. På Norrvatten arbetar vi aktivt för att vara en öppen och inkluderande organisation där medarbetare trivs, mår bra och bidrar till helheten.

Vi ligger i teknikens framkant och driver utveckling av dricksvattenförsörjningen i samarbete med våra medlemskommuner och andra vatten- och miljöaktörer.

Vi erbjuder flera förmåner för dig som är anställd hos Norrvatten som till exempel friskvårdsbidrag och rikskort för subventionerad lunch. Alla medarbetare omfattas av kollektivavtal genom arbetsgivarorganisationen Sobona.
Om Norrvatten
Norrvatten producerar dricksvatten till 14 kommuner i norra Storstockholm. Omkring 700 000 människor, flera stora sjukhus samt Arlanda flygplats är beroende av att Norrvatten varje dag, dygnet runt levererar ett hälsosamt dricksvatten.

Norrvatten är Sveriges fjärde största dricksvattenproducent. Ungefär 70 personer arbetar hos oss. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg. Vårt vattenverk, Görvälnverket, ligger i Järfälla kommun, och är en av Sveriges vackrast belägna arbetsplatser med närhet till Mälaren och en fantastisk natur. Här producerar vi 1600 liter dricksvatten per sekund.
Ansökan och mer information
I den här rekryteringen samarbetar Norrvatten med Jurek Recruitment & Consulting. Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att kontakta Emelie Kumlin på [email protected] alt Elvira Björebäck på [email protected]. Ansök på www.jurek.se. Visa mindre

Systemintresserad investeringscontroller sökes till Norrvatten!

För att kunna genomföra planerade investeringar i dricksvattenförsörjningen och samtidigt bedriva den dagliga verksamheten mot högt uppsatta mål söker vi på Norrvatten nu en investeringscontroller. Vi söker dig som har erfarenhet att budgetera, följa upp och analysera investeringsprojekt. Är du rätt person? Ditt uppdrag Du kommer att ansvara för hela den ekonomiska redovisningen av projekt- och anläggningstillgångar inkluderat planering, budgetering och u... Visa mer
För att kunna genomföra planerade investeringar i dricksvattenförsörjningen och samtidigt bedriva den dagliga verksamheten mot högt uppsatta mål söker vi på Norrvatten nu en investeringscontroller. Vi söker dig som har erfarenhet att budgetera, följa upp och analysera investeringsprojekt. Är du rätt person?

Ditt uppdrag
Du kommer att ansvara för hela den ekonomiska redovisningen av projekt- och anläggningstillgångar inkluderat planering, budgetering och uppföljning samt ansvar för arbetet med anläggningsredovisningen.

Arbetet bedrivs i ett litet team med många praktiska arbetsmoment i Excel och systemstöd. Bokföring görs i Visma Control, avstämning, budgetering, prognostisering och analys sker huvudsakligen i systemverktyget Insikt. Rollen är systemtung och ett intresse för dylikt är viktigt för att trivas i rollen. Arbetet bedrivs självständigt och du förväntas ha kontroll på och verka för att rapportering sker med stor noggrannhet, i god tid och i nära samarbete med ekonomiteamet.

Förutom uppföljning av investeringsprojekten i nära samråd med organisationens projektledare, ingår arbetsuppgifter som bokföring av aktiverad tid, aktivering av tillgångar, komponentfördelning av tillgångar, prognostisering av avskrivningar samt att ta fram underlag till rapportering för organisationens ledning, styrelse och fullmäktige. Stor noggrannhet krävs för att ha kontroll på beslutade budgetmedel samt vid överföring av medel mellan år. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare är meriterande.

Andra arbetsuppgifter eller kunskapsområden som är meriterande rör försäkringar, offentlig upphandling, diarieföring, kommunal budgetering och systemadministration.
Kvalifikationer
• Ett par års erfarenhet av arbete som projektcontroller eller motsvarande
• Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning
• Van användare av Excel
• B-körkort

Meriterande kunskaper:
• Erfarenhet av arbete med redovisningsfrågor
• Erfarenhet av Visma Control
• Erfarenhet av verktyget Insikt

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är du strukturerad och samarbetsorienterad. Vi ser att du är lösningsorienterad och analytisk. Du tar reda på fakta och hittar bra lösningar på de utmaningar du stöter på i arbetet. En god social förmåga är viktig då rollen innebär många skiftande sociala kontakter inom och utom organisationen.

Vi ser det som självklart att du som en naturlig del av ditt arbete använder digitala verktyg och arbetssätt, samt att du uttrycker dig klart och tydligt i tal och skrift.

Du kommer vara placerad på Norrvattens huvudkontor. Tjänsten innebär att du med regelbundenhet även behöver arbeta vid kontoret på produktionsanläggningen i Järfälla.

Anställning inom Norrvatten innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövning med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Norrvattens erbjudande
Vi erbjuder ett arbete med en hög grad av påverkan i en kunskapsintensiv organisation med stort engagemang och stolthet över vårt viktiga samhällsuppdrag. På Norrvatten arbetar vi aktivt för att vara en öppen och inkluderande organisation där medarbetare trivs, mår bra och bidrar till helheten.

Vi ligger i teknikens framkant och driver utveckling av dricksvattenförsörjningen i samarbete med våra medlemskommuner och andra vatten- och miljöaktörer.

Vi erbjuder flera förmåner för dig som är anställd hos Norrvatten som till exempel friskvårdsbidrag och rikskort för subventionerad lunch. Alla medarbetare omfattas av kollektivavtal genom arbetsgivarorganisationen Sobona.
Om Norrvatten
Norrvatten producerar dricksvatten till 14 kommuner i norra Storstockholm. Omkring 700 000 människor, flera stora sjukhus samt Arlanda flygplats är beroende av att Norrvatten varje dag, dygnet runt levererar ett hälsosamt dricksvatten.

Norrvatten är Sveriges fjärde största dricksvattenproducent. Ungefär 70 personer arbetar hos oss. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg. Vårt vattenverk, Görvälnverket, ligger i Järfälla kommun, och är en av Sveriges vackrast belägna arbetsplatser med närhet till Mälaren och en fantastisk natur. Här producerar vi 1600 liter dricksvatten per sekund.
Ansökan och mer information
I den här rekryteringen samarbetar Norrvatten med Jurek Recruitment & Consulting. Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att kontakta Emelie Kumlin på [email protected] alt Elvira Björebäck på [email protected]. Ansök på www.jurek.se. Visa mindre

Lönespecialist till spännande IT-koncern

Är du trygg i dina lönekunskaper och står redo för nytt uppdrag? Vill tillhöra en snabbrörlig organisation med högt i tak och ett engagerat löneteam? Då har vi rollen för dig! Rollbeskrivning Vår kund som är ett globalt IT-bolag söker nu en konsult till deras löneteam under en rekryteringsprocess. I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta hantera hela löneprocessen och själv ansvara för 300–500 löner. Du kommer att jobba med allt som rör lönehante... Visa mer
Är du trygg i dina lönekunskaper och står redo för nytt uppdrag? Vill tillhöra en snabbrörlig organisation med högt i tak och ett engagerat löneteam? Då har vi rollen för dig!

Rollbeskrivning
Vår kund som är ett globalt IT-bolag söker nu en konsult till deras löneteam under en rekryteringsprocess.

I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta hantera hela löneprocessen och själv ansvara för 300–500 löner. Du kommer att jobba med allt som rör lönehanteringen och dess delar så som förberedning, avstämning, kollektivavtal till lönekörning och en del personaladministration.

Du kommer att arbeta mot både den svenska och norska delen av organisationen och därmed hantera både svenska och norska löner. Rollen innebär många kontaktytor, både externt och internt, och samarbete med chefer ute i organisationen.

Då vår kund är en global koncern kommer du att arbeta med flera olika kollektivavtal och lönesystem. Idag arbetar de bland annat med lönesystemen HRM Software, SD Worx och Hogia Lön.

Vem är du?
Dig vi söker till detta uppdrag är troligen van konsult och är trygg i dina lönekunskaper där du har minst två års erfarenhet av hela löneprocessen. Har du arbetat i SD Works eller Hogia Lön sedan tidigare är detta meriterande men vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du trivs i en snabbrörlig miljö där det händer mycket och är duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Slutligen ser vi att du är en teamplayer och trivs med att samarbeta med andra i ditt team och medarbetare/chefer från andra delar i organisationen.

Om uppdraget
Här erbjuds du en spännande roll i en snabbrörlig organisation. Du blir en del av ett engagerat och glatt team med stark gemenskap, driv och handlingskraft. Rollen är placerad i Sundbyberg och den finns möjlighet att arbeta hemifrån vid behov.

Tjänsten är ett konsultuppdrag under en rekryteringsprocess och planeras löpa i minst 3 månader, med start omgående. Du är konsult och anställd hos Jurek HR men arbetar på plats hos vår kund. Vid frågor om uppdraget är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på [email protected]

Vi hoppas att kunna tillsätta uppdraget så snart som möjligt, så låter detta som rätt roll för dig? – Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

 

Sökord; HR-administratör, HR, Administratör, lönekonsult, lönehandläggare, löneadministratör, lönehantering, lönespecialist, löneansvar, löneassistent, lön, pay-roll, payroll Visa mindre

Initiativrik och självständig upphandlare sökes till Norrvatten!

För att kunna genomföra upphandlingar, planera och följa upp avtal och bedriva den dagliga verksamheten mot uppsatta mål söker Norrvatten nu en upphandlare.  Vi söker dig som har erfarenhet av offentlig upphandling och trivs i en bred och självständig roll där du får möjlighet att ta snabba beslut och initiativ. Är du rätt person? Ditt uppdrag I den här rollen arbetar du operativt med att genomföra upphandlingar enligt LUF i nära samarbete med alla fu... Visa mer
För att kunna genomföra upphandlingar, planera och följa upp avtal och bedriva den dagliga verksamheten mot uppsatta mål söker Norrvatten nu en upphandlare. 

Vi söker dig som har erfarenhet av offentlig upphandling och trivs i en bred och självständig roll där du får möjlighet att ta snabba beslut och initiativ.

Är du rätt person?

Ditt uppdrag

I den här rollen arbetar du operativt med att genomföra upphandlingar enligt LUF i nära samarbete med alla funktioner inom organisationen. Du arbetar med planeringen, genomförandet och uppföljningen av upphandlingar. Många upphandlingar är av det tekniska slaget och det är en fördel om du har erfarenhet eller intresse av detta. Du kommer också att leda ett inköpsråd som samordnar inköp och upphandlingar inom organisationen. Att delta i avtalstecknande, avtalsuppföljningar samt leverantörsförhandlingar är också en del av ditt arbete. Utveckling av inköp- och upphandlingsprocesserna ingår också i ditt uppdrag. En annan del i arbetet är att utveckla avtalsuppföljning och förvaltning inom organisationen samt att utbilda internt i upphandlings- och inköpsfrågor.

Kvalifikationer

• Högskoleutbildning med juridisk, ekonomisk eller teknisk inriktning eller YH- utbildning med inriktning mot upphandling
• Ett par års erfarenhet av självständigt upphandlingsarbete enligt LOU eller LUF
• B-körkort.

Meriterande kunskaper:

• Kunskap och erfarenhet av arbete med regelverken AB, ABK och ABT
• Erfarenhet av entreprenadupphandlingar.

Personliga egenskaper

I den här rollen är det viktigt att du är strukturerad och samarbetsorienterad. Du trivs med att ta reda på fakta och hitta bra lösningar på de utmaningar du stöter på i arbetet. En god social förmåga är viktig då rollen innebär många sociala kontakter inom och utom organisationen.

Vi ser det som en självklarhet att du är analytisk och ser det som en naturlig del av ditt arbete att använda digitala verktyg. Du är van uttrycka dig klart och tydligt i tal och skrift.

Du kommer vara placerad på Norrvattens huvudkontor. Tjänsten innebär att du med regelbundenhet även behöver arbeta vid kontoret på produktionsanläggningen i Järfälla.

Anställning inom Norrvatten innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövning med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Norrvattens erbjudande

Vi erbjuder ett arbete med en hög grad av påverkan i en kunskapsintensiv organisation med stort engagemang och stolthet över vårt viktiga samhällsuppdrag. På Norrvatten arbetar vi aktivt för att vara en öppen och inkluderande organisation där medarbetare trivs, mår bra och bidrar till helheten.

Vi ligger i teknikens framkant och driver utveckling av dricksvattenförsörjningen i samarbete med våra medlemskommuner och andra vatten- och miljöaktörer.

Vi erbjuder flera förmåner för dig som är anställd hos Norrvatten som till exempel friskvårdsbidrag och rikskort för subventionerad lunch. Alla medarbetare omfattas av kollektivavtal genom arbetsgivarorganisationen Sobona.

Om Norrvatten

Norrvatten producerar dricksvatten till 14 kommuner i norra Storstockholm. Närmare 700 000 människor, flera stora sjukhus samt Arlanda flygplats är beroende av att Norrvatten varje dag, dygnet runt levererar ett hälsosamt dricksvatten.

Norrvatten producerar dricksvatten till 14 kommuner i norra Storstockholm. Omkring 700 000 människor, flera stora sjukhus samt Arlanda flygplats är beroende av att Norrvatten varje dag, dygnet runt levererar ett hälsosamt dricksvatten.

Norrvatten är Sveriges fjärde största dricksvattenproducent. Ungefär 70 personer arbetar hos oss. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg. Vårt vattenverk, Görvälnverket, ligger i Järfälla kommun, och är en av Sveriges vackrast belägna arbetsplatser med närhet till Mälaren och en fantastisk natur. Här producerar vi 1600 liter dricksvatten per sekund.

Ansökan och mer information

I den här rekryteringen samarbetar Norrvatten med Jurek Recruitment & Consulting. Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att kontakta Emelie Kumlin på [email protected] alt Elvira Björebäck på [email protected]. Ansök på www.jurek.se. Visa mindre

Systemintresserad investeringscontroller sökes till Norrvatten!

För att kunna genomföra planerade investeringar i dricksvattenförsörjningen och samtidigt bedriva den dagliga verksamheten mot högt uppsatta mål söker vi på Norrvatten nu en investeringscontroller. Vi söker dig som har erfarenhet att budgetera, följa upp och analysera investeringsprojekt. Är du rätt person? Ditt uppdrag Du kommer att ansvara för hela den ekonomiska redovisningen av projekt- och anläggningstillgångar inkluderat planering, budgetering och u... Visa mer
För att kunna genomföra planerade investeringar i dricksvattenförsörjningen och samtidigt bedriva den dagliga verksamheten mot högt uppsatta mål söker vi på Norrvatten nu en investeringscontroller. Vi söker dig som har erfarenhet att budgetera, följa upp och analysera investeringsprojekt. Är du rätt person?

Ditt uppdrag
Du kommer att ansvara för hela den ekonomiska redovisningen av projekt- och anläggningstillgångar inkluderat planering, budgetering och uppföljning samt ansvar för arbetet med anläggningsredovisningen.

Arbetet bedrivs i ett litet team med många praktiska arbetsmoment i Excel och systemstöd. Bokföring görs i Visma Control, avstämning, budgetering, prognostisering och analys sker huvudsakligen i systemverktyget Insikt. Rollen är systemtung och ett intresse för dylikt är viktigt för att trivas i rollen. Arbetet bedrivs självständigt och du förväntas ha kontroll på och verka för att rapportering sker med stor noggrannhet, i god tid och i nära samarbete med ekonomiteamet.

Förutom uppföljning av investeringsprojekten i nära samråd med organisationens projektledare, ingår arbetsuppgifter som bokföring av aktiverad tid, aktivering av tillgångar, komponentfördelning av tillgångar, prognostisering av avskrivningar samt att ta fram underlag till rapportering för organisationens ledning, styrelse och fullmäktige. Stor noggrannhet krävs för att ha kontroll på beslutade budgetmedel samt vid överföring av medel mellan år. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare är meriterande.

Andra arbetsuppgifter eller kunskapsområden som är meriterande rör försäkringar, offentlig upphandling, diarieföring, kommunal budgetering och systemadministration.
Kvalifikationer
• Ett par års erfarenhet av arbete som projektcontroller eller motsvarande
• Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning
• Van användare av Excel
• B-körkort

Meriterande kunskaper:
• Erfarenhet av arbete med redovisningsfrågor
• Erfarenhet av Visma Control
• Erfarenhet av verktyget Insikt

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är du strukturerad och samarbetsorienterad. Vi ser att du är lösningsorienterad och analytisk. Du tar reda på fakta och hittar bra lösningar på de utmaningar du stöter på i arbetet. En god social förmåga är viktig då rollen innebär många skiftande sociala kontakter inom och utom organisationen.

Vi ser det som självklart att du som en naturlig del av ditt arbete använder digitala verktyg och arbetssätt, samt att du uttrycker dig klart och tydligt i tal och skrift.

Du kommer vara placerad på Norrvattens huvudkontor. Tjänsten innebär att du med regelbundenhet även behöver arbeta vid kontoret på produktionsanläggningen i Järfälla.

Anställning inom Norrvatten innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövning med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Norrvattens erbjudande
Vi erbjuder ett arbete med en hög grad av påverkan i en kunskapsintensiv organisation med stort engagemang och stolthet över vårt viktiga samhällsuppdrag. På Norrvatten arbetar vi aktivt för att vara en öppen och inkluderande organisation där medarbetare trivs, mår bra och bidrar till helheten.

Vi ligger i teknikens framkant och driver utveckling av dricksvattenförsörjningen i samarbete med våra medlemskommuner och andra vatten- och miljöaktörer.

Vi erbjuder flera förmåner för dig som är anställd hos Norrvatten som till exempel friskvårdsbidrag och rikskort för subventionerad lunch. Alla medarbetare omfattas av kollektivavtal genom arbetsgivarorganisationen Sobona.
Om Norrvatten
Norrvatten producerar dricksvatten till 14 kommuner i norra Storstockholm. Omkring 700 000 människor, flera stora sjukhus samt Arlanda flygplats är beroende av att Norrvatten varje dag, dygnet runt levererar ett hälsosamt dricksvatten.

Norrvatten är Sveriges fjärde största dricksvattenproducent. Ungefär 70 personer arbetar hos oss. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg. Vårt vattenverk, Görvälnverket, ligger i Järfälla kommun, och är en av Sveriges vackrast belägna arbetsplatser med närhet till Mälaren och en fantastisk natur. Här producerar vi 1600 liter dricksvatten per sekund.
Ansökan och mer information
I den här rekryteringen samarbetar Norrvatten med Jurek Recruitment & Consulting. Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att kontakta Emelie Kumlin på [email protected] alt Elvira Björebäck på [email protected]. Ansök på www.jurek.se. Visa mindre

Erfaren Business Controller sökes för långt uppdrag i norrort

Arbetsbeskrivning En framstående aktör inom bostadsutveckling söker för närvarande en erfaren och engagerad Business Controller för att stärka och stödja verksamheten. I rollen som Business Controller kommer du att agera som den viktiga länken mellan verksamheten och ekonomiavdelningen, där du spelar en nyckelroll i att kombinera serviceinriktad support. Du kommer rapportera till Head of Controll och ingå i ett team på 8 personer. De huvudsakliga arbetsu... Visa mer
Arbetsbeskrivning

En framstående aktör inom bostadsutveckling söker för närvarande en erfaren och engagerad Business Controller för att stärka och stödja verksamheten. I rollen som Business Controller kommer du att agera som den viktiga länken mellan verksamheten och ekonomiavdelningen, där du spelar en nyckelroll i att kombinera serviceinriktad support. Du kommer rapportera till Head of Controll och ingå i ett team på 8 personer.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

• Ekonomistöd mot verksamheten
• Analys och uppföljning av projekt
• Äga budget- och prognosprocessen
• Rapportering
• Vara delaktig i diverse olika effektiviseringsprojekt
• Ad hoc

Vem är du?

Du har en lång och gedigen bakgrund från rollen som business eller projekt controller och med fördel från bygg- och/eller fastighetsbranschen. Vi ser att du är van att jobba i olika affärssystem och vi kommer se det som meriterande om du tidigare jobbat i Mercur. Som person är du organiserad, ansvarstagande och är van att kommunicera med icke ekonomer. Vidare är du analytisk, självgående och har ett stort mått av självledarskap då rollen kräver ett stort eget driv. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska.

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag med omgående start och som förväntas fortlöpa i ca 18 månader. Kunde har sina lokaler i centrala Sundbyberg och arbetet är förlagt på heltid. Arbetet är förlagt på kontoret och under bokslutsperioder kommer man kunna jobba på distans, övrig tid är på kontoret. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Gabriel Spennare på [email protected]

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Visa mindre

Finance Manager med bakgrund från controlling

Arbetsbeskrivning Vi söker en Finance Manager med bakgrund från controlleryrket för ett uppdrag med start i början på januari. I din roll som Finance Manager kommer du vara med och bygga upp controller funktionen samt leda arbetet för en ekonomifunktion som består av 6 medarbetare. Du ansvarar för den lokala ekonomistyrningen, rapportering samt interna processer. Vidare kommer du vara involverad i budget- och prognosprocessen samt kvalitetssäkra redovisni... Visa mer
Arbetsbeskrivning

Vi söker en Finance Manager med bakgrund från controlleryrket för ett uppdrag med start i början på januari. I din roll som Finance Manager kommer du vara med och bygga upp controller funktionen samt leda arbetet för en ekonomifunktion som består av 6 medarbetare. Du ansvarar för den lokala ekonomistyrningen, rapportering samt interna processer. Vidare kommer du vara involverad i budget- och prognosprocessen samt kvalitetssäkra redovisningen. Du rapporterar till CFO och VD. 

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

• Bygga upp controlling funktionen 
• Definiera och följa upp verksamhetens KPI:er
• Leda prognosarbetet
• Personalansvar och ledningsansvar
• Säkerställa och kvalitetssäkra redovisningen

Vem är du?

Du har tidigare erfarenhet från personalansvar och har en bakgrund från controlling och IFRS regelverket. Vi ser att du är van att jobba i internationell miljö med kvalificerad rapportering. Som person är du organiserad, strukturerad och lägger stor vikt vid att leverera en bra produkt. Du är affärsdriven och motiveras av att sätta upp nya processer och rutiner. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska.

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag med start i början på januari 2024 och som förväntas fortlöpa i 6 månader, med god chans till förlängning. Kunden är öppen för 80-100% tjänst och kunden har sitt kontor vid Telefonplan.  Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Gabriel Spennare på [email protected]

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Visa mindre

Senior Controller till Ikano Bostad

Vi på Ikano Bostad söker en senior controller som vill vara med och stötta och utveckla verksamheten i Sundbyberg. Är du en driven och självgående person med förmåga att ta egna initiativ och som tycker om att arbeta affärsnära? Vill du tillhöra ett team med härliga kollegor på en bra arbetsplats? Då kan vi ha tjänsten för dig! Arbetsbeskrivning Du kommer att ha en central roll i controllerteamet på Ikano Bostad och huvudsakliga arbetsuppgifter består bl... Visa mer
Vi på Ikano Bostad söker en senior controller som vill vara med och stötta och utveckla verksamheten i Sundbyberg.
Är du en driven och självgående person med förmåga att ta egna initiativ och som tycker om att arbeta affärsnära? Vill du tillhöra ett team med härliga kollegor på en bra arbetsplats? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Arbetsbeskrivning

Du kommer att ha en central roll i controllerteamet på Ikano Bostad och huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:
• Analys och uppföljning av enskilda projekt
• Övergripande rapportering och analys av resultat
• Var bollplank i ekonomifrågor och ekonomiuppföljning
• Vara med och ansvara för budget och prognos samt rapporteringsarbete
• Delta i förbättringsprojekt
• Samarbeta med angränsande funktioner inom ekonomistöd, affärsstöd, controlling och finance för att hantera gränssnittet mellan dessa roller/funktioner

Du rapporterar till Head of Controlling.

 

Vem är du?

Vi söker dig som är Civilekonom, eller motsvarande, och med flera års erfarenhet av att självständigt arbetat som controller med ett affärsnära fokus. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av controlleryrket inom bostadsutveckling eller närliggande bransch, såsom tex bygg- eller Brf. Du behärskar ekonomiavstämning av projekt, BI-system samt Officepaketet, särskilt Excel, på en hög nivå. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och utvecklingsorienterad, med stark analytisk förmåga. Du är framåt, driven och samtidigt jordnära och prestigelös.

Ikano Bostad vill gärna ha en mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökanden som kompletterar företaget med avseende på jämställdhet och mångfald. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Hos oss får du arbeta självständigt och chansen att påverka och bidra till utveckling. På Ikano Bostad har vi en varm och öppen kultur där vi bryr oss om varandra, inspirerar varandra och sätter stort fokus på att leva våra värderingar. Vi arbetar långsiktigt och alla är delaktiga i att driva utvecklingen av vår verksamhet. Vi har en arbetsmiljö där vi skapar möjligheter och vågar utveckla både oss själva och sättet vi jobbar på. Tillsammans kan vi åstadkomma någonting ännu bättre!

Detta är ett vikariat på ca 1,5 år med start så snart som möjligt. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Jurek. Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Sjöström, [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan via Jureks hemsida www.jurek.se Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Om Ikano Bostad
Ikano Bostad erbjuder kvadratsmarta, funktionella, hållbara och prisvärda bostäder för människor i livets alla faser. Vi bidrar till hållbara bostadsområden och stadsdelar i städer där Sverige växer. Våra värderingar är viktiga för oss: att som företag våga gå vår egen väg, arbeta tillsammans samt vägledas av sunt förnuft och enkelhet. Ikano Bostad ingår i Ikano, en internationell företagsgrupp som startades av IKEA:s grundare. Vår vision är att skapa möjligheter för en bättre vardag. Visa mindre

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till bolag i Bromma

Ansvarsområde Vi söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund i Bromma. Rollen innefattar hela leverantörsreskontra flödet och du kommer jobba nordiskt. I rollen ingår även att säkerställa attestflödet, hantering av påminnelser och räntefakturor. Du kommer jobba tillsammans med en kollega som har liknande arbetsuppgifter samt två redovisningsekonom. Du rapporterar till verksamhetens redovisningschef. Huvudsakliga arbetsuppgifter ... Visa mer
Ansvarsområde

Vi söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund i Bromma. Rollen innefattar hela leverantörsreskontra flödet och du kommer jobba nordiskt. I rollen ingår även att säkerställa attestflödet, hantering av påminnelser och räntefakturor. Du kommer jobba tillsammans med en kollega som har liknande arbetsuppgifter samt två redovisningsekonom. Du rapporterar till verksamhetens redovisningschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Registrering av leverantörer 
• Registrering av leverantörsfakturor
• Kontering
• Skapa betalfiler
• Underhåll av attestmatris
• Effektivisera leverantörsreskontraflödet
• Stötta övriga ekonomifunktionen

Vem är du?

Vi söker dig med ett par års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent och med fördel från leverantörsreskontra. Vi kommer se det som meriterande om du tidigare arbetat nordisk och med SAP. Som person är du engagerad och driven. Du trivs med att ge god service och är ansvarsfull och noggrann i ditt agerande. Du ska fungera i grupp såväl som att arbeta självständigt och själv kunna driva ditt arbete. Du skriver och talar obehindrat på svenska och engelska.

Du erbjuds

Ett konsultuppdrag med omgående start och som förväntas fortlöpa i 6 månader, och för rätt person finns det chans till direktanställning hos kunden. Tjänsten är placerad i nära anslutning till Bromma Blocks och du har möjlighet att jobba hemifrån 1 dagar per vecka. Tjänsten är förlagd på heltid och baseras på en 38h/ vecka. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Gabriel Spennare på [email protected]

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration Visa mindre

Vaktmästare sökes för konsultuppdrag

Jurek söker vaktmästare för konsultuppdrag på sex månader till myndighet. Vi söker dig som har minst tre års arbetslivserfarenhet som vaktmästare samt körkort klass B. Välkommen in med din ansökan! Arbetsuppgifter Som servicemedarbetare/vaktmästare arbetar man med fastighets- och verksamhetsanknutna tjänster som bland annat innebär tillsyn av lokaler, vissa fastighetsrelaterade åtgärder, felanmälningar, beställningar av gemensamma förbrukningsvaror, posth... Visa mer
Jurek söker vaktmästare för konsultuppdrag på sex månader till myndighet. Vi söker dig som har minst tre års arbetslivserfarenhet som vaktmästare samt körkort klass B. Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som servicemedarbetare/vaktmästare arbetar man med fastighets- och verksamhetsanknutna tjänster som bland annat innebär tillsyn av lokaler, vissa fastighetsrelaterade åtgärder, felanmälningar, beställningar av gemensamma förbrukningsvaror, posthantering och lokalanpassning. Särskilt fokus ligger på hantering av tekniken på kontoret, i synnerhet videokonferensutrustningen i lokalens konferensavdelning. Ansvaret omfattar även driftsättning/installationer av ny IT-utrustning samt översyn och åtgärder av desamma.

Man har kontakt med externa leverantörer av varor och tjänster samt interna kontakter med enheternas beställare. Man utför förbättringar av rutiner för tillsyn, kontroll och hantering av lokaler och teknik. Vidare ger man praktisk service och utför underhåll i lokalerna. Man ansvarar för egen ärendehantering i myndighetens ärendehanteringssystem. Resor utanför stationeringsorten kan förekomma.
Vem är du?
För att vara kvalificerad för denna roll ska du uppfylla följande: 

• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare
• körkort klass B
• grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• grundkunskaper i ärendesystem
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med start 2023-11-23 till 2024-05-23. Det finns möjlighet till förlängning i sex månader på konsultuppdraget. 

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på [email protected]

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! 
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre