Lediga jobb Atria Sweden AB i Sundbyberg

Se alla lediga jobb från Atria Sweden AB i Sundbyberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sundbyberg som finns inom det yrket.

In-store Marketing Manager

Vi letar efter dig - In-store Marketing Manager - som med din lyhördhet och strukturerade arbetssätt höjer våra shoppers köpupplevelse i butik! Om rollen Genom att inspirera, tydliggöra och förenkla köpbesluten bidrar du till att stärka och skapa värde för shopper, kund/butik och Atria. Du ansvarar för att strukturera, samordna, planera och genomföra butiksaktivering för de kategorier, segment och nylanseringar som beslutats i vår Go To Market-process. Som... Visa mer
Vi letar efter dig - In-store Marketing Manager - som med din lyhördhet och strukturerade arbetssätt höjer våra shoppers köpupplevelse i butik!
Om rollen
Genom att inspirera, tydliggöra och förenkla köpbesluten bidrar du till att stärka och skapa värde för shopper, kund/butik och Atria. Du ansvarar för att strukturera, samordna, planera och genomföra butiksaktivering för de kategorier, segment och nylanseringar som beslutats i vår Go To Market-process. Som In-store Marketing Manager jobbar du med ca 10 kollegor på avdelningen Marknad Retail och är en del av vårt Customer Market- team på tre personer. Gemensamt med CMM-teamet och övriga delar i den kommersiella organisationen kommer du utveckla verktyg, mekaniker & POS-material som syftar till att driva kategoriutveckling generellt och Atrias försäljning i synnerhet. Det innebär även en tät kontakt med externa byrårer.
Om arbetsuppgifterna
Ständigt utveckla och säkerställa butiksaktiviteter och material som supporterar och driver våra nyheter och befintlig produktportfölj
Kommunicera/Presentera planer/aktiviteter, mekaniker och material för den övriga kommersiella organisationen i allmänhet, men till säljkårsteamet i synnerhet
Tillsammans med fältsälj följa upp & analysera genomförda butiksaktiviteter, säljverktyg, mekaniker, butiksplaceringar och kampanjmaterial och värdera utfall mot mål efter säljperioden
Driva arbetet med att skapa säljande butiks- och införsäljningsmaterial – kontakt med shopper marketing byrå”
Driva erfarenhetsutbyte med säljkårsrepresentanter, utbyta idéer och lyssna av löpande för att justera verktygslåda så att utfallet kan optimeras
Konkurrens- och omvärldsbevakning in store

Ansök mellan 25 juli 2022 och 14 augusti 2022 kl. 23:59 (Europe/Helsinki)
Typ av anställning: Tillsvidare


Vem vi letar efter
I en roll med många kontaktytor är det viktigt du har en god samarbetsförmåga och är en lagspelare. Genom din lyhördhet och med ett strukturerat arbetssätt skapar du förtroende hos både externa och interna kontakter och ni kan tillsammans hitta nya lösningar för att uppnå ännu bättre resultat.
3-5 års erfarenhet från FMCG
Erfarenhet, insikt & förståelse för butiken som marknadsplats och dess olika mekaniker till att driva försäljning
Insikt & förståelse för praktisk butiksbearbetning och säljarens vardag
Van att jobba med MS (Excell & Power Point)

Har du även detta så är det meriterande:
Erfarenhet att ta fram briefer, köpa och styra byråarbete
Praktisk erfarenhet av kommunikation i digitala kanaler och upprättande av digitala planer för innehåll (content).
Erfarenhet av arbete med färskvaror är meriterande
Eftergymnasial utbildning inom försäljnings- marknadsförings, media (IHM, Berghs el liknande)


Övrig information
Har du frågor om tjänsten? Kontakta rekryterande chef Örjan Kristiansson på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta Sara Brandt, HRBP på [email protected]
Under semestertider kan vår återkoppling dröja något, men vi svarar så fort vi har möjlighet.

Om Retail
Du kommer att vara en del av Atrias största affärsområde; Retail, Deli & Export. Tillsammans med ca 80 kollegor kommer du att arbeta med dagligvaruprodukter från Lönneberga, Lithells, Ridderheims och Arboga pastej. Våra produkter hittar du i smörgåsmatshyllan, i korv- och matcharkshyllan, i kylda kycklinghyllan eller i delidisken där vi säljer våra egenproducerade produkter och våra handelsvaror. Vårt affärsområde har även ett exportansvar där Norden och norra Europa är främsta destinationerna. Flertalet jobbar på kontoret i Sundbyberg, medan andra sitter i Göteborg eller på någon av våra produktionsanläggningar runt om i Sverige.
Atria - Matglädje varje dag
Älskar du mat? Då har du kommit till rätt ställe. Hos oss på Atria finns ett gemensamt matintresse som genomsyrar hela organisationen. Vi tror på Good Food Better Mood och skapar tillsammans matglädje varje dag. Vill du dela den glädjen och jobba nära välkända & omtyckta varumärken som Lönneberga, Lithells och Ridderheims? Kom och jobba med oss på Atria! Visa mindre

Category Manager

Vill du en ha central roll i vårt Marknadsteam inom Retail & Export? Nu kan du bli vår nya Category Manager! Om rollen Som Category Manager ansvarar du för att utveckla kategoriarbetet genom att omvandla analys till insikter, utveckla kategoristrategier, ta fram planer och aktiviteter som driver lönsamhet och kategoritillväxt. Du leder och driver helheten, i nära samarbete med ett engagerat tvärfunktionellt team (bestående av Brand Manager, Customer Market... Visa mer
Vill du en ha central roll i vårt Marknadsteam inom Retail & Export? Nu kan du bli vår nya Category Manager!
Om rollen
Som Category Manager ansvarar du för att utveckla kategoriarbetet genom att omvandla analys till insikter, utveckla kategoristrategier, ta fram planer och aktiviteter som driver lönsamhet och kategoritillväxt. Du leder och driver helheten, i nära samarbete med ett engagerat tvärfunktionellt team (bestående av Brand Manager, Customer Marketing Manager, Market Insight, Produktutveckling och Key Account Managers). Du ansvarar för en av våra prioriterade kategorier; cold cuts. I den här rollen har du en unik möjlighet driva ett långsiktigt kategoriarbete och forma vad cold cuts ska vara i framtiden, i dialog med kunder och kollegor!
I stora drag kommer du att:
ansvara för att utveckla och äga kategoristrategier (3-5 år) som svarar mot konsument- och kundbehov
äga helheten från analys och strategi till årsplan, avseende sortimentsutveckling som svarar mot marknadsbehov i kategori och P&L
sätta övergripande målsättningar och riktning för framdrift och säkerställa sund tillväxt för aktuella kategorier och segment
ge inspel och uppdrag in i kommersiella processen som tas ut på marknaden i samråd med andra funktioner
leda tvärfunktionella team och samarbeta nära kollegor inom Marknad, Innovation och Sälj
hantera och driva många projekt samtidigt och vara projektägare, vilket kräver vana av att strukturera och prioritera för att möta handelns och interna tidsfrister
processutveckla och tydliggöra funktionen inom organisationen - från start till slut


För att lyckas i rollen:
har du erfarenhet från tidigare kategoriansvar och fingertoppskänsla för att ta fram attraktiva erbjudanden enl. time to market
ser du helheten med fokus på affären, uppsatta mål och förväntade resultat
är du trygg i både din analytiska och strategiska förmåga samt har erfarenhet av att utveckla strategier och realisera dem
är du samarbetsorienterad och sätter stort värde i det gemensamma arbetet i teamet
har du, precis som resten av oss på Atria, stort intresse för mat och matlagning


Om Retail, Deli & Export
Du kommer att vara en del av Atrias största affärsområde; Retail, Deli & Export. Tillsammans med ca 80 kollegor kommer du att arbeta med dagligvaruprodukter från Lönneberga, Lithells, Ridderheims och Arboga pastej. Våra produkter hittar du i smörgåsmatshyllan, i korv- och matcharkshyllan, i kylda kycklinghyllan eller i delidisken - där vi säljer våra egenproducerade produkter och våra handelsvaror. Vårt affärsområde har även ett exportansvar där Norden och norra Europa är främsta destinationerna. Flertalet jobbar på kontoret i Sundbyberg, medan andra utgår från Göteborg eller någon av våra produktionsanläggningar runt om i Sverige

Ansök mellan 7 september 2022 och 25 september
Typ av anställning: Tillsvidare
Vi förväntar oss följande från kandidater:
? 5-10 års erfarenhet från marknadstjänster, inkl erfarenhet från sälj/kund och innovationsarbete
? 5 års erfarenhet av FMCG, gärna färskvaror
? 3-5 års erfarenhet av kategoriledning
Minst 3 års studier vid högskola/universitet i Business Administration (eller annan som vi bedömer likvärdig)

Dessutom är dessa saker till din fördel:
Goda kunskaper i Excel, Powerpoint, Nielsen och GFK
Corporate english - branschengelska



Matglädje varje dag
Älskar du mat? Då har du kommit till rätt ställe. Hos oss på Atria finns ett gemensamt matintresse som genomsyrar hela organisationen. Vi tror på Good Food Better Mood och skapar tillsammans matglädje varje dag. Vill du dela den glädjen och jobba nära välkända & omtyckta varumärken som Lönneberga, Lithells och Ridderheims? Kom och jobba med oss på Atria! Visa mindre

Säljare DVH

Ansök    Okt 19    Atria Sweden AB    Utesäljare
Är du en riktigt vass säljare? Vi letar efter den skarpaste kniven i lådan till ett av våra distrikt med stor potential. I stora drag har du ansvar för att bearbeta, bibehålla och utveckla kundaffärerna i ditt geografiska område. Att nå uppsatta mål både för ditt distrikt och företaget. Genom att optimera våra varumärkens placering och synlighet i butik samt vårda och utveckla kundrelationen till nästa nivå - kommer du att briljera i rollen som säljare DVH... Visa mer
Är du en riktigt vass säljare? Vi letar efter den skarpaste kniven i lådan till ett av våra distrikt med stor potential.
I stora drag har du ansvar för att bearbeta, bibehålla och utveckla kundaffärerna i ditt geografiska område. Att nå uppsatta mål både för ditt distrikt och företaget. Genom att optimera våra varumärkens placering och synlighet i butik samt vårda och utveckla kundrelationen till nästa nivå - kommer du att briljera i rollen som säljare DVH.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara
Sälja in sortiment, nyheter och kampanjer
Se till att produkterna har rätt placering i butikshyllan och exponera kampanjer
Regelbundna kundbesök enligt plan
Affärsmässig relation till kunderna med ett ”win-win” - perspektiv
Uppnå budget och lönsamhetsmål
Fånga upp och förmedla kundperspektiv till interna samarbetspartners (KAM/marknad)


Vem vi letar efter
Vi letar efter dig som har ett stort engagemang och eget driv – inte bara läser innantill utan går de extra stegen och genuint bryr dig om din, kundens och företagets prestation. Som säljare DVH hos oss på Atria är du ofta själv i ditt arbete och du behöver därför ha koll på din struktur och ha en god planeringsförmåga - vara din egen chef. Att du är social och har lätt att skapa nya kontakter är en självklarhet och i säljteamet bidrar du till både energi och kreativitet.
Kunskapskrav
B-körkort
Erfarenhet från DVH och/eller sälj
Officepaketet

Har du även något av detta ser vi det som meriterande
Erfarenhet från livsmedelsbranschen
Distrikts/fältsäljare

Övrigt
Start: Februari 2023 eller enl. ök.
Anställning: Tillsvidare
Placeringsort: Huvudkontoret finns i Sundbyberg, men du utgår oftast från hemmet. Distriktet är Stockholmsområdet samt Gotland, resor med övernattning ingår i tjänsten.
Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Anders Westerlund, [email protected]
Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Sara Brandt HRBP, [email protected]

Bli en del av matglädjen
Hos oss på Atria finns ett gemensamt matintresse som genomsyrar hela organisationen. Vi tror på Good Food Better Mood och skapar tillsammans matglädje varje dag. Vill du dela den glädjen och jobba nära välkända & omtyckta varumärken som Lönneberga, Lithells och Ridderheims? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök mellan 19 oktober 2022 och 6 november 2022 kl. 23:59 (Europe/Stockholm) Visa mindre

Group Business Controller Procurement

Ansök    Maj 10    Atria Sweden AB    Business controller
We Atria, are looking for You - a driven, agile group Business Controller with great analysing and problemsolving skills - and of course - Passion for food. The Atria group is one of the leading food companies in Northern Europe. With the mission Good food - better mood we work in every part of our products life cycle. We have business in several European countries and when production often be local - some of our overhead functions are common. Group Busine... Visa mer
We Atria, are looking for You - a driven, agile group Business Controller with great analysing and problemsolving skills - and of course - Passion for food.
The Atria group is one of the leading food companies in Northern Europe. With the mission Good food - better mood we work in every part of our products life cycle. We have business in several European countries and when production often be local - some of our overhead functions are common. Group Business Controller Procurement is one of them and is overall responsible for financial reporting, analysis, planning, follow up of processes and administration within Procurement in Sweden, Finland and Denmark. The Key challenges is
To secure prices are correctly set externally and internally in order to ensure pricing on the end product is correctly set.
Regularly evaluate supplier performance and upgrade it by suggesting corrective action to remedy deficiencies.

The group Business controller procurement is a member of the Group procurement management team and are located in Sundbyberg, Sweden.
Key Accountabilities:
Analyze and resolve problems / bottlenecks and participate in the improvement projects and development of procurement & contracting policies and procedures.
Generating reports supporting decision making and strategic implementation.
Actively drive and participate in the analysis and follow-up of the company´s suppliers.
Establish working relations cross border; Finland, Sweden and Denmark.
In charge of all raw material price settings in M3, actual and forecast.
Be the link between procurement department and other business units regarding raw material information, price setting etc.
Review existing procurement & contracting policies and procedures and suggest improvements to streamline workflow and achieve better control and safeguard company’s interests and processes.
Prepare and review process purchase documentation. The job also includes meeting supplier


If You have any questions please contact AnnaKarin Dennevi, SVP Finance & IT : [email protected] or +4610-4823412
Apply between 10 May 2022 and 31 May 2022
Employment type: Permanent employment / Tillsvidare


Who we are looking for
Knowledge:
Experience from M3 and/or other procurement systems
University degree in economics - or similar.
Extensive business- and process understanding from a procurement perspective.
Communicate in English on corporate level.
Knowledge of internal processes, standards, policies and procedures.
Good understanding of company financials, both P/L and balance sheet for supplier evaluation purposes.

Experience:
At least 5 years of experience from business controlling, preferably experience from the process industry.
Pronounced experience and understanding of the challenges to work in a matrix organisation


Additionally: We think that your sence of proactivity, integrity and change agility will be your winning personal skills in this role.

Atria
ATRIA SWEDEN is part of Atria Group, which is one of the leading meat - and food companies in Northern Europe. The company was established in 1903 and Atria Plc’s shares have been listed on Nasdaq Helsinki Ltd since 1991.
Atria Sweden provide the Swedish market with many well-known brands within retail, food service and concept. Atria main categories are sausages, cold cuts, marinated delicacies, sauces and meal solutions.
Atria Sweden has seven plants, 876 employees and the head quarter located in Stockholm. The turnover in 2021 was €352 million. Visa mindre

Key Account Manager - Retail

Ansök    Jul 25    Atria Sweden AB    Key account manager
Har du mod och vilja att ta övergripande ansvar för en av Atrias största kunder/kundportföljer? Nu finns en möjlighet att briljera i rollen som Key Account Manager Retail på Atria Sweden. KAM Retail ingår i affärsenheten Retail & Export, som är Atrias största affärsenhet med drygt 70 medarbetare. Utöver vår säljorganisation med både KAM och fältsäljare huserar enheterna Innovation & Produktutveckling, Marknad, och Deli & export. Vi jobbar med vår affär ur ... Visa mer
Har du mod och vilja att ta övergripande ansvar för en av Atrias största kunder/kundportföljer? Nu finns en möjlighet att briljera i rollen som Key Account Manager Retail på Atria Sweden.
KAM Retail ingår i affärsenheten Retail & Export, som är Atrias största affärsenhet med drygt 70 medarbetare. Utöver vår säljorganisation med både KAM och fältsäljare huserar enheterna Innovation & Produktutveckling, Marknad, och Deli & export. Vi jobbar med vår affär ur flera olika perspektiv och det som knyter oss samman är vår vision om att vara ett ledande livsmedelsföretag i Norra Europa samt vår mission ”Good food - better mood”.
Som KAM på Atria Sweden är du volym-, lönsamhets- och marknadsandelsansvarig för hela din produktportfölj. En framgångsrik KAM har en bra balans mellan kort- och långsiktiga perspektiv, strävar efter en vinnande kombination av analys och utveckling, samt har ett naturligt strukturerat arbetssätt. Ditt engagemang i att utveckla affären tillsammans med kunden och att föra in kundperspektivet i våra interna processer är tydligt samt förväntas av dig från både externa och interna kunder/stake holders/intressenter. Den här rollen är KAM för en av våra största kunder så det har även stor betydelse att du har förståelse och vårdar den relation vi har byggt upp under lång tid.
I huvudsak ansvarar du för
att driva företagets försäljning och lönsamhetsutveckling till en av Atrias största kunder
den strategiska och relationsbyggande försäljningen mot kund
att tillsammans med kund, utarbeta och implementera affärsplaner och marknadsaktiviteter för ökat gemensam lönsamhet och försäljning.
att säkerställa ett konstruktivt och utvecklande samarbete med Marknad
ett kvalitetssäkert arbetssätt enligt våra processer
att agera kontaktlänk gentemot kund vad gäller ex aktivitetsplanering, avtalsförhandlingar, sortiment och kategoriprojekt
implementera de prioriterade marknadsaktiviteterna och ta fram säljplaner
samt säkerställa en hög servicegrad genom att bistå kunden med prognoser

Du kommer lyckas i rollen med hjälp av
att vara proaktiv och med insikter bidra till utveckling av kundens affär
förmågan att skapa kundrelationer och bygga förtroende över tid
god förståelse för de gemensamma interna processerna

Genom dina tidigare erfarenheter har du
minst 3 års erfarenhet inom försäljning/marknadsföring
eftergymnasial utbildning (BA) med inriktning ekonomi/business/marknadsföring/försäljning

Har du även erfarenhet från färskvaror/kött/chark och/eller utbildning motsvarande civilekonom/civilingenjör vi det som en fördel.
Sist men inte minst
Vår nästa Key Acconut Manager är en driven lagspelare som trivs i en intensiv, givande miljö och känner precis som resten av oss en stor passion för mat.

Ansök mellan 25 juli 2022 och 14 augusti 2022 kl. 23:59 (Europe/Helsinki)
Typ av anställning: Tillsvidare Visa mindre

Brand Manager

Ansök    Dec 22    Atria Sweden AB    Produktutvecklare
Vi söker nu en driven Brand Manager till Atria Concept Atria Concept är den affärsenhet inom Atria som ansvarar i huvudsak för ett av våra starkaste varumärken - Sibylla. Sibylla är ett välkänt svenskt varumärke och numera även en stark internationell aktör med över 8 000 försäljningsställen på 12 marknader runt om i världen. Med vårt unika koncept Sibylla Shop-in-Shop har vi utvecklat smarta tillagnings- och måltidslösningar för servicehandeln som nått st... Visa mer
Vi söker nu en driven Brand Manager till Atria Concept
Atria Concept är den affärsenhet inom Atria som ansvarar i huvudsak för ett av våra starkaste varumärken - Sibylla. Sibylla är ett välkänt svenskt varumärke och numera även en stark internationell aktör med över 8 000 försäljningsställen på 12 marknader runt om i världen. Med vårt unika koncept Sibylla Shop-in-Shop har vi utvecklat smarta tillagnings- och måltidslösningar för servicehandeln som nått stor internationell framgång.
Vi söker dig som vill utveckla framtidens on-the-go lösningar för Sibylla! Det krävs att du har ett starkt driv, känsla för mat och vad som säljer, älskar både smarta konceptlösningar och kommunikation. Stämmer det in på dig? Skicka in ansökan snarast – vi väntar på den.
Övergripande beskrivning av rollen;
Som Brand Manager driver du självständigt nya produkt- och konceptutvecklingsprojekt som säkerställer Atria Concepts erbjudande. Du har en central roll inom organisationen och är spindeln i nätet mellan projektets intressenter och matris-organisationens supportfunktioner. Du genomför omvärldsbevakningar samt kund- & konsumentundersökningar och är del i skapandet av marknadsmaterial.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du;
är en starkt engagerad och affärsorienterad person med ett genuint intresse för både mat och konsumentbeteenden.
strukturerat leder projekt och resultatinriktat omsätter strategi och planer till handling.
har en hög förmåga att driva på, arbeta lösningsorienterat, säkra god praxis och få viktiga intressenter med på resan.
besitter förmågan att utnyttja konsumentinsikter, hitta inspiration inom och utanför företaget för att omvandla insikter till affärsmöjligheter.

Din profil och erfarenhet;
Akademisk examen, gärna civilekonom med inriktning mot marknadsföring eller liknande.
3-5 års erfarenhet av innovationsarbete i en likvärdig roll inom livsmedelsbranschen.
Erfarenhet av portföljarbete som spänner över flera kategorier under samma varumärke.
Kommunikativt erfaren av B2B marknadsföring och varumärkesarbete.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Arbete in en internationell miljö är till en fördel


Hos Atria har du möjligheten till en spännande karriär och vi erbjuder omväxlande och stimulerande arbete i ett expanderande företag med högt tempo och korta beslutsvägar. Den internationella fastfood marknaden är under ständig utveckling där Atria Concept har en stark position, ett välkänt varumärke och ett flexibelt koncept. Du kommer att tillhöra marknadsavdelningen, vara placerad i Sundbyberg och rapportera till Marketing & Concept Manager.
Ansök mellan 22 december 2021 och 16 januari 2022 kl. 23:59 (Europe/Stockholm)
Typ av anställning: Tillsvidare Visa mindre