Lediga jobb som Författare m.fl. i Sundbyberg

Se lediga jobb som Författare m.fl. i Sundbyberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sundbyberg som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikatör

Ansök    Okt 10    Randstad AB    IT-producent
Nytt
Arbetsbeskrivning Vi söker nu efter en erfaren kommunikatör på 80% till ett spännande uppdrag hos vår kund i Sundbyberg. Har du en bred erfarenhet från marknad och kommunikation, samt trivs i en roll där du jobbar högt och lågt och under eget ansvar? Då är detta en roll för dig! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Uppdragslängd: start omgående- juni 2026 Arbetsgivare: Randstad Arbetsplats: Sundyberg (hybri... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en erfaren kommunikatör på 80% till ett spännande uppdrag hos vår kund i Sundbyberg. Har du en bred erfarenhet från marknad och kommunikation, samt trivs i en roll där du jobbar högt och lågt och under eget ansvar? Då är detta en roll för dig!
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Uppdragslängd: start omgående- juni 2026
Arbetsgivare: Randstad
Arbetsplats: Sundyberg (hybrid)

Ansvarsområden
Interna möten/sessioner – Planering och genomförande av digitala och fysiska möten, inklusive logistik samt teknisk/studiostöd.
Internt engagemang – Skapa engagerande skriftligt och visuellt innehåll för intranätplattformar (SharePoint, Viva Engage, etc.).
Stöd till ledning – Leverera högkvalitativa talarmanus, presentationer och visuellt material till ledande befattningshavare.

Kvalifikationer
Krav:
Högre utbildning inom marknadsföring, kommunikation, digital design eller motsvarande praktisk erfarenhet.
Flytande i tal och skrift - svenska och engelska.
Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll - minst 5 år.
Stark organisationsförmåga och förmåga att hantera flera projekt samtidigt. Du ska kunna prioritera effektivt, hålla deadlines och säkerställa att alla projekt slutförs med hög standard.
Erfarenhet av att designa och producera högkvalitativa presentationer och/eller visuellt innehåll, såsom inlägg i sociala medier och videor, som effektivt fångar publikens uppmärksamhet och förmedlar budskap.
Förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och leda projekt. Du bör vara proaktiv i att identifiera möjligheter, lösa problem och driva projekt framåt i en snabb miljö.
Uppmärksamhet på detaljer är avgörande för att säkerställa att alla aspekter av ditt arbete är korrekta och av hög kvalitet.

Meriterande
Tidigare erfarenhet av att planera och genomföra möten/sessioner är mycket meriterande. Detta inkluderar att koordinera logistik, hantera budgetar och säkerställa att dessa evenemang löper smidigt och uppnår sina mål
Erfarenhet av UX-design
Tidigare erfarenhet av att planera, utföra och leda event
Systemkunskap: SharePoint, Viva Engage

Personliga egenskaper: social, självgående, kreativ, öppen och lätt att samarbeta med. Vi lägger stor vikt vid att man är ödmjuk, främst då rollen kan innebära att man sitter med mycket ansvar för att sedan även arbeta med administration och läsa texter.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Teknisk skribent till vår kund i Sundbyberg

Uppdragsbeskrivning Vår kund har tagit fram en nationell standard för hur det offentliga lämnar ärendeåterkoppling till privatpersoner och företag genom s.k. kundhändelser. Samtidigt utvecklar kunden en vidareförmedlingstjänst som ska underlätta anslutningen för de som vill skapa tjänster för att samla och visa upp ärendeåterkoppling. Standarden består av såväl teknisk som verksamhetsmässig standardisering som primärt kommer till uttryck i dokumentation. ... Visa mer
Uppdragsbeskrivning

Vår kund har tagit fram en nationell standard för hur det offentliga lämnar ärendeåterkoppling till privatpersoner och företag genom s.k. kundhändelser. Samtidigt utvecklar kunden en vidareförmedlingstjänst som ska underlätta anslutningen för de som vill skapa tjänster för att samla och visa upp ärendeåterkoppling. Standarden består av såväl teknisk som verksamhetsmässig standardisering som primärt kommer till uttryck i dokumentation. Arbetet sker transparent och tillsammans med de myndigheter, kommuner och privata aktörer som standarden vänder sig till. För att det ska bli framgångsrikt krävs det att den standard och lösningar som tas fram är enkla att förstå och faktiskt används av myndigheter, kommuner och privata aktörer. Kunden arbetar i dag med att ta kontakt med nya aktörer, sälja in standarden och stötta de som i framtiden avser ansluta sig.

Din roll som teknisk skribent handlar om att stötta befintlig kommunikatör i arbetet med bevara och utöka kontaktnätet och att förbättra förutsättningarna för intresserade aktörer att anamma standarden och ansluta med mindre direktkontakt.

Arbetsuppgifter:

Ta fram pedagogiska filmer och manualer.
Ta fram olika typer av innehåll för olika webbplatser.
Planera och genomföra workshops/tävlingar med bland annat näringslivet.
Facilitera möten med olika målgrupper.
Omstrukturera dokumentation.


Dokumentationen vänder sig till myndigheter, kommuner och annan offentlig förvaltning samt privata aktörer som tillhandahåller lösningar som bygger på integrationer mot det offentliga.

Obligatoriska krav:

Erfarenhet av att arbeta med framtagning av teknisk och verksamhetsmässig dokumentation, anpassa och utarbeta strukturer, visualisera och formge information för olika medier och målgrupper.
Erfarenhet av att leda och driva arbete i samverkan med andra organisationer, t.ex. leda och dokumentera workshops.
Klarspråkskompetens.
Erfarenhet av att producera och redigera (pedagogiska) videofilmer.
Erfarenhet av att arbeta i Confluence och Sharepoint.


Mervärdeskrav:

Erfarenhet av att ha arbetat både inom offentlig förvaltning och inom näringslivet.
Erfarenhet av att producera såväl copy som journalistiska texter.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande?

Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionell. Visa mindre

Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator hos statlig myndighet

Ansök    Sep 1    Adecco Sweden AB    Teknikinformatör
Som Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator kommer du att spela en nyckelroll i att hantera och koordinera inkommande ärenden och förfrågningar till enheten. Ditt arbete kommer att innefatta att tillämpa interna riktlinjer och följa gällande normer och lagar. Du kommer att samarbeta tätt med kollegor för att inhämta information och remittera ärenden för att säkerställa korrekta svar och yttranden. Många ärenden kommer att röra förfrågningar från externa part... Visa mer
Som Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator kommer du att spela en nyckelroll i att hantera och koordinera inkommande ärenden och förfrågningar till enheten. Ditt arbete kommer att innefatta att tillämpa interna riktlinjer och följa gällande normer och lagar. Du kommer att samarbeta tätt med kollegor för att inhämta information och remittera ärenden för att säkerställa korrekta svar och yttranden. Många ärenden kommer att röra förfrågningar från externa parter, inklusive myndigheter, entreprenörer och fastighetsägare, särskilt när det gäller korsningar och byggnationer.

Dina huvudskaliga arbetsuppgifter innefattar:
• Handläggning och administration av inkomna ärenden som rör förändringar i kringliggande anläggningar.
• Besvara interna remisser och frågor från allmänheten.
• Kontinuerlig uppföljning och hantering av varje ärende.
• Samarbete med underhållsingenjörer och teknikspecialister för att upprätta svar baserat på relevant underlag.

Placering: Sundbyberg. Möjlighet till arbete från eget kontor i viss utsträckning, i samråd med närmsta chef.
Omfattning: Heltid (100 % beläggning)

Kvalifikationer
• Högskole/universitetsutbildning om minst 180 hp inom teknik (elteknik, ingenjör eller liknande) eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom kraftledningar, kabelteknik eller jordningsteknik.
• Minst 3 års erfarenhet av arbete inom kraftledningar, stationer eller kablar, eller inom besläktade områden inom elteknik.
• Minst 2 års erfarenhet av ärendehantering och handläggning.
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med interna och externa kontakter.
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med kartor, ritningstolkning t.ex. användning av GIS-system, AutoCAD eller liknande.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av Office-paketet.

Högt meriterande
• Minst 2 års erfarenhet av ArcGIS Pro/ArcGIS online 
• Minst 2 års erfarenhet av IFS 
• Minst 2 års erfarenhet av W3D3 
• Minst 2 års erfarenhet av ServiceNow 
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med jordningsteknik 

Personliga egenskaper som vi efterfrågar
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
• Utåtriktad och tydlig i kommunikationen.
• Ödmjuk och förmåga att skapa förtroende.
• Självständig och målinriktad.
• Förmåga att arbeta effektivt i grupp.
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.
• Svenska kraftnät förbehåller sig rätten att kontakta relevanta referenser för att säkerställa uppfyllande av kraven.

Om tjänsten
Uppdraget är en konsulttjänst med anställning hos Adecco. Uppdraget hos myndigheten kommer att pågå 2023-10-01 t.o.m 2025-09-30
Detta uppdrag är en konsulttjänst som syftar till att förstärka myndigheten i deras dagliga arbete, och du kommer att ledas och styrs av myndigheten.

Kontakt
Om du har några frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på [email protected] 
Om du upplever några tekniska problem med ansökningsprocessen, vänligen kontakta [email protected] 

Sista ansökningsdag: 2023-09-07

 

Nyckelord
Elteknik | Teknik | Ärendehantering | myndighet | Adecco | Sundbyberg | Stockholm Visa mindre

Dokumentationskonsulter till Svenska Kraftnät!

Har du en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och tycker om att arbeta självständigt? Har du erfarenhet av dokumenthantering och arbete i Office-paketet? Då kan rollen som dokumentationskonsult hos Svenska Kraftnät vara skräddarsydd för dig! Skicka in din ansökan idag då vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att transmissionsnätet är säkert, robust, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag... Visa mer
Har du en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och tycker om att arbeta självständigt? Har du erfarenhet av dokumenthantering och arbete i Office-paketet? Då kan rollen som dokumentationskonsult hos Svenska Kraftnät vara skräddarsydd för dig! Skicka in din ansökan idag då vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att transmissionsnätet är säkert, robust, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 1000 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Svenska kraftnät äger idag stora tillgångar kopplat till sina anläggningar och driver en mängd samhällskritiska projekt med syfte att förnya, reinvestera och underhålla sina transmissionsnät. Att Svenska Kraftnät har kontroll och tillgänglig dokumentation över dessa är därför mycket viktigt, det är en grundpelare. Svenska Kraftnät arbetar med att ständigt förbättra och förändra förvaltningen av sin tekniska anläggningsdokumentation där en smidig och effektiv ärendehantering är en stor del av det. Nu söker Svenska Kraftnät nya dokumentationskonsulter som ska hantera förvaltningens ärendeflöden för teknisk dokumentation.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som dokumentationskonsult kan arbetsuppgifterna variera över tid, men vanligt förekommande arbetsuppgifter är:


* Ärendehantering mot Vattenfall via samverkansytor
* In- och utcheckningar av teknisk dokumentation i dokumentationshanteringssystem
* Ärendehantering i Svenska kraftnäts ärendehanteringssystem
* Hantering av dwg-, tiff- och excelfiler
* Jämföra och följa upp dokumentlistor
* Förbättra arbetsprocesser
* Bygga kontakter med andra nätägare
* Hantering av analoga material, exempelvis inkomna underlag utifrån anläggningarna eller från arkivet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom teknik eller IT-området, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet.
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av dokumentflödeshantering.
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete i Officepaketets programvaror
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete i specifikt Excel.

Det är meriterande om du:


* Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av hantering av analogt arkivmaterial.
* Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av ärendehantering och rapportering av detta.


Personliga egenskaper:


* God samarbetsförmåga och initiativförmåga
* Arbetar självständigt och målinriktat
* Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning


Övrig information


* Start: Preliminärt startdatum 1 december 2022.
* Omfattning: Heltid i 11 månader med möjlighet till förlängning.
* Placering: Svenska Kraftnäts huvudkontor i Sundbyberg.
* Sista ansökningsdag: 25 oktober 2022.


Denna roll är säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer längre fram i processen. Rollen kan inte påbörjas förrän detta är slutfört.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Svenska kraftnät är ett statligt affärsverk som är systemansvarig myndighet för kraftsystemet i Sverige och som förvaltar och utvecklar Sveriges transmissionsnät för el. Svenska kraftnät är också elberedskapsmyndighet och tillsynsvägledande myndighet i frågor om dammsäkerhet samt tillsynsmyndighet för elförsörjningens säkerhetsskydd. Läs mer om Svenska kraftnät här. Visa mindre

PMS-and Integration Expert till BWH Hotel Group

Ansök    Dec 2    Cerrolargo AB    IT-producent
Vi på BWH Hotel Group Scandinavia med över 200 hotell i Sverige, Norge och Danmark är på en digital resa! Som en del av den resan stärker vi nu organisationen med en ny roll som PMS-and Integration Expert.     Tekniken utvecklas ständigt – och det gör även PMS-systemen och integrationer och landskapet inom vår bransch. Molnbaserade system sätter den nya standarden och därför söker vi nu en kollega som inte bara kan de traditionella lösningarna utan har god... Visa mer
Vi på BWH Hotel Group Scandinavia med över 200 hotell i Sverige, Norge och Danmark är på en digital resa! Som en del av den resan stärker vi nu organisationen med en ny roll som PMS-and Integration Expert.  
 
Tekniken utvecklas ständigt – och det gör även PMS-systemen och integrationer och landskapet inom vår bransch. Molnbaserade system sätter den nya standarden och därför söker vi nu en kollega som inte bara kan de traditionella lösningarna utan har goda kunskaper i molnbaserade system och är kunnig i systemintegrationer i allmänhet. Rollen ingår i Distribution and Revenue Management Teamet med placering i Stockholm, Sundbyberg. 
 
Som person tror vi att du har  en passion för system och integrationer och vill bidra med dina kunskaper på ett innovativt och lösningsorienterat sätt. Du är självgående, prestigelös och gillar att hitta lösningar på problem. Enligt din uppfattning är hinder bara möjligheter i förklädnad. 
 
Målinriktning och ett serviceinriktat bemötande ligger i ditt DNA. Du trivs med att arbeta som en del av ett dynamiskt team som inte bara strävar efter att lyckas utan också ha roligt på jobbet. Du är en lagspelare, proaktiv och arbetar hands-on. Du gillar många kontaktytor då vi arbetar med hotell i både Sverige, Norge och Danmark samt på den internationella arenan.  
 
Egenskaper hos dig: 

• Gillar teknik och tekniska lösningar
• Ser och lägger fram nya lösningar och nya förhållningssätt
• Tar ägarskap i projekt och funktioner. 
• Tar naturligt en aktiv roll i större internationella projektgrupper – arbeta med intressenter över hela världen och projektleda (PMS-leverantör, CRS-ägare, gränssnittsutvecklare) – representerar BWH Scandinavia i globala arbetsgrupper.
• Du tänker support och service naturligt
• Strukturerad, målfokuserad och har ett konsultativt sätt att arbeta på
 
Dina superkrafter

• Fördjupad kunskap om minst ett PMS-system t.ex: Opera, Opera Cloud, Hotsoft, Protel,  Protel Air eller Mews
• Fokus på molnbaserad PMS-teknik och integrationer
• Omfattande erfarenhet av systemintegration
• Projektledningsförmåga och kan planera, koordinera och leda framgångsrika integrationsprojekt
• Hands-on attityd och serviceinriktad personlighet
• Van vid agila arbetssätt - Sprints, Scrum och Kanban är bekanta begrepp för dig
• Erfarenhet av helpdesk/kundtjänstmiljö, gärna JIRA | Atlassian Produkter
• Gärna haft erfarenhet av hotelldrift och/eller bokningssystem
• Säker på att planera, koordinera och hålla utbildningar och webbseminarier för en större publik
• Kunna planera och prioritera dagliga uppgifter, små som stora
• Kommunicera flytande på svenska och engelska. Kunskaper i danska och norska är meriterande. 
• Stora kunskaper i Office 365
 
BWH Hotel Group Scandinavia – lokala pärlor i hela Skandinavien
Poppy, punkig, lantlig eller traditionell – vi är hotellkedjan som är ”Lika olika överallt”. Detta förkroppsligar hela vår organisation, där vi välkomnar mångfald och olikheter. Vi är inte rädda för att sticka ut – vi uppmuntrar det. Genom kunskap och engagemang säkerställer vi en upplevelse av hög kvalitet. Vi är professionella, med en färgstark och personlig ton. Vi tror på lagarbete, därför vi tycker att det är viktigt att vi jobbar tillsammans för att utmana hotellbranschen. Du kommer att ingå i en unik hotellkedja, där vi erbjuder mer personliga upplevelser för alla våra gäster i Skandinavien. 
BWH Hotel Group är en ledande, global hotellkedja som består av två hotellgrupper, Best Western Hotels & Resorts och World Hotels. BWH Hotel Group fungerar som paraplyorganisation för ett globalt nätverk av cirka 4 700 hotell över hela världen. I Skandinavien finns 160 hotell spridda på mer än 100 destinationer. 
 
Kontakt
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Growisit - Vi rekryterar för besöksnäringen
För frågor om tjänsten: 
Kontaktperson: Niclas Ingwall
Tel: 0706-48 62 47
[email protected]
 
Placeringsort: Sundbyberg
Sista ansökningsdag är 2022-12-31 men vi genomför urval och intervjuer löpande. 
Vi ser fram emot din ansökan! 
 



BWH Hotel Group är ett ledande, globalt hotellnätverk som består av tre hotellkedjor – WorldHotelsTM Collection, Best Western® Hotels & Resorts och SureStay® Hotel Group. Nätverket bildades i samband med BWHR:s förvärv av WorldHotels. Visa mindre

Sommarjobba som teknikinformatör på Svenska kraftnät

Ansök    Mar 19    Svenska Kraftnät    Teknikinformatör
Vill du också vara med och bidra till att Sverige aldrig stannar? Ta chansen och sommarjobba i en utvecklande och samhällsviktig verksamhet. Nu söker vi en person som vill arbeta med teknikinformation hos oss på Svenska kraftnät. Är du en driven och nyfiken person med intresse för målgruppsanpassad informationsdesign? Då har du chansen nu! Svenska kraftnät arbetar just nu med att uppgradera affärssystemet IFS.  I det systemet hanteras all anläggningsinfo... Visa mer
Vill du också vara med och bidra till att Sverige aldrig stannar? Ta chansen och sommarjobba i en utvecklande och samhällsviktig verksamhet. Nu söker vi en person som vill arbeta med teknikinformation hos oss på Svenska kraftnät.

Är du en driven och nyfiken person med intresse för målgruppsanpassad informationsdesign? Då har du chansen nu! Svenska kraftnät arbetar just nu med att uppgradera affärssystemet IFS.  I det systemet hanteras all anläggningsinformation och det sker nu en större uppgradering. Du kommer att få möjligheten att arbeta självständigt och utvecklas inom informationsdesign i en händelserik och högaktuell bransch.

Om tjänsten
Svenska kraftnät söker nu dig som vill bidra till att användare av IFS med hjälp av manualer guidas på ett intuitivt och användarvänligt sätt. Du kommer att tillhöra enheten Förvaltningsutveckling som består av 15 personer. Enhetens övergripande ansvar är att utveckla förvaltningsverksamheten hos Svenska kraftnät.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Önskad start är snart efter terminsavslut, och omfattningen förväntas vara ca. 6-8 veckor.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som teknikinformatör kommer du att arbeta med att ta fram användarmanualer i såväl text, bild som video utifrån befintliga processer.

Rollen som teknikinformatör kommer att innebära att du skapar nya interaktiva manualer för användare i IFS inom uppgraderingsprojektet. Tjänsten kommer även att innefatta granskning av befintliga användarmanualer och uppdatera där behov finns. Du planerar ditt arbete utifrån bland annat testunderlag från verksamhetsspecialister inom IFS.

Du får introduktion till IFS, de verktyg som du ska använda samt berörda processer. Verktyg och system som du kan komma att använda i ditt arbete är bland annat Snagit, Camtasia, Screensteps, Articulate och Office-paketet.

Din bakgrund
Du ska ha examen inom eller vara i slutet av din utbildning inom informationsdesign, informativ illustration, teknikinformation eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av:


• Informationsdesign och teknikinformation
• Visualisering, digitalt bildskapande och informativ animation
• Målgruppsanpassad textutformning på svenska med fokus på läsbarhet, multimodal anpassning samt god berättarteknik

Vi ser gärna att du har färdigheter inom systemarkitektur och informationsdesign. Du kan skapa visuell grafik på ett tydligt sätt med illustrationer och beskrivningar med användarmålgruppen i fokus. Det är meriterande om du har arbetat operativt i ett eller flera affärssystem.

Dina personliga egenskaper
Du har lätt för att skapa nya relationer då denna roll innebär tätt samarbete med verksamhetsspecialister och olika målgrupper. Du är ansvarstagande, noggrann och arbetar strukturerat för att nå dina mål. Du är nyfiken och undersökande eftersom stor vikt läggs på att du ska skapa tydliga och förståeliga manualer.

Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Hans Henriksson, tel. nr. 010-475 97 97. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: [email protected].

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 4 april 2021. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.


Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.


Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.


Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Visa mindre